Dnepr K750

Daar heb je weer gelijk in , hij moet iets van 20 bij 20 bij 20 wezen , munitie kisten zijn vaak al te groot , ik wil hem of boven op de versnellingsbak of onder mijn zadel wegwerken , maar liefst wel beetje waterdicht .
 
Deze komt qua formaat in de buurt
 
Anders eens een zoekactie doen op marktplaats "metalen munitiekist" levert veel treffers op
 
Staan alleen geen afmetingen bij, anders eens langs een legerdump rijden ergens bij je in de buurt.
 
Eventueel zelf een kistje aanpassen en Russische belettering tamponeren of beplakken. YouTube staat vol met tutorials over een verweerde look creëren met verf en dergelijke (Veel technieken worden in de modelbouw wereld gebruikt )
 
Nou dat kistje van MP paste helaas net niet .
heb tijdelijk maar even een simpele mount gemaakt voor de accu .
Achterspatbord zit nu vast en met achterlicht en kent. houder .
dynamo getest en laad ruim 14 volt . dus prima .
carburateur instellingen heb ik nog niet aangezeten maar hij loopt toch al vrij aardig .
 
vandaag eerste ritje naar het benzine station .
reed aardig goed, heb het idee dat het 6mm benzinekraantje van kreidler toch niet voldoende is .
of verkijk ik me daar op ? zou een 6mm kraantje een 750cc zijklepper bijhouden kwa benzine ?
ik heb nog niet meer dan half gas gereden ivm inrijden .
 
6 mm doorloop moet meer dan voldoende zijn.

Als proef. Pak een fles van 1 liter en stop de benzineslang in die fles. Meet hoe lang het duurt om die fles vol te krijgen. Stel dat dat 5 minuut is, dus 12 liter per uur.

Rekensom met wat aanname's: tankinhoud is 15 liter, verbruik is 15 km op een liter. Snelheid is 80 km/h. Verbruik is dan 80 : 15 = ca. 5,3 liter per uur.

Deze som kan je aanpassen aan je eigen waarden.
 
6 mm doorloop moet meer dan voldoende zijn.

Als proef. Pak een fles van 1 liter en stop de benzineslang in die fles. Meet hoe lang het duurt om die fles vol te krijgen. Stel dat dat 5 minuut is, dus 12 liter per uur.

Rekensom met wat aanname's: tankinhoud is 15 liter, verbruik is 15 km op een liter. Snelheid is 80 km/h. Verbruik is dan 80 : 15 = ca. 5,3 liter per uur.

Deze som kan je aanpassen aan je eigen waarden.
Ik zal dit nu eens proberen , brb .


Edit :


500ML in 02:50.02 . nu is mijn rekenen niet zo best , maar ongeveer 1 liter in 5 min en 40 seconden . dan is het 10.4 liter per uur
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit nu eens proberen , brb .


Edit :


500ML in 02:50.02 . nu is mijn rekenen niet zo best , maar ongeveer 1 liter in 5 min en 40 seconden . dan is het 10.4 liter per uur
((500/170) x 3600) / 1000 = 10.59 l/uur

Stel de motor neemt 1 op 14 ... dan zou je met deze doorloop 148,23km/uur rijden.

Daarnaast was dit met de doorloopmethode gemeten. Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar je hebt denk ik nog meer doorstroming door de onderdruk die bij een lopende motor aanwezig is.
 
Oke dus ik hoef me geen zorgen te maken over het kraantje .
Bedankt ! , ik zal de eerste 500km toch rustig aan moeten doen ivm nieuw motorblok inrijden .
en dan nog op een goeie dag zal hij maximaal 90 rijden , dit zijn de gegevens:


Max speed
90
km/h
Max fuel consumption per 100 km, at a travelling speed of 50–60 km/h
6
l
Max oil consumption per 100 km of route
0,25
l
 
Terug
Bovenaan Onderaan