Boete bedragen omhoog

En ja, ik ben ook voor betere handhaving. Wat is jullie irritatie-top-5 (behalve automobilisten met de telefoon vast), waarop ook eens een keer wat zwaarder handgehoven mag worden?

De mijne:
5) Verkeerd afgestelde verlichting die je vol in je smoel schijnt en/of verkeerd gebruikte verlichting (mistlampen voor niks aan bijvoorbeeld)
4) Niet of onjuist richting aangeven, waardoor kruisend verkeer onnodig moet inhouden of stoppen.
3) Mensen met hun telefoon, navigatie etc. midden hun gezichtsveld op de voorruit.
2) Grote voertuigen die in de hoek van een bocht op de stoep staan (vooral pakket-/boodschappenbezorgers).
1) Kruisingsvlak bezet houden, want het is groen DUS ik moet doorrijden, ook al staat er voor me al een heel rijtje stil dat aan de andere kant het kruispunt niet af kan.
 
En ja, ik ben ook voor betere handhaving. Wat is jullie irritatie-top-5 (behalve automobilisten met de telefoon vast), waarop ook eens een keer wat zwaarder handgehoven mag worden?

De mijne:
5) Verkeerd afgestelde verlichting die je vol in je smoel schijnt en/of verkeerd gebruikte verlichting (mistlampen voor niks aan bijvoorbeeld)
4) Niet of onjuist richting aangeven, waardoor kruisend verkeer onnodig moet inhouden of stoppen.
3) Mensen met hun telefoon, navigatie etc. midden hun gezichtsveld op de voorruit.
2) Grote voertuigen die in de hoek van een bocht op de stoep staan (vooral pakket-/boodschappenbezorgers).
1) Kruisingsvlak bezet houden, want het is groen DUS ik moet doorrijden, ook al staat er voor me al een heel rijtje stil dat aan de andere kant het kruispunt niet af kan.
ja , dat zijn ze wel zo`n beetje , onnodig te langzaam rijden mag er van mij ook nog wel bij
 
ja , dat zijn ze wel zo`n beetje , onnodig te langzaam rijden mag er van mij ook nog wel bij
Dat is dan weer geen overtreding.
Je mag langzamer dus 60 op een 80 weg is irritant maar geen overtreding, dus handhaven hierop is wel een dingetje ;)
 
Rij tijdens werkdagen elke dag wel op een stuk van de A4. Grootste ergernis die ik vaak zie is onnodig links rijden. Soms met 90/100 kmph op de tweede of derde baan terwijl ik op eerste baan rijd met in de verste verte geen auto voor me:?
Of zie ook vaak mensen die naar beneden kijken? Telefoon op schoot omdat vasthouden niet mag |(
 
En ja, ik ben ook voor betere handhaving. Wat is jullie irritatie-top-5 (behalve automobilisten met de telefoon vast), waarop ook eens een keer wat zwaarder handgehoven mag worden?

De mijne:
5) Verkeerd afgestelde verlichting die je vol in je smoel schijnt en/of verkeerd gebruikte verlichting (mistlampen voor niks aan bijvoorbeeld)
4) Niet of onjuist richting aangeven, waardoor kruisend verkeer onnodig moet inhouden of stoppen.
3) Mensen met hun telefoon, navigatie etc. midden hun gezichtsveld op de voorruit.
2) Grote voertuigen die in de hoek van een bocht op de stoep staan (vooral pakket-/boodschappenbezorgers).
1) Kruisingsvlak bezet houden, want het is groen DUS ik moet doorrijden, ook al staat er voor me al een heel rijtje stil dat aan de andere kant het kruispunt niet af kan.
Exact dit
- Of mensen die je gaan inhalen en daarna om onverklaarbare reden ineens heel ietsje hun snelheid laten zakken, waardoor jij of moet afremmen of ze weer voorbij moet.
- Irriteer me ook dood aan van die jonge opgefokte kereltjes in golfjes (o.i.d.) die met 180 voorbij komen gescheurd bij grote drukte op de snelweg. Schrik me altijd de klote op m'n motor.
- Mensen die je gaan inhalen en dan vervolgens als een trage slak over rotondes rijden, waarbij ik juist snel op rotondes ben, maar me gewoon aan de snelheidsregels houd
- laatste: Mensen die invoegen op de snelweg met een te lage snelheid waardoor verkeer op de rijbaan moet uitwijken/afremmen enzovoort. Of mensen die invoegen op de snelweg tijdens een file en per se zo hard mogelijk moeten doorrijden tot einde van de invoegstrook en dan zich er nog tussen proberen te drukken.
 
Onnodig links rijden betekent enkel dat je even geduld moet hebben... Of dat je er rechts langs moet. Daar kan ik nog wel mee leven. Leuk is anders natuurlijk, en het meest vervelende is ook nog dat die mensen dan ook nog vaak te langzaam rijden waardoor ze hinderen, en dat dat dan ook nog komt door afleiding.

Maar goed, al die andere dingen, daar heb ik a) vaker last van en b) vind ik persoonlijk gevaarlijker en hinderlijker.
 
Exact dit
- Of mensen die je gaan inhalen en daarna om onverklaarbare reden ineens heel ietsje hun snelheid laten zakken, waardoor jij of moet afremmen of ze weer voorbij moet.
- Irriteer me ook dood aan van die jonge opgefokte kereltjes in golfjes (o.i.d.) die met 180 voorbij komen gescheurd bij grote drukte op de snelweg. Schrik me altijd de klote op m'n motor.
- Mensen die je gaan inhalen en dan vervolgens als een trage slak over rotondes rijden, waarbij ik juist snel op rotondes ben, maar me gewoon aan de snelheidsregels houd
- laatste: Mensen die invoegen op de snelweg met een te lage snelheid waardoor verkeer op de rijbaan moet uitwijken/afremmen enzovoort. Of mensen die invoegen op de snelweg tijdens een file en per se zo hard mogelijk moeten doorrijden tot einde van de invoegstrook en dan zich er nog tussen proberen te drukken.
Ook een mooi lijstje inderdaad.

Vooral punt 3! Ik noem ze in de lesauto altijd "De Ridders van Rechtdoor". Daar hebben ook veel motorrijders last van trouwens.

Dan wil ik er ook nog wel twee bij zetten:
- Mensen die anderen (vooral lesauto's!) in de verdrukking brengen door zich er net voor te persen op taperstroken, invoegstroken of aflopende rijstroken, en dan maar aannemen dat de ander de situatie wel veilig zal houden (wat ook meestal zo is natuurlijk)
- Mensen die brandende peuken uit hun raam flikkeren (hoewel as afkloppen ook al heel stom is)

Dan zijn er natuurlijk ook mensen die zich zo gedragen dat je denkt van die zouden eigenlijk op kenteken een fijn chocoladekoekje thuisgestuurd moeten krijgen:
- Mensen die motorrijders even de ruimte geven om ervoor te piepen omdat ze weten dat de motorrijder toch na 3 seconden weer weg is
- Mensen die hun kleine auto helemaal vooraan in een haaks vak inparkeren ipv achteraan, zodat je van de andere kant van de straat al ziet dat die plek bezet is
- Mensen die ter bescherming met de alarmlichten aan achter een invalideautootje gaan rijden dat op de vluchtstrook van de autosnelweg terecht is gekomen
- Mensen die even inhouden bij een regenplas (of hem ontwijken) zodat je als motor/fietser/voetganger niet een plens over je heenkrijgt

Dat mag ook wel eens gezegd worden :)
 
1) Mensen die op de snelweg gaan inhalen met 2 km/u verschil. Komt nu veel voor in NL met die 100 overdag, gaan ze vrachtwagens inhalen met minimaal snelheidsverschil. Hele rij auto's erachter, dan heb je toch geen verkeersinzicht toch. Gewoon ff versnellen bij het inhalen en nadien terug 100 rijden, is toch niet moeilijk?
2) Onnodig links rijden, of van die middenvakplakkers. Is een pest in België, kom ik veel minder tegen in NL.
3) Mensen die op het rechterrijvak blijven rijden als er een hele colonne auto's de snelweg komt oprijden, ook al is het linkerrijvak helemaal leeg. Gaan dan gewoon even naar links he zodat iedereen gewoon kan invoegen. Maar nee, we blijven gewoon rechts rijden zodat de mensen die moeten invoegen op de rem moeten. Ook weinig verkeersinzicht.
 
1) Mensen die op de snelweg gaan inhalen met 2 km/u verschil. Komt nu veel voor in NL met die 100 overdag, gaan ze vrachtwagens inhalen met minimaal snelheidsverschil. Hele rij auto's erachter, dan heb je toch geen verkeersinzicht toch. Gewoon ff versnellen bij het inhalen en nadien terug 100 rijden, is toch niet moeilijk?
2) Onnodig links rijden, of van die middenvakplakkers. Is een pest in België, kom ik veel minder tegen in NL.
3) Mensen die op het rechterrijvak blijven rijden als er een hele colonne auto's de snelweg komt oprijden, ook al is het linkerrijvak helemaal leeg. Gaan dan gewoon even naar links he zodat iedereen gewoon kan invoegen. Maar nee, we blijven gewoon rechts rijden zodat de mensen die moeten invoegen op de rem moeten. Ook weinig verkeersinzicht.
je zegt al 2x iets waar ik helemaal mee eens ben!

VERKEERSINZICHT


het ontbreekt bij het grootste gros volledig aan wat voor vorm van inzicht dan ook.

we hebben het roze papiertje behaald en dan menen we in al onze waanzin dat we ook gelijk hartstikke goed kunnen rijden.
hoeveel van dit soort mislukte figuren ik wel niet tegenkom op onze N-wegen.....
 
  • Eens
Waarderingen: jbt
1) Mensen die op de snelweg gaan inhalen met 2 km/u verschil. Komt nu veel voor in NL met die 100 overdag, gaan ze vrachtwagens inhalen met minimaal snelheidsverschil. Hele rij auto's erachter, dan heb je toch geen verkeersinzicht toch. Gewoon ff versnellen bij het inhalen en nadien terug 100 rijden, is toch niet moeilijk?
2) Onnodig links rijden, of van die middenvakplakkers. Is een pest in België, kom ik veel minder tegen in NL.
3) Mensen die op het rechterrijvak blijven rijden als er een hele colonne auto's de snelweg komt oprijden, ook al is het linkerrijvak helemaal leeg. Gaan dan gewoon even naar links he zodat iedereen gewoon kan invoegen. Maar nee, we blijven gewoon rechts rijden zodat de mensen die moeten invoegen op de rem moeten. Ook weinig verkeersinzicht.
Nr. 3 ben ik niet met je eens; als de invoegers verkeersinzicht hebben hoeven ze helemaal niet op de rem. Zelfs ome Koos Spee vond het een slecht idee om links te gaan rijden om ruimte te maken voor invoegers :Y.
 
Nr. 3 ben ik niet met je eens; als de invoegers verkeersinzicht hebben hoeven ze helemaal niet op de rem. Zelfs ome Koos Spee vond het een slecht idee om links te gaan rijden om ruimte te maken voor invoegers :Y.
Precies. Al die invoegers die te stom zijn om de weg waarop ze willen gaan invoegen te analyseren en hun snelheid aan te passen en dan precies als jij in hun dode hoek zit hun knipperlicht aan zetten. Kansloos.
 
Heb, toen ik me rijbewijs wou halen, geleerd om snelheid aan te passen bij invoegen en de hele invoegstrook te gebruiken. Lukt het dan nog niet om in te voegen om door te rijden op vluchtstrook.
Zou kunnen dat het inmiddels is veranderd hoor
 
Precies. Al die invoegers die te stom zijn om de weg waarop ze willen gaan invoegen te analyseren en hun snelheid aan te passen en dan precies als jij in hun dode hoek zit hun knipperlicht aan zetten. Kansloos.
doen ze dat dan? :+
vaak is het eerder een kwestie van ´opzouten, ik moet er bij´ 8)7
of ze doen ´iets wat op knipperlicht lijkt´ om vervolgens gewoon de rijstrook op te rijden, waarbij jij in de dode hoek maar zorgt dat het veilig blijft...
velen rijden er alsof ze voorang hebben, of schijt hebben aan de regels... B|
 
Nr. 3 ben ik niet met je eens; als de invoegers verkeersinzicht hebben hoeven ze helemaal niet op de rem. Zelfs ome Koos Spee vond het een slecht idee om links te gaan rijden om ruimte te maken voor invoegers :Y.
:^

In principe ga je naar links om in te halen, en niet om ruimte te maken voor invoegers. Artikel 3 lid 1 RVV is immers duidelijk:

Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.

Als zowel de invoegers als de doorgaandebaanrijders verkeersinzicht hebben, zullen:
a) de doorgaandebaanrijders voldoende afstand houden, zodat er ruimte is voor de invoegers, en er niemand naar links hoeft
b) de invoegers hun snelheid en positie zodanig kiezen en tijdig voorbereiden dat ze in die ruimtes kunnen.

Naar links gaan doe je om in te halen, niet om ruimte te maken.

Maar goed, vaak rijdt de hele bups op de rechterstrook ook op elkaars bumper, en dan wordt het wel een grijs gebied natuurlijk, er moet uiteindelijk toch ruimte komen.
 
Ik bedoel het ook niet in gewone situaties, diegene die komt invoegen maakt het manoeuvre dus moet opletten natuurlijk.
Ik heb het over bv een vrachtwagen die de oprit opkomt met een hele reeks auto's erachter door het snelheidsverschil.
Als je dan op het rechtervak blijft rijden terwijl het linkse leeg is, in de remmen gaat omdat die vrachtwagen voor je wil invoegen, en daardoor die auto's erachter ook in de remmen moeten, dan het je geen verkeersinzicht. Gewoon even naar links, laat die colonne van vrachtwagen en auto's invoegen, en voor de vrachtwagen terug naar rechts.
 
  • Eens
Waarderingen: jbt
:^

In principe ga je naar links om in te halen, en niet om ruimte te maken voor invoegers. Artikel 3 lid 1 RVV is immers duidelijk:

Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.

Als zowel de invoegers als de doorgaandebaanrijders verkeersinzicht hebben, zullen:
a) de doorgaandebaanrijders voldoende afstand houden, zodat er ruimte is voor de invoegers, en er niemand naar links hoeft
b) de invoegers hun snelheid en positie zodanig kiezen en tijdig voorbereiden dat ze in die ruimtes kunnen.

Naar links gaan doe je om in te halen, niet om ruimte te maken.

Maar goed, vaak rijdt de hele bups op de rechterstrook ook op elkaars bumper, en dan wordt het wel een grijs gebied natuurlijk, er moet uiteindelijk toch ruimte komen.

Als je een keer een foutje maakt (wat we allemaal wel eens doen), even je hand opsteken als verontschuldiging, aan degene die last had van jouw foutje. Staat ook nergens in de RVV, maar is een kleine moeite en wel zo netjes.
Als het erg druk is bij een rotonde, even een auto voor je laten invoegen, wanneer je al op de rotonde staat. Staat ook nergens in de RVV, maar is wel zo netjes en een kleine moeite.
Even naar links gaan (zolang je daar niemand op de linkerbaan bij hindert) om ruimte te geven aan een iemand die in wil voegen, is ook zoiets.
Wel zo netjes en een kleine moeite.

ipv alleen maar exact de regeltjes opvolgen, kun je ook anticiperen op de situatie en daardoor rekening houden met je medeweggebruikers.
Dat betekend regelmatig dat je iets doet, wat je wettelijk niet verplicht bent.
Dat noem ik dus verkeersinzicht....

Mooi dat je Artikel 3, lid 1 RVV opnoemt om je gelijk te halen, maar houd jij je ook aan alle andere regels in de RVV?
Zo niet, dan is dit wel erg selectief van je...
Ik ga ervan uit dat jij ook wel eens te hard rijdt (ik hoop het wel, want anders ben jij ook zo'n stakker die met 2 km/h verschil iemand in gaat halen, waardoor je een hele rij achter je hebt hangen).
 
Als je een keer een foutje maakt (wat we allemaal wel eens doen), even je hand opsteken als verontschuldiging, aan degene die last had van jouw foutje. Staat ook nergens in de RVV, maar is een kleine moeite en wel zo netjes.
Als het erg druk is bij een rotonde, even een auto voor je laten invoegen, wanneer je al op de rotonde staat. Staat ook nergens in de RVV, maar is wel zo netjes en een kleine moeite.
Even naar links gaan (zolang je daar niemand op de linkerbaan bij hindert) om ruimte te geven aan een iemand die in wil voegen, is ook zoiets.
Wel zo netjes en een kleine moeite.

ipv alleen maar exact de regeltjes opvolgen, kun je ook anticiperen op de situatie en daardoor rekening houden met je medeweggebruikers.
Dat betekend regelmatig dat je iets doet, wat je wettelijk niet verplicht bent.
Dat noem ik dus verkeersinzicht....

Mooi dat je Artikel 3, lid 1 RVV opnoemt om je gelijk te halen, maar houd jij je ook aan alle andere regels in de RVV?
Zo niet, dan is dit wel erg selectief van je...
Ik ga ervan uit dat jij ook wel eens te hard rijdt (ik hoop het wel, want anders ben jij ook zo'n stakker die met 2 km/h verschil iemand in gaat halen, waardoor je een hele rij achter je hebt hangen).
Probleem is vaak dat invoegers er maar vanuit gaan dat je plaats maakt, en ‘m er gewoon tussendrukken.
 
Wat een bizarre reactie.

Even naar links gaan (zolang je daar niemand op de linkerbaan bij hindert) om ruimte te geven aan een iemand die in wil voegen, is ook zoiets.
Wel zo netjes en een kleine moeite.
Je hebt me denk ik niet goed begrepen. Dat zal vast aan mij liggen. Mijn excuus als ik onduidelijk was.

ipv alleen maar exact de regeltjes opvolgen, kun je ook anticiperen op de situatie en daardoor rekening houden met je medeweggebruikers.
Dat betekend regelmatig dat je iets doet, wat je wettelijk niet verplicht bent.
Dat noem ik dus verkeersinzicht....
Onnodig naar links gaan als je ook rechts kunt rijden is niet niet verplicht, het is verboden.

Jouw voorbeelden zijn voorbeelden van sociaal weggedrag (excuses maken na een fout) en doorstroming bevorderen (je rotondevoorbeeld), dat is natuurlijk alleen maar toe te juichen!

Het gaat mij uiteraard niet om het "exact opvolgen van de regeltjes". (Die minachting geeft ook al te denken overigens.) Punt is, het RVV zegt dat niet voor niets: met het juiste gedrag is het namelijk ook zelden of nooit nodig om naar links te gaan bij invoegers.

Bestuurders die zichzelf genoodzaakt zien om naar links te gaan om plaats te maken voor invoegend verkeer hebben ongetwijfeld de beste intenties, dat is mijn bezwaar ook helemaal niet, maar laten daarmee meestal wel gebrekkig inzicht zien. Het antwoord voor invoegers kan 99% gevonden in afstand nemen, en/of je voorligger inhalen. (Een enkele uitzondering daargelaten als iemand een rare slinger maakt of over een puntstuk komt of zo. Maar dan is het meer een soort uitwijk.)

Mooi dat je Artikel 3, lid 1 RVV opnoemt om je gelijk te halen, maar houd jij je ook aan alle andere regels in de RVV?
Zo niet, dan is dit wel erg selectief van je...
Hoe bedoel je "om mijn gelijk te halen"?

maar houd jij je ook aan alle andere regels in de RVV? Zo niet, dan is dit wel erg selectief van je...
Nou, ondanks dat ik natuurlijk ook niet feilloos ben en mezelf ook niet altijd even goed in de hand heb, doe ik wel actief mijn best ja. Hoezo?

Ik ga ervan uit dat jij ook wel eens te hard rijdt (ik hoop het wel, want anders ben jij ook zo'n stakker die met 2 km/h verschil iemand in gaat halen, waardoor je een hele rij achter je hebt hangen).
Zegt het RVV dan dat je met 2 km verschil moet inhalen?

Ik blijf meestal even lekker rechts tot die hele trein zenuwpezen me voorbij is, en dan ga ik er ook langs.

Maar wat dan nog, al zou iemand met 2 km/u inhalen, als hij daarbij gewoon de Vmax rijdt heb jij geen enkele goede reden om harder te willen. Wil je dat wel, en voel jij je gehinderd door iemand die gewoon de maximum snelheid rijdt? Tsja, dat is toch je eigen probleem? Je eigen frustratie en de wens om die Vmax te overschrijden moet je niet bij iemand anders neerleggen.

Zoals ik al zei... Een bizarre reactie.
 
Wat een bizarre reactie.


Je hebt me denk ik niet goed begrepen. Dat zal vast aan mij liggen. Mijn excuus als ik onduidelijk was.


Onnodig naar links gaan als je ook rechts kunt rijden is niet niet verplicht, het is verboden.

Jouw voorbeelden zijn voorbeelden van sociaal weggedrag (excuses maken na een fout) en doorstroming bevorderen (je rotondevoorbeeld), dat is natuurlijk alleen maar toe te juichen!

Het gaat mij uiteraard niet om het "exact opvolgen van de regeltjes". (Die minachting geeft ook al te denken overigens.) Punt is, het RVV zegt dat niet voor niets: met het juiste gedrag is het namelijk ook zelden of nooit nodig om naar links te gaan bij invoegers.

Bestuurders die zichzelf genoodzaakt zien om naar links te gaan om plaats te maken voor invoegend verkeer hebben ongetwijfeld de beste intenties, dat is mijn bezwaar ook helemaal niet, maar laten daarmee meestal wel gebrekkig inzicht zien. Het antwoord voor invoegers kan 99% gevonden in afstand nemen, en/of je voorligger inhalen. (Een enkele uitzondering daargelaten als iemand een rare slinger maakt of over een puntstuk komt of zo. Maar dan is het meer een soort uitwijk.)


Hoe bedoel je "om mijn gelijk te halen"?


Nou, ondanks dat ik natuurlijk ook niet feilloos ben en mezelf ook niet altijd even goed in de hand heb, doe ik wel actief mijn best ja. Hoezo?


Zegt het RVV dan dat je met 2 km verschil moet inhalen?

Ik blijf meestal even lekker rechts tot die hele trein zenuwpezen me voorbij is, en dan ga ik er ook langs.

Maar wat dan nog, al zou iemand met 2 km/u inhalen, als hij daarbij gewoon de Vmax rijdt heb jij geen enkele goede reden om harder te willen. Wil je dat wel, en voel jij je gehinderd door iemand die gewoon de maximum snelheid rijdt? Tsja, dat is toch je eigen probleem? Je eigen frustratie en de wens om die Vmax te overschrijden moet je niet bij iemand anders neerleggen.

Zoals ik al zei... Een bizarre reactie.
Bizarre reactie?
Vind ik niet.

Jij vind dat de invoeger het zelf maar moet oplossen.
Ik vind dat het een samenspel is, van 2 weggebruikers.

Jij denkt dat je niet naar links mag om ruimte te maken.
Ik zie het niet als onnodig naar links gaan, maar anticiperen op de situatie door ruimte te maken voor een andere weggebruiker.
Duidelijk een andere interpretatie van de wet.

Ik vind jouw gedachtegang in het verkeer juist bizar.
Ik vraag me altijd af zo'n iemand iemand het gewoon niet snapt, of het gewoon niet wil.
Jij hoort blijkbaar bij de 2e groep.
Rekening houden met elkaar en elkaar ruimte geven, wanneer dat mogelijk is, betekend juist wel dat iemand verkeersinzicht heeft.

In het RVV staat ook niet dat je geen 60 mag rijden op een N-weg, waar je niet kan inhalen.
Maar iemand die op zo'n weg 60 rijdt, is gewoon asociaal. Ook al overtreedt je op dat moment geen enkele wet.

Mss begrijpen we elkaar gewoon verkeerd. Zou best kunnen.
En ben je een hele goede chauffeur die constant rekening houdt met anderen, maar dan lees ik het verkeerd.
 
Ik probeer het nog 1x. Je hebt gelijk, en we zijn het eens: de doorrijder moet ruimte maken zodat de invoeger goed in kan voegen.

Het enige verschil is dat jij vindt dat hij dat moet doen door naar links te gaan, en ik vind dat hij dat moet doen door wat meer afstand te nemen.

Allebei onze oplossingen werken, alleen de jouwe is een verkeersovertreding en een onnodige rijstrookwissel, en de mijne niet.

Korter kan ik het geloof ik niet samenvatten.

Op een of andere manier lijk jij mij te horen als "schijt aan de invoeger" of zo - welnu, dat is wel het tegenovergestelde van wat ik zeg.

In het RVV staat ook niet dat je geen 60 mag rijden op een N-weg, waar je niet kan inhalen.
Maar iemand die op zo'n weg 60 rijdt, is gewoon asociaal. Ook al overtreedt je op dat moment geen enkele wet.
Als je 60 rijdt op een weg waar iedereen 100 rijdt (daar ga ik dan even vanuit in jouw voorbeeld) overtreed je wel degelijk een wet. Sterker nog, de enige wet van heel de WVW en RVV die je moet kennen voor je theorie-examen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan