Driewegkraan benzine voor kookstel

kjiratsiekoedel

Die hard MF'er
28 jul 2011
307
2
Utrecht
Voor 't motorkamperen wil ik tzt over op koken met een benzinebrander met 't kleinst mogelijke flesje om ruimte te besparen. Nu zou 't handig zijn als ik gewoon bij kan tanken van de motor. Zijn er drieweg kraantjes die in de benzineslang te zetten zijn zodat ik zou kunnen aftappen? Of heeft iemand een andere oplossing?
 
Voor 't motorkamperen wil ik tzt over op koken met een benzinebrander met 't kleinst mogelijke flesje om ruimte te besparen. Nu zou 't handig zijn als ik gewoon bij kan tanken van de motor. Zijn er drieweg kraantjes die in de benzineslang te zetten zijn zodat ik zou kunnen aftappen? Of heeft iemand een andere oplossing?


Een T-stukje met op het derde pootje een dopje in de benzineslang?
 
0180166.jpg


Krijg je geen benzine in je bek.... :r

@ TS, toen ik nog motorfiets met carburateurs had trok ik de benzine slang los en liet de benzine in de brander stromen.
 
Je hebt van SIGG speciale 1 liter benzineflessen. Nemen niet veel plaats in en met zo'n coleman kun je daar makkelijk dagenlang mee koken. (wij zetten er toen 3 keer per dag thee / koffie mee en avondeten met een pan of 3 om en om op het vuur) 98 vindt ie niet lekker ;).
 
Ik ken de flessen, maar dat is onzin om mee te nemen met een tank vol. Bij een benzinebrander zit ook altijd al een flesje.

Slang lostrekken is een optie, maar gedoe, knoeit ook wat en slang kan stuk gaan na x aantal keer.
 
Een T-stukje tussen het darmpje en dan een snelkoppeling voor benzintanks erop monteren.
Die vind je bij Touratech of ,ik weet het niet juist meer, Motoport of Motozoom.
Ik heb het der al enkel jaren tussen en het lekt niet.
Het 2e stukje van de koppeling monteer je op een darmpje, van +- 30cm.
Aankoppelen en je kan makkelijk het flesje vullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan