Dijkbewoners en duimpje omhoog!

Ik doe in de bebouwde kom rustig aan met m

  • Ja.

    Stemmen: 27 41,5%
  • Nee.

    Stemmen: 7 10,8%
  • Ik heb ze er niet voor niets opzitten!

    Stemmen: 2 3,1%
  • Ik haal ze er maar af denk ik...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb geen blerpijpen...

    Stemmen: 29 44,6%
  • Ik heb geen blerpijpen, maar ik doe het niet rustig aan...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Als ik over een dijkje rij, en ik kom mensen op de fiets tegen, neem ik ffies iets gas terug zodat ze weten dak hen gezien heb. Zie ik paardrijers, dan ga kompleet van et gas, en hou ik me koppeling in zodat ik met 50/60/70 ligt eraan, met stationair toerental voorbij kom.....GVD NOG NOOOIT EEN DUIMPJE GEHAD OFZO, verwende krengen :X

Ik doe precies hetzelfde, maar krijg regelmatig een handje omghoog of een vriendelijke lach terug ;)
 
Tja, 20+ graden, zondag. Nog vakantietijd ook. Je kunt het helaas verwachten.

De nederlandse verkeerswet heeft een bord nodig met "Gesloten voor alles behalve motorrijders (op motor)!" :)

Ga dan ook eens op normale tijden rijden, zoals rond etenstijd. Scheelt een hoop drukte... ;)
Ik kom net terug en het stuk van Lent naar Neerrijnen heb ik aardig door kunnen rijden... :]
 
:^ Dat heb ik nou ook. :) Helemaal link word ik als er ONDANKS de ingeknepen koppeling + gas dicht alsnog gebaren worden gemaakt door paardrijders (m/v) dat het "langzamer" moet... ARGH :( Kwaaier kun je me niet krijgen. |(

Ik heb zelf ook paardgereden en kan me de reactie wel voorstellen. Het is niet kwaad bedoeld; het kan soms echt riskant zijn om met die snelheid langs een paard te rollen(al maak je weinig geluid). Paarden hebben hun ogen aan de zijkant van hun hoofd zitten (joh echt waar? |( ) waardoor ze "dingen" niet altijd goed ZIEN aankomen en ervan schrikken. Een paard dat nog niet verkeersmak is bijvoorbeeld.

En tja; sommige mensen kunnen hun motor niet eens onder controle houden, en dat is een machine. Kun je nagaan bij een dier met een eigen wil: als een paard weg wil, stop je hem met geen mogelijkheid. Da's niet alleen eng voor het overige verkeer, het is minstens zo eng voor degene die er(in dat geval hulpeloos) op zit. De berijder zal zijn paard het beste kennen en zijn reacties inschatten waarmee hij jou misschien ook een hoop ellende bespaard.

Edit: :} @ Remakil !! Ik zou dat niet kunnen van de spanning denk ik...
 
Ik houd deels rekening en deels niet. Normaal niet, rijd gewoon rond. Als er wat kinderen zie, en als ze vol verbasing naar een motor kijken ff zwaaien, vinden ze altijd leuk. Bij mooie meiden natuurlijk met het lekkere VT Choppergeluid voorbijgaan :+

En bij ruiters schakel ik wat versnellingen omhoog, en de 10 meter voor tot 20 meter na het paard houd ik me koppeling in en gas las, om zo geluidsloos mogelijk erlangs te gaan. Maar verder gewoon rijden. Owja, en bij het bejaardehuis ga ik ook rustig erlangs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan