Diversion sleuteldag

Poll Diversion sleuteldag

  • 25-04

    Stemmen: 0 0,0%
  • 26-04

    Stemmen: 0 0,0%
  • 09-05

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10-05

    Stemmen: 0 0,0%
  • 16-05

    Stemmen: 4 50,0%
  • 17-05

    Stemmen: 1 12,5%
  • 06-06

    Stemmen: 0 0,0%
  • 07-06

    Stemmen: 2 25,0%
  • 13-06

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8
Ik ben er al, heerlijk ritje van 220 km, doorwaaipak aan.
Heb volop gereedschap meegenomen. Kees neemt de soldeerbout en spullen voor de stroomvoorziening mee.
 
Ook hier heb ik de koffer vol gestouwd met gereedschap. Hopen dat het goed gaat morgen. Ik verwacht rond 8 uur te vertrekken en dan rond half 10 bij Karin te zijn. Tot morgen

Foto-76YD4QOD.jpg


Foto-RZW6GSHZ.jpg
 
Nou ik weet niet precies wat er allemaal nodig is voor standaard onderhoud, veel specifiek gereedschap heb ik nog niet. Maar zo te zien en te horen zal er genoeg gereedschap zijn, we zullen het zien. Ik zal wat basis dingen meenemen.

Voor mij is het iets van een een uur en 15 minuten rijden, maar ik kan pas weg rond 8.30 uur., dus ben er rond 10, misschien iets eerder. We zullen het zien...
 
Zojuist veilig thuis gekomen. Enorm naar de zin gehad vandaag. Veel geleerd en gedaan. Bedankt Karin en Nico voor de gastvrijheid en natuurlijk ook bedankt Anne-Marie, Roland en Dennis voor de hulp. Voor zover ik nu kan zien lijkt het olie lek verholpen. Ook alle lampjes in het dashboard doen het weer en de tank flush zit er in dus over 2 tank beurten zal ik daar verslag van doen.
Oja onderweg nog wel geluk bij een ongeluk gehad. Ik reed een parkeerhaven op langs de snelweg en vlak voor ik stil stond vloog de luchthapper van rechts onder de topkuip eraf. Blijkbaar los geschoten, getrilt of iets dus als ik de wellnuts ga vervangen lijm ik die er ook wel weer even in.
 
Nou dat was even schrikken dan! Ook ik ben weer veilig thuis, geen rare dingen onderweg.

Het was een erg gezellig en leerzame dag. Bedankt Karin (en Nico) voor de gastvrijheid. En Anne-Marie, Bob en Dennis voor alle hulp!

Mijn motor loopt weer lekker soepel, de rem doet het beter en ik ben erg blij met de de aangepaste electra voor navigatie en toekomstige handvatverwarming!

@Dennis, ik durfde geen gas meer bij te geven bij die flitskast ;-)
 
Laatst bewerkt:
Haha. Ik zag het.

Tip: precies in het midden, tussen de twee rijstroken doorrijden. De lussen liggen in het midden van de weg. Dan wordt je niet geflitst.

Maar ik zou het risico ook niet lopen hoor!
 
Ik geloof dat het kan Dennis, maar dat test ik liever niet uit :)

En Anne-Marie, al met aanhanger gereden en getest?
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het kan Dennis, maar dat test ik liever niet uit :)

En Anne-Marie, al met aanhanger gereden en getest?

Vanmorgen na het :} ontbijt, 10.00 uur vertrokken :] richting huis, dit keer geheel :] binnendoor gereden, prachtige :] rit, heel wat gezien van de omgeving. :9~
Vandaar eerst om half zes thuis, onderweg nog wat RVS boutjes gehaald voor de stekkerdoos.
Morgen de aanhanger uitproberen, maak dan gelijk wat foto's voor jullie.
Maar eerst nog even Karin en Nico bedanken voor hun gastvrijheid, onderdak en al het :9 lekkere eten. :}
Vond het weer een heel leuk en geslaagde sleuteldag/weekend.
Dank voor jullie komst en gezelligheid, Ronald en Bob, neem aan dat jullie beiden weer wat wijzer zijn geworden, wat jullie :] 600-900 Diversion betreft. :+
Jaap ook bedankt voor het bezorgen van de :] spulletjes. :}
En natuurlijk ook dank aan @KeesDenHaag voor het mede organiseren van de zoveelste :] Diversion sleuteldag, helemaal top en dank voor al je :] hulp. :}
Tot de volgende sleuteldag. :9
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk ook dank aan @KeesDenHaag voor het mede organiseren van de zoveelste :] Diversion sleuteldag,

Ik heb niks georganiseerd hoor, dat heeft de jarige gedaan! Gefeliciteerd nog Karin!

Ben benieuwd of de verlichting van de aanhanger werkt. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
 
Jarige? Heb ik iets gemist? Gefeliciteerd dan Karin!

Heb trouwens een aantal foto's gemaakt, niet veel, een aantal overzichtfoto's, zal ik deze hier plaatsen?
 
Jarige? Heb ik iets gemist? Gefeliciteerd dan Karin!

Heb trouwens een aantal foto's gemaakt, niet veel, een aantal overzichtfoto's, zal ik deze hier plaatsen?

Ja, gisteren :+

Zet de foto's maar hier, misschien heeft Anne-Marie ook nog foto's?

Het flushen van de 900 heeft zeker zin gehad. De motor loopt veel soepeler en gelijkmatiger en lijkt ook weer beter en vlotter op te pakken, ik vond 'm erg tam de laatste tijd.
Of het invloed heeft op het olieverbruik kan ik pas na verloop van tijd beoordelen, maar de motor walmt (en stinkt) aanzienlijk minder.
Moest alleen vanmorgen nog even het toerental bijstellen, want hij zat stationair boven de 1500 toeren.

Nu de choke weer op 4 cilinders werkt i.p.v. op 2 gaat het starten ook weer soepel.

Kortom, het Divje is weer een fijne fiets om de dagelijkse ww-ritten mee te maken :]
 
Ja, gisteren :+

Zet de foto's maar hier, misschien heeft Anne-Marie ook nog foto's?

Het flushen van de 900 heeft zeker zin gehad. De motor loopt veel soepeler en gelijkmatiger en lijkt ook weer beter en vlotter op te pakken, ik vond 'm erg tam de laatste tijd.
Of het invloed heeft op het olieverbruik kan ik pas na verloop van tijd beoordelen, maar de motor walmt (en stinkt) aanzienlijk minder.
Moest alleen vanmorgen nog even het toerental bijstellen, want hij zat stationair boven de 1500 toeren.

Nu de choke weer op 4 cilinders werkt i.p.v. op 2 gaat het starten ook weer soepel.

Kortom, het Divje is weer een fijne fiets om de dagelijkse ww-ritten mee te maken :]

Ook namens mij gefeliciteerd!

Heb je de olie geflushed of de tank en met wat? Forté?
 
*O* Vanmiddag mijn aanhangertje van stal gehaald, om in te spannen. :+
Komt ze (ik dacht het al) tot de ontdekking dat er een geheel andere stekker en stekkerdoos op mijn andere motor zit. :( |( |(
Past dus niet op mijn :] Diversion, daar hebben we een grote 5 polige stekkerdoos opgezet. ;(
Iemand enig idee waar ik zo een kleine stekker en stekkerdoos, kan kopen-bestellen?
Hier in de buurt, lukt het jammer genoeg nergens. ;(
full

full

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Ben er achter waar te bestellen, bij Schuring in Assen, www.tourmaster.nl '(
Ben me wezenloos geschrokken wat zo een ding kost, 80,00 euro!!! niet normaal meer en dan nog 13,00 verzendkosten. :N :N |( |(
Enen plastic uitvoering is ook oke, maar waar vind ik deze?
 
Waarom niet de stekker kopen die nu op de motor zit?
die zijn echt geen 80 euro.

Dan moet ik dus ook de andere stekker en doos van mijn andere motor veranderen, wil ik beide nog kunnen gebruiken.

De foto's zijn van mijn andere motor.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze wat foto's:

Het festivalterrein:
full


full


De speciale aanpassing voor remvloeistof vul dop, iets lager gezet door Anne-Marie en Bob:
full


In de garage wordt gewerkt aan stekker voor de aanhanger van Anne-Marie:
full


De werkzaamheden van Dennis, relais gemonteerd voor navi en later te plaatsen handvatverwarming (zie hier ook de wat lager geplaatse remvloeistofvuldop):
full
 
*O* Vanmiddag mijn aanhangertje van stal gehaald, om in te spannen. :+
Komt ze (ik dacht het al) tot de ontdekking dat er een geheel andere stekker en stekkerdoos op mijn andere motor zit. :( |( |(
Past dus niet op mijn :] Diversion, daar hebben we een grote 5 polige stekkerdoos opgezet. ;(
Iemand enig idee waar ik zo een kleine stekker en stekkerdoos, kan kopen-bestellen?
Hier in de buurt, lukt het jammer genoeg nergens. ;( [afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt voor de reactie.
Dat verzin je toch ook niet? Wat een chinese stekker :S
Ik zou beide inderdaad vervangen voor een normale 7 polige, die je ook voor de auto hebt...
Geen idee waarom men bij jou aanhangwagen gekozen heeft voor een 5 polige.
In principe is het genoeg ja... Maar de 7 polige stekker is redelijk standaard in auto- en ook motorland.

Ik zie dat Roland al contra stekkers heeft gevonden op internet voor minder...
 
Ook namens mij gefeliciteerd!

Heb je de olie geflushed of de tank en met wat? Forté?

2 flesjes Forte Flush bij de oude olie, 50 minuten laten draaien, olie+filter verversen, flesje Forte Top End Treatment bij de nieuwe olie en klaar.
Ding komt nu weer veel beter van zijn plek. Ben nogal veel met de FJR op pad geweest en toen viel de Div wel weer tegen, vooral als ik even snel wilde inhalen O-)
 
Anne-Marie met krullen! Ik heb je zo te zien 20cm lang niet meer gesproken/gezien! Shame on me!
Binnenkort maar weer eens langs, wanneer ben je thuis?
 
Anne-Marie met krullen! Ik heb je zo te zien 20cm lang niet meer gesproken/gezien! Shame on me!
Binnenkort maar weer eens langs, wanneer ben je thuis?

Ja, leuk he? Is een heel ander gezicht, letterlijk en figuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan