Dikke pluim voor Sevior

Yopperdepop

MF veteraan
8 aug 2012
4.925
25
Tijdje terug mijn dynamo doorgebrand. Op advies van mede MF-ers Sevior.nl ingeschakeld.

De man heeft mijn stator gereviseerd tegen een fractie van de prijs die ik kwijt zou zijn bij de dealer. Eén en al vakmanschap, service en nazorg.

Stator uit de fiets gehaald en langs gebracht (kunt 'm ook opsturen), mooie verhalen gehoord onder het genot van een bak koffie en cursus gekregen in solderen.

Ben even op vakantie geweest en bij terugkomst een compleet gereviseerde stator met alle nodige toebehoren om deze terug te plaatsen.

Alles werkt weer als een tierelier. Kortom: Sevior een hele dikke pluim :}

2v96lu0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk om dit lezen :)
Vaak (nee niet altijd) kunnen mensen het forum alleen vinden als ze niet tevreden zijn, terwijl dit minstens zo belangrijk is :Y
 
ik heb er ook een keer een dynamo laten doen, niks dan goeds over dit bedrijf, ouderwetse service en vakmanschap!
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je tevreden bent :Y

Hoe verhouden deze prijzen zich tot nieuwe stators (oem en after market)?

Bij CMSNL kost een OEM stator €582 (inclusief btw).
After market verschilt heel erg per merk en land van herkomst. Maar €150 is toch wel het minimum waar je op moet rekenen.
 
Bij CMSNL kost een OEM stator €582 (inclusief btw).
After market verschilt heel erg per merk en land van herkomst. Maar €150 is toch wel het minimum waar je op moet rekenen.


Voor m'n Street zo'n 400 Eu. Reken daarbovenop nog even arbeidskosten (diagnose, uit en inbouw) en klein materiaal dan mag je dat al snel verdubbelen.

Aftermarket idd vanaf 150 eu maar dan wel van bedenkelijke kwaliteit.

Afgezien van de hele kostenbesparing was de ervaring gewoon zeer goed, echt keurig netjes verzorgd in alle opzichten.

Wanneer iemand zo'n goed produkt levert mag dat best gezegd worden :Y
 
Voor m'n Street zo'n 400 Eu. Reken daarbovenop nog even arbeidskosten (diagnose, uit en inbouw) en klein materiaal dan mag je dat al snel verdubbelen.

Ik had het in dit geval over de stator voor mijn SP2 ;-)
En ik zou een originele ook zelf uit- en inbouwen, dus ik heb alleen te maken met de aanschafprijs van een originele stator.

Aftermarket idd vanaf 150 eu maar dan wel van bedenkelijke kwaliteit.

Correct, heb ik nog geen goede verhalen over gelezen in elk geval.

Afgezien van de hele kostenbesparing was de ervaring gewoon zeer goed, echt keurig netjes verzorgd in alle opzichten.

Wanneer iemand zo'n goed produkt levert mag dat best gezegd worden :Y

Helemaal mee eens. Werd bij mij super afgehandeld :Y
 
Voor m'n Street zo'n 400 Eu. Reken daarbovenop nog even arbeidskosten (diagnose, uit en inbouw) en klein materiaal dan mag je dat al snel verdubbelen.

Aftermarket idd vanaf 150 eu maar dan wel van bedenkelijke kwaliteit.

Afgezien van de hele kostenbesparing was de ervaring gewoon zeer goed, echt keurig netjes verzorgd in alle opzichten.

Wanneer iemand zo'n goed produkt levert mag dat best gezegd worden :Y
Met het laatste ben ik het helemaal eens :Y

Ik wil wel -al is het voor mezelf- duidelijkheid hebben om eea goed te vergelijken.

JE noemt allerlei bijkomende kosten. Heb je die niet bij wat je nu aan Sevrior hebt mogen betalen?

En op basis waarvan kan worden geoordeeld dat after market stators van bedenkelijke kwaliteit zijn?
En in het verlengde daarvan: hoe meet/weet jij de kwaliteit van het bedrijf waar je nu bent geweest?

Niet om te zeuren hoor, maar ik zie hier nogal wat opvallende zaken voorbij komen.
Vandaar dat ik er even naar vraag :)
 
Met het laatste ben ik het helemaal eens :Y

Ik wil wel -al is het voor mezelf- duidelijkheid hebben om eea goed te vergelijken.

JE noemt allerlei bijkomende kosten. Heb je die niet bij wat je nu aan Sevrior hebt mogen betalen?

En op basis waarvan kan worden geoordeeld dat after market stators van bedenkelijke kwaliteit zijn?
En in het verlengde daarvan: hoe meet/weet jij de kwaliteit van het bedrijf waar je nu bent geweest?

Niet om te zeuren hoor, maar ik zie hier nogal wat opvallende zaken voorbij komen.
Vandaar dat ik er even naar vraag :)

De bijkomende kosten: De analyse hebben de mede MFers gedaan en ikzelf, de in en uitbouw ikzelf. De materialen leverde Sevior grootdeels (waarschijnijk omdat ik zo'n aardige gast ben weet eerlijk gezegd niet of dit er standaard bij zit maar denk het wel).

'After market stators van 150 eu zijn bagger' gebaseerd op wat ik her en der op het digitale bospaadje lees kwa ervaringen. Nieuwe oem stator is wellicht ook bagger want dit is de tweede al dus wat dat betreft kan het alleen maar meevallen.

Hoe ik de kwaliteit meet: De afhandeling door de man is super en zeer correct. Het gereviseerde produkt ziet er netjes uit en het werkt voorlopig ;) (drie jaar garantie). De prijs is echt goed te noemen.

Eigenlijk het gehele plaatje is hoe je tot je oordeel komt.


Jij lijkt me ook wel een aardige gast maar dat zal ook wel niet waar zijn
:+
 
Laatst bewerkt:
(de-) Monteren mag je dus zelf doen. Maar geen paniek Martell ook jij kunt dat :P
Ja, dat snap ik :)

Ik snapte het verhaal over de montagekosten niet helemaal.

Die horen dus verder niet bij het vergelijken.

Een stator herwikkelen kost 150,- in totaal. Ik snap hem :)
 
Ja, dat snap ik :)

Ik snapte het verhaal over de montagekosten niet helemaal.

Die horen dus verder niet bij het vergelijken.

Een stator herwikkelen kost 150,- in totaal. Ik snap hem :)


Op zich correct, ware het niet dat iedereen het kan en ik het dus wel een aardig vergelijk vind: Of laten reviseren en zelf doen of naar de dealer. Scheelt al snel 500 eu als het niet meer is.

En nu ophouden want ik ga m'n toetje eten *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan