doorrijden met schade?

Zou je rijden met schade?

  • Absoluut niet, alleen als de motor er piekfijn uit ziet

    Stemmen: 3 4,3%
  • Misschien, als de schade niet duidelijk zichtbaar is wil ik

    Stemmen: 3 4,3%
  • Ja, zolang ik maar geen gevaar op de weg ben

    Stemmen: 48 69,6%
  • Hell yes, rijden daar leef ik voor!

    Stemmen: 15 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    69

Ermer

MF'er
24 aug 2006
77
0
Den Haag
Hoi,

Ik ben een tijd terug onderuit gegaan met mijn gixxer. Op zich relatief weinig schade, kappen beschadigd en rempedaaltje verbogen. Sinds die tijd ben ik verwoedde pogingen aan het doen om goedkoop de kappen te repareren of ergens goedkoop een nieuwe kap te kopen. Wat tot nu toe niet gelukt is trouwens.

Ik zie trouwens aan de verschillende topics dat er aardig wat mensen zijn die de laatste tijd een schuiver hebben gemaakt. Ik vroeg me af of die allen doorrijden met de zichtbare schade of dat ze pas weer rijden als de motor er weer piekfijn uit ziet. Ik heb/had namelijk zelf de neiging om pas te gaan rijden als alle schade weggewerkt is, alleen zijn we nu meer dan 2 maanden verder en ik heb het nog steeds niet gefixed. Dus ik heb besloten om toch te gaan rijden (en dus gewoon met mijn schade naar de motorbeurs in Utrecht te komen... hopen maar dat ik niet teveel uitgelachen wordt! -O- )

Vandaar deze poll...ik ben erg benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Zolang er geen gevaarlijke schade is zal ik doorrijden. Dan ook weer, ik heb geen auto meer :X.

Wat maakt jou het verder nu uit? Rijdt ie er minder door? Maak je je druk over wat de buren denken? gewoon :]
 
Ik rij nu al 5 maanden rond met wat schade aan m'n kuip tot ik geld heb van de verzekering. Boeie. Daar laat ik m'n fiets echt niet voor staan.
 
Ik rij nu al 5 maanden rond met wat schade aan m'n kuip tot ik geld heb van de verzekering. Boeie. Daar laat ik m'n fiets echt niet voor staan.


Voor mij geldt hetzelfde verhaal... :Y
Zolang er geen vitale onderdelen beschadigd zijn en alles goed werkt en vast zit:
Lekker rijden... :]
Mensen die jou uitlachen omdat je schade hebt, zijn zielig :r
 
Laatst bewerkt:
Mja, en ik zie er zelf toch niks van tijdens het rijden. Ik rij nog altijd voor mezelf en niet om wat te posen voor een ander :P Wat anderen daarbij denken kan me niet echt schelen eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Je hebt poetsers, en gebruikers.

Poetsers zullen pas weer gaan rijden als alle schade weer netjes hersteld is.
Gebruikers malen niet om een krasje of deukje.

Ik ben er een van de tweede categorie.
Boeit niet hoe het er uit ziet, als het maar rijdt.

Moet wel veilig zijn, dat wel.
 
Mijne was total-loss.

Ik heb het hoognodige hersteld maar dacht je dat hij weer in concourstaat is :N













[me]Kan niet wachten totdat ik weer in staat ben om er op te kruipen [/me] 8-)
 
Deukjes? Schade?

Ik heb een motor uit 1987 die in een schuurtje staat waar ook de rest van mijn gezin regelmatig in komt. Als ik voor ieder deukje de motor zou moeten laten plamuren en spuiten, mag ik er nog wel een stuk of wat motortjes bijkopen (en een extra baantje er bij nemen) ....

Nee hoor, met kleine deukjes rijdt ie ook prima. Ik verzamel ze gewoon tot het moment dat het me echt te gortig wordt en dan knap ik hem helemaal op.

Maareh: hoe ernstig is die schade dan wel niet?
Hangt het kuipje helemaal met ducktape aan elkaar?
Vragen andere motorrijders al hoe lang jij al ratbike rijdt?
 
Dit is mijn schade... rempedaal verbogen (gebruik ik toch niet al te vaak en natuurlijk van die mooie schuurplekken
full
 
Had ik je niet al gezegd dat je zolang je geen gevaar op de weg bent dat je gewoon moet rijden :?
Lekker boeien wat een ander vindt |( Grote kans dat als iemand je erop aan spreek dat ie zelf niet eens een motor heeft 8-)
 
ik rijd al een half jaar met opgeschuurde kuipen. klote, maar pas volgende winter geld om eht te fiksen. wat maakt de tupperware nou uit?

kijk, als er scheuren in het frame zitten zou ik misschien gaan nadenken om te overwegen om niet al te vaak meer te rijden.
 
Ziet er stoer uit die schuursporen...nu nog een spannend verhaal erbij verzinnen,
zo van "Bij 220 onderuit gegaan met een wheelie" en niemand die je uitlacht :P

By the way, ondanks de krassen...mooie fiets ;)
 
In dit geval moet ik het opnemen voor Deadly-paradox.

Ik heb al eerder een topic geopend op het technische forum en deadly paradox heeft al die tijd goede adviezen gegeven waarbij hij ook een van de eerste was die mij heeft gezegd dat ik gewoon moest rijden.
 
ja ben ik met je eens.... komt gek over als je de geschiedenis niet kent.

daarom zeg ik er ook bij 'in dit geval'.
 
Zolang het visuele schade is, zou ik me er niet te ruk over maken. Als iemand je uitlacht, kan je verstandig zijn en er geen aandacht aan schenken, of hem zeggen dat als je als een softy zou rijden als hij, jij ook geen schade zou hebben ;)
 
Hoi,

Ik ben een tijd terug onderuit gegaan met mijn gixxer. Op zich relatief weinig schade, kappen beschadigd en rempedaaltje verbogen. Sinds die tijd ben ik verwoedde pogingen aan het doen om goedkoop de kappen te repareren of ergens goedkoop een nieuwe kap te kopen. Wat tot nu toe niet gelukt is trouwens.

Ik zie trouwens aan de verschillende topics dat er aardig wat mensen zijn die de laatste tijd een schuiver hebben gemaakt. Ik vroeg me af of die allen doorrijden met de zichtbare schade of dat ze pas weer rijden als de motor er weer piekfijn uit ziet. Ik heb/had namelijk zelf de neiging om pas te gaan rijden als alle schade weggewerkt is, alleen zijn we nu meer dan 2 maanden verder en ik heb het nog steeds niet gefixed. Dus ik heb besloten om toch te gaan rijden (en dus gewoon met mijn schade naar de motorbeurs in Utrecht te komen... hopen maar dat ik niet teveel uitgelachen wordt! -O- )

Vandaar deze poll...ik ben erg benieuwd!


POSER!! ;) ;) ;) ;) ;) ;)

alle gekheid ff op een takkie, ik rij ook gewoon door met schade aan m'n motor en knap het langzamerhand zelf weer op. Van de 750,= schade kan ik hem zelf ruimschoots opknappen en zet ik er ook een tsubaki-setje en een pro-oiler op!!

Grtz Eagle.
 
Ben een keer onderuit gegaan in Luxemburg. Brak mijn voetpedaal af, kon ik niet meer de achterrem gebruiken en mijn rechtervoet neerzetten. Hele stuk naar huis met voetjes op de buddystepjes....ging best ok...:)

Ohja, mijn stuur was lichtelijk ontzet en windscherm was naar de [piep]

Wel netjes thuisgekomen en zaakje is weer gerepareerd...:)
 
Optische schade, deuken, krassen enz. zijn geen belemmering om te kunnen rijden, anders is het als vitale onderdelen niet meer functioneren, remmmen, gas, besturing, verlichting etc.

Zoals MotoMarz zegt:Posers/ Poetsers of Rijders... :Y :] 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan