Dodelijk motor ongeluk

Tja, heb anderhalve maand geleden zelf een redelijk heftige klapper meegemaakt (http://www.motor-forum.nl/forum/topic/136090), en die avond en paar dagen daarna betrapte ik me er toch op dat ik er aan dacht hoeveel mazzel ik heb gehad, en hoe gevaarlijk motorrijden kan zijn. Zorg er gewoon voor dat je motor technisch in orde is en dat je de juiste kleding draagt. Als je dan ook nog eens binnen je eigen grenzen (en die van de motor natuurlijk) weet te rijden, ben je hard op weg om een leuke motorrij "carriere" te beginnen.


Ik heb sinds een week een nieuwe motor (moet nog ff foto's maken), en moet zeggen dat het de eerste paar bochten ff wennen was. Nieuwe motor, tijdje niet gereden, klapper gemaakt...... het speelt allemaal mee. Ik heb de gewraakte bocht nog niet weer met de motor hoeven nemen (heb nog vakantie), maar zal denk ik (zeker in de beginne) toch rustiger aan doen.

Moraal van het verhaal:

laat je niet bang maken, maar ga gewoon lekker rijden. Zolang je geen gekke dingen doet, is er niks aan de hand.

Succes (sterkte?)
 
.......
Nieuwe motor, tijdje niet gereden, klapper gemaakt...... het speelt allemaal mee.....................
:^ Klopt helemaal. Na mijn klapper (alweer 4 jaar geleden) heb ik ook wel eens met de gedachte gespeeld om te stoppen met :]
Maar ja, het virus is toch te sterk. })

Ik ben er behoorlijk nuchter onder, het was toen gewoon mijn tijd niet. Ik ga niet binnen zitten, het plafond kan ook naar beneden komen.
Oke, de grootste risico's probeer je te vermijden, maar je leven gaat verder, maak er dan ook het beste van en geniet!
Regelmatig denk ik "dit pakken ze me nooit meer af" als ik geniet van een mooie rit :]
 
Er zijn de afgelopen jaren ook al meerdere motorrijders (en ook koekblikkers) in de bochten tegenover ons huis verongelukt.
Iedere keer als ik die bochten inga (zijn 2 geweldige bochten met de motor), hou ik er toch wel rekening mee.
Ik denk dat dit ook normaal is.
Toch neemt dit niet weg dat ik hierdoor niet meer motor of koekblik zal rijden..

Veel sterkte in ieder geval en probeer er niet te veel aan te denken. Je maakt jezelf er alleen maar gek mee.

|( Wordt er wel wat aan die bocht veranderd?


@TS: Jij hebt een kut-weekend gehad. Sterkte d'rmee. En gewoon van het rijden genieten hoor.
 
Je zou ook knap stom zijn als je na zo'n voorval er niet over zou nadenken. Maar laat je er niet door weerhouden om motor te gaan rijden.

Sterkte!
:^ . vooral doorgaan.

Maar zeker als je zoiets van dichtbij hebt gezien, moet je je echt niet schamen om ook inderdaad iets van slachtofferhulp in te schakelen. Het kan je soms net wat sneller en langduriger helpen..
 
Wordt er wel wat aan die bocht veranderd?
Nope.. het is een 80km weg, en de bocht op zich is niet gevaarlijk (flauwe s-bocht), maar de tegenliggers die altijd op de verkeerde rijbaan zitten in het midden van de bocht zijn dat wel...
Weet het ook niet, maar je zou zeggen dat ze er idd iets aan gaan doen. Desnoods snelheids controle. Maar met die 1,5 agent die ze hier in het dorp hebben gebeurd dat dus ook niet...
 
Dat zie ik ook vaak, dat tegenliggers (auto's) de bocht afsnijden en voor de helft op jouw weghelft rijden. Als je een scherpe bocht hebt naar rechts, ga ik altijd tegen de as aanrijden om de bocht goed te overzien, en dan schrik je toch wel als je opeens een auto op jouw weghelft ziet rijden. Het gaat altijd goed, maar soms maar net....
 
Rond twaalf uur deze middag een motorrijder verongelukt hier een 200 meter van men deur.

Uit de bocht gegaan en was op slag dood.
Tschijnt da hij met zen voorwiel tegen de rand van een borduur gereden.Man lag een twintigtal meter verder dan waar hij er tegengereden was en zen moto lag no zo een twintigtal meter verder.

Doet me wel serieus nadenken over hoe gevaarlijk motor rijden wel is,aangezien dak mij volgend jaar ook énén ga aanschaffen.
Als ge zo iemand ziet liggen met witte lakens over hem,denkt ge wel es na.

Grtzzzzzz

Niet alleen met witte lakens.
De meeste motorrijders zijn meestal in het leer gestoken als ze sterven.
Denk daar ook maars overna!
 
Da's niet leuk als je dat van dichtbij meemaakt.
Dat je erover nadenkt is logisch en probeer het leergeld dat die motorrijder betaald heeft niet zelf ook te betalen.
Maw probeer lering te trekken uit het waarom het bij hem is fout gegaan, als je daar achter kunt komen.

Ikzelf rij vaak langs een plek waar ooit een motorrijder is omgekomen.
Dat stond destijds in de krant en op die plek, bij een grote boom ligt nu nog steeds een bloemstuk ter nagedachtenis.
Het is een mooie bocht, waar dat gebeurd is en elke keer weer vraag ik me af wat daar toen is fout gegaan.
Zou het de snelheid geweest zijn, die destijds in de krant als oorzaak genoemd werd, of zou de oorzaak een andere geweest zijn, zoals modder op de weg, of zo.
Ik ben in die bocht in elk geval altijd extra op mijn hoede.
Ik wil nl dat leergeld niet betalen..... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan