Optimate 4 reparatie

Wolvithe

Rookie
19 sep 2023
3
16
Hallo Hallo,
Ik heb een jaar terug tweedehands een optimate 4 gekocht maar helaas is die overleden nadat hij een zomer niks heeft gedaan. Er gebeurt helemaal niks als de stekker in het stopcontact gaat, geen ledjes, geen output, nada. Ik vind het zonde om meteen weg te gooien dus heeft iemand nog ideeën wat er stuk kan zijn?
Ik heb hem al opengehaald en gemeten of er überhaupt verbinding is tussen de stroomdraad en de PCB en dat lijkt allemaal oke. De fuse werkt ook nog prima.

Hier staan wat fotos van de lader in kwestie:
Optimate 4 broken

Alvast bedankt!
 
Moet het perse een Optimate zijn dan? Je hebt al acculaders voor 2 tientjes. En dan heb je niet het risico dat je accu verprutst wordt.. Want dat kost nog veel meer.
 
€60,00 heb je een nieuwe,ga je toch niet klooie met oude zooi
Watte, heb je een jongere die de moeite neemt, ik help hem op weg, en dan dit….. :? ..gewoon lekker laten prutsen.

Ohja, kijk of ergens een thermische zekering ergens verstopt is, tegen de trafo geplakt bijv.

Tweedehandse of nieuwe kan altijd nog, tegenwoordig voor 39 euro heb je een nieuwe optimate.

Succes.
 
Hallo Hallo,
Ik heb een jaar terug tweedehands een optimate 4 gekocht maar helaas is die overleden nadat hij een zomer niks heeft gedaan. Er gebeurt helemaal niks als de stekker in het stopcontact gaat, geen ledjes, geen output, nada. Ik vind het zonde om meteen weg te gooien dus heeft iemand nog ideeën wat er stuk kan zijn?
Ik heb hem al opengehaald en gemeten of er überhaupt verbinding is tussen de stroomdraad en de PCB en dat lijkt allemaal oke. De fuse werkt ook nog prima.

Hier staan wat fotos van de lader in kwestie:
Optimate 4 broken

Alvast bedankt!
@F2ride2001 misschien?
Op een foto zie je meestal weinig.
Wel apart hoeveel er gepot is (epoxy op de componenten).
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat ze videokaarten soms in de oven gooien voor een paar minuten als ze kapot zijn. Soms werken ze dan weer..

Zal met dit soort electronica wel niet opgaan zeker?
Hier zijn het niet gewoon componenten en soldeer.
De smelttemperatuur van dat epoxy spulletje?
Zal wel lekker roken. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan