Advies bij boete

Wij hebben net iemand aangehouden die zonder de kinderpindakaas af te rekenen de winkel uitliep. U liep daar achteraan. Dan zult u ook wel kinderpindak........
Iedereen weet dat je kinderpindakaas moet afrekenen in de winkel. Dus als je gepakt wordt moet je ook niet mauwen.
 
Wij hebben net iemand aangehouden die zonder de kinderpindakaas af te rekenen de winkel uitliep. U liep daar achteraan. Dan zult u ook wel kinderpindak........
Iedereen weet dat je kinderpindakaas moet afrekenen in de winkel. Dus als je gepakt wordt moet je ook niet mauwen.
Helemaal mee eens. Maar als ik als volwassene kinderpindakaas ga stelen, word ik dan net zo goed veroordeeld onder het volwassenstrafrecht?

Of is het zelfs strafverzwarend omdat er minderjarige pindakaas bij betrokken is?
 
Collega motorrijders,

Ik ben op zoek naar een advies over een boete die wij enkele weken geleden met 2 motoren hebben gekregen.
We zijn gelaserd toen we met 2 motoren achter elkaar reden.
Er is dus maar 1 motor gelaserd en er zijn 2 dezelfde bekeuringen uitgeschreven.

We reden 31 te hard in een 60km/h zone. Dus het boetebedrag loopt via de officier van justitie.

Kan dit en mag dit? En nog belangrijker als het niet mag. Hoe gaan we hier op de juiste wijze tegen in bezwaar.

M.v.g. Foexie
Je hebt dus daadwerkelijk te hard gereden, betaal dus gewoon de boete en zorg dat je de volgende keer beter oplet.
 
dus ze laseren de achterste die net ff gas geeft en de rest rijd dn ook maar te hard. beetje raar
 
Hoe lang blijft die achterste dan nog de achterste, als die harder rijdt dan de rest?
Als die achterste ver achter de rest (die ander) rijdt, is het onzin om die achterste te laseren. Dus ze rijden wel redelijk dicht bij elkaar, maar dan kan die achterste rijder maar vrij kort ff gas geven en zal het echt niet idioot veel schelen.
Gewoon de gevolgen dragen/accepteren van het feit dat je (helaas) fout zat/zit is tegenwoordig echt een ding. Elke smoes wordt uit de kast gehaald/duim gezogen om er onder uit te komen. Dan had je vooraf je hersens moeten gebruiken en het niet moeten doen in plaats achteraf je hersens te laten kraken om er mee weg te komen.
 
Laat het hier nu ook over een miniem verschil gaan, 1km/u boven de 30km/u grens.
Dus ook de moraalridders hier vinden dat je niet zomaar hoeft te ondergaan 👍
 
In dacht dat deze discussie ondertussen wel gesloten was....
En dat was overigens de vraag ook niet...
Neenee @foexie, zo werkt het niet. Minimaal 6 maanden zul je de les worden gelezen, door leden die uit alle hoeken en gaten kruipen.

:+

4E08A7D2-ED54-40DB-8AB4-87E820DE4E65.jpg
 
Ik heb een oproep voor een terechtzitting gehad en moest mij op 19 maart a.s. melden bij de rechtbank.
De advocaat heeft een aanvullende proces verbaal opgevraagd via de rechtbank bij de agenten.
Hierin schrijven agenten dat ze 2 motoren zagen naderen met een onderlinge afstand van 20 meter. 1 meting hebben gedaan en 2 bekeuringen hebben geschreven voor hetzelfde feit omdat we dezelfde snelheid reden.

De rechter vind dit onvoldoende bewijs en heeft hiermee de zaak geseponeerd. Aanvullende reden is dat ze niemand mogen bekeuren zonder meting.
 
Ik heb een oproep voor een terechtzitting gehad en moest mij op 19 maart a.s. melden bij de rechtbank.

De rechter vind dit onvoldoende bewijs en heeft hiermee de zaak geseponeerd. Aanvullende reden is dat ze niemand mogen bekeuren zonder meting.
top. ook de politie moet zich aan de wet houden.

en lazeren op een 80 60 weg moet verboden worden
 
Ik heb een oproep voor een terechtzitting gehad en moest mij op 19 maart a.s. melden bij de rechtbank.
De advocaat heeft een aanvullende proces verbaal opgevraagd via de rechtbank bij de agenten.
Hierin schrijven agenten dat ze 2 motoren zagen naderen met een onderlinge afstand van 20 meter. 1 meting hebben gedaan en 2 bekeuringen hebben geschreven voor hetzelfde feit omdat we dezelfde snelheid reden.

De rechter vind dit onvoldoende bewijs en heeft hiermee de zaak geseponeerd. Aanvullende reden is dat ze niemand mogen bekeuren zonder meting.
Mooi!
Gefeliciterrd met de goede afloop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan