een dodemans knop is gewoon een knop zodat iedere hulpverlener weet hoe hij deze fiets uit kan zetten, tenminste daar was hij ooit voor bedoelt. (Meen ik mij te herinneren correct me if i am wrong.)Volgens mij is het alleen slecht als je hem tijdens het rijden uit zet en vervolgens weer aan zet. Maarja knalt wel lekker.
Zou niet weten waar die dodmans knop anders voor dient trouwens als je de motor er niet mee mag uit zetten.
een dodemans knop is gewoon een knop zodat iedere hulpverlener weet hoe hij deze fiets uit kan zetten, tenminste daar was hij ooit voor bedoelt. (Meen ik mij te herinneren correct me if i am wrong.)
mocht je naast je fiets liggen en hij blijft op volgas hangen ofzo
een schooljuf die verstand van motoren heeft, het moet niet gekker worden
een schooljuf die verstand van motoren heeft, het moet niet gekker worden
wat heb ik een gruwelijke hekel aan het woord "dodemansknop".....
....die dingen heb je in treinen, niet op motoren.....
een schooljuf die verstand van motoren heeft, het moet niet gekker worden
Vroegah, toen er nog Engelse motoren bestonden, wilden bij Japanse motoren de carbs nog wel eens blijven hangen door bevriezing en dergelijk, zodat je gas open bleef staan. Men is toen kill switches gaan monteren om te voorkomen dat motoren er met hun rijders vandoor gingen.een dodemans knop is gewoon een knop zodat iedere hulpverlener weet hoe hij deze fiets uit kan zetten, tenminste daar was hij ooit voor bedoelt. (Meen ik mij te herinneren correct me if i am wrong.)
ja meester
echt een goeie grap he
Elke moderne enduromotor zet je uit met die knop;die hebben nl. geen sleutel.
Ik rij al 30 jaar motor en gebruik altijd die knop om de motor uit te zetten en dat is nog nooit fout gegaan.
Was hier niet all eerder een topic over??
overal is al een topic over
Ik vind hem wel errug ver gezocht Jan. Je startknop vonkt dan zeker ook, je claxon ook, je richtingaanwijzers ook. En heel misschien je contactslot ook wel?Toch wordt dat inderdaad afgeraden, ook door de fabrikanten.
Elke keer als je 'm met de "killswitch" uitzet, trekt die een vonkje. Dat veroorzaakt elke keer dus een beetje carbonafzetting op de schakelaar, net zo lang tot de schakelaar alle dienst weigert. Die schakelaar is er namelijk niet op gemaakt om als aan-uitschakelaar te dienen.
Zo gek is die juf dus niet.......
Toch wordt dat inderdaad afgeraden, ook door de fabrikanten.
Elke keer als je 'm met de "killswitch" uitzet, trekt die een vonkje. Dat veroorzaakt elke keer dus een beetje carbonafzetting op de schakelaar, net zo lang tot de schakelaar alle dienst weigert. Die schakelaar is er namelijk niet op gemaakt om als aan-uitschakelaar te dienen.
Zo gek is die juf dus niet.......