Hoi,
Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid
Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
Hoi,
Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid
Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
Ik snap het verhaal sowieso niet. Maar helemaal kloppen lijkt het niet te doen. Laat ze eens specificeren wat ze de vorige keer en nu dan gedaan hebben.
Een poot lekt in principe alleen op de keerringen, dit is een slijtagedeel. Als deze vervangen zijn zou dat dus niet nu al weer lek mogen zijn tenzij de binnenpoten zijn beschadigd.
Dan hadden ze dit de vorige keer al moeten zien.
Een poot met te weinig olie veert niet of belazerd maar veroorzaakt bij mijn weten geen tweede lek na vv keerringen.
Of het was heeeeeeel ver rijden van de garage naar huis (en het werkte allemaal niet meer goed toen je zo'n beetje thuis was) of er ligt een plas olie in jouw stal zou ik zeggen. Sowieso lijkt het erop dat de monteur de boel niet goed gemaakt heeft.Van de garage naar mijn huis is het 10 minuten rijden. Geen plas olie gezien trouwens.
Zo'n week of zo? Eerst was de voorrrem stug aan het worden, toen ze dat hadden gemaakt lieten ze me zien dat de voorpoot lekte. Zo'n week later kwam ik terug om het te laten repareren. In die tussentijd reed hij wel normaal.Hoe lang heb je zonder olie gereden voordat de eerste keer de reparatie gedaan is? Ik denk dat de monteur daar op doelt. Al moet ik zeggen dat in de chat bijzonder onhandig geformuleerd is.
Daarnaast had het bij de eerste reparatie zichtbaar moeten zijn als de vork werkelijk beschadigd of versleten is door te lang met te weinig olie rijden.
De enige echte slijtdelen in de vork zijn de glijbussen (boven en onder), als die versleten zijn is dat meestal aardig goed te zien.
Probeer jij nou grappig te zijn ofzo?
Een poot zonder olie zou m.i. juist wel (als een malle) veren, zij het ongedempt.
Doe eens een plaatje van de binnenpoten? Als daar pitting of corrosie in zit kan je keerringen blijven vervangen.
Dit topic is wel weer een bevestiging waarom ik alles zelf doe
denk je niet dat dit het eerste is wat je controleert als keerring lek is, of je nu dealert bent of particulier