Doorwaai budget helm tip gezocht

Doe eerst maar eens passen..
Zelf vind ik Bayard erg goedkope en hard-zittende helmen, dan liever een MT..
 
Ik git.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom ook van een matzwarte helm en heb deze sinds 2 seizoenen:

1388295


Geen last van de warmte.
 
Ik zou niet een kinloze nemen in verband met veiligheid.

KIjk naar een motorkledingzaak waar je ook kan testrijden. Mijn allroadhelm (Scropion ADX-1) laat zoveel lucht door dat ik de voorkant dicht moet zetten op de snelweg omdat het anders oncomfortabel wordt. Ik weet alleen niet zo 123 of daar ook een helemaal straat variant van is. Eventueel kun je daar wel de zonneklep vanaf halen en dan is het gewoon een systeemhelm.
 
Had jij dezelfde in andere kleur of ander model met minder luchtopeningen?
Ik had een Shark die 2 keer zo duur was. Matzwart wordt gewoon warm en héél smerig. Kun je niet ff snelschoonmaken met een doekje.
 
Ik heb ook een mat zwarte maar dan een Nolan N104 systeemhelm. Bij warm weer bij doorrijden prima te doen als hij dicht is en wanneer ik in stadsverkeer of langzaam filefilteren kom dan gaat de kap omhoog en rij ik open.
Deze helm is ook voor beide doeleinden gekeurd dus ook open rij je met een goedgekeurde helm.
Bij snelheden tussen koel genoeg dicht maar te snel om me veilig te voelen zonder kinstuk dan is het vizier open ook genoeg.
 
De kleur van een helm doet weinig voor de warmte aan de binnenkant. Het piepschuim isoleert zo goed dat dit weinig uitmaakt.
Ik heb het vandaag niet warm gehad in mijn AGV, met temperaturen tot 27 graden. Zeer goede ventilatie.
Boven de 30 graden gebruik ik meestal een jethelm.
 
De kleur van een helm doet weinig voor de warmte aan de binnenkant. Het piepschuim isoleert zo goed dat dit weinig uitmaakt.
Ik heb het vandaag niet warm gehad in mijn AGV, met temperaturen tot 27 graden. Zeer goede ventilatie.
Boven de 30 graden gebruik ik meestal een jethelm.
Als het weinig uitmaakt voor de warmte waarom heb je dan voor warm weer speciaal een andere helm?
Een kleur maakt wel degelijk uit in warmte.
 
Als het weinig uitmaakt voor de warmte waarom heb je dan voor warm weer speciaal een andere helm?
Een kleur maakt wel degelijk uit in warmte.
Een zwarte helm die in de zon gelegen heeft, voelt aan de buitenkant warmer aan dan een witte. Van binnen is er weinig verschil. Piepschuim is isolatiemateriaal. De warmte die je in je helm voelt komt ook door het isolatiemateriaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan