vliegwiel reparatie

gewoon ikke

Rookie
8 jun 2016
19
14
goedendag allemaal,

helaas stond ik vandaag met pech, accu leeg, deze werd niet meer bijgeladen.
na hulp van de wegenwacht thuis kunnen komen en daar begonnen met het een en ander te controleren.
zo kwam ik bij het vliegwiel uit, hierin zaten diverse magneten los en verschoven en 2 ernstig beschadigd.
nu heb ik al wat lijntjes uitgezet voor een ander vliegwiel.
maar als die niet verkrijgbaar is of voor heel erg veel geld wil ik ze opnieuw gaan vastlijmen.
nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? wat werkt wel en niet ?

deel 2 van dit feestje 😢
het betreft een Kawasaki KLV 1000 bouwjaar 2006 volgens kenteken.
dit model is een samenwerking geweest met Suzuki, volgens mij is de DL 1000 2006 hetzelfde of dit ook 100% is weet ik niet.
als Suzuki dit onderdeel op meerde modellen heeft gebruikt verruimt dat het zoekgebied hopelijk een beetje.
alle input hierbij is welkom.

tot nu toe heb ik gevonden:
de site van MSP onderdeel nummer : 3210206G10 voor 585 euro
de site van black hawk japan : rota assy magneto 32102-06G10 voor 180 euro (235 met verzenden)
bovenstaand zijn Suzuki nummers bij Kawasaki kan ik niks vinden.

nu is 180 euro voor mij nog steeds aardig geld maar nog te overzien heeft iemand ervaring met deze zaak?


 
Laatst bewerkt:
Oke helemaal blij😁
Magneten geplakt.
Alles in elkaar gezet en getest.
14.45 volt bij 5000 toeren.
Op tijd voor de vakantie.:]

JB weld werk goed.
Eerst alles lekker schoongemaakt
Vervolgens proef plaatsen om de wiggen op de juiste dikte te in tapen.
Daarna de lijm gemengd en de magneten per stuk ingesmeerd en geplaatst.
2x gemengd voor het plakken en 1x om wat extra vulling ertussen te krijgen.
Volledig vol maken met JB zal kunnen maar het kruipt zo naar boven. Ik heb het laten zitten. Alleen aan de buitenzijde een laag brugje ertussen.

Al smeer je wat dikker in is het niet heel erg. De magneet in combinatie met de klemmen perst het er tussen uit vrij snel ook.
Ik verwachte lijmtangen te moeten gebruiken, maar wat kleine klemmen zijn voldoende. Het gaat er vooral om dat de magneten niet naar buiten gaan. De wiggen en kleefkracht doen het meeste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan