Diversion 900 toerental loopt te langzaam terug

Sutur

MF'er
30 mei 2018
62
52
Hallo,

Ik heb een nieuw account moeten maken omdat mijn oude account van jaren geleden het niet meer lijkt te doen..

Ik heb nog steeds de Yamaha Div 900 met het volgende probleem:

Na 1,5 jaar stilstand liep de motor niet meer goed. Bij het opentrekken van het gas, stortte het toerental in. Alleen door veel gas te geven kon ik ermee rijden, maar na schakelen moest ik dus met slippend koppeling de boel op toeren houden.
Dat had’ie al eerder gehad en toen zijn de carbs gereinigd. Dus ik heb de carbs nu zelf verwijderd en schoon laten maken door een bevriend monteur. Aan de instellingen is niets veranderd.
Met nieuwe benzine in de tank de boel weer in elkaar gezet. Hij startte direct en reageerde ook soepel op net gas. Maar ik kon’m alleen stationair houden met de choke deels open. Hij liep altijd al te laag in toerental stationair.

Dus met warme motor de stelschroef ingedraaid totdat hij 1000 toeren stationair liep. Ik moest behoorlijk wat slagen maken totdat het toerental op 1000 stond.
Dan onstaat een ander probleem: als ik het gas opentrek tot zo’n 6000 toeren en ik laat het gas los, dan duurt het veel te lang (3 a 4 sec.) totdat het toerental van 1000 weer is bereikt. Alsof het gas blijft hangen of langzaam wordt dichgedraaid.

Hij loopt ook niet lekker regelmatig stationair.

Als ik de schroef weer terugdraai, zodat ik de motor weer met de choke draaiende moet houden, dan reageert het gas wel vlot, dus dan valt het toerental wel vlot terug als ik het gas loslaat.

Het gas zelf blijft niet hangen. Ik heb goed gecontroleerd of het mechaniek weer helemaal dichtging. Ik zie de hendel op de carbs helemaal teruggaan.

Wellicht is er iemand die aan de omschrijving herkent wat het zou kunnen zijn?
Ik hoor het graag.
Bij voorbaat dank!
 
Vermoedelijk valse lucht, te controleren door bij stationair draaiende motor remmenreiniger op de inlaatrubbers te spuiten.
Als het toerental omhoog vliegt heb je waarschijnlijk een scheurtje of een slechte klem in/op de rubbers.
 
Waar zitten die? Onder het kapje van het membraam of bij de luchttoevoer?
Toch niet bij de vlotterkamer?
Moet het luchtfilter er dan af?


Vermoedelijk valse lucht, te controleren door bij stationair draaiende motor remmenreiniger op de inlaatrubbers te spuiten.
Als het toerental omhoog vliegt heb je waarschijnlijk een scheurtje of een slechte klem in/op de rubbers.
 
Dat werkte inderdaad. Bij 1 van de inlaten gierde het toerental omhoog. Dus de boel weer uit elkaar gehaald. Rubbers zijn totaal op. Scheuren e.d.
Dus nu op zoek naar nieuw materiaal.

Nogmaals bedankt voor de tip !!



Vermoedelijk valse lucht, te controleren door bij stationair draaiende motor remmenreiniger op de inlaatrubbers te spuiten.
Als het toerental omhoog vliegt heb je waarschijnlijk een scheurtje of een slechte klem in/op de rubbers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan