De TS kennelijk niet en in de sleutelaar heb ik ook geen hoge pet van op.denk je niet dat dit het eerste is wat je controleert als keerring lek is, of je nu dealert bent of particulier
Ik vind het wel jammer, ik ga juist altijd speciaal naar de kleine ondernemer om de middenstand te ondersteunen.
Hebben ze het niet heel toevallig over de 2e poot
Dus eerst 1e poot lek.. nu de 2e ...
( dure vervanging voor 1 pootje .. maar.. hey .. )
Je vervangt het altijd als paar
neen hoor, nergens voor nodig.
Als je fietsband voor lek is plak je ook niet meteen een lap op de achterband omdat je toch bezig bent.
Dat je keerring lek is hoeft niet door slijtage te komen. er kan ook gewoon een beschadiging in zijn gekomen doordat er iets aan de binnenpoot zat geplakt.[/quote
Doorgaans is het wel gebruikelijk om beide poten te doen, ivm dikte olie, luchtkamer en verversen van olie.
Maar dit verhaal is wel wat vreemd
Je koopt de keerringen toch niet per stuk maar per paar? En wie weet hoe lang ze er al in zitten, plus in de ene poot oude (en misschien een mindere hoeveelheid) olie laten zitten is ook verstandig. Je doet ze in mijn ogen dus altijd per paar voor de volledigheid.
Zoals ik zei: hele kleine moeite als je de 1e toch al los hebt. Er is overigens wel 1 liter olie in gegaan, dus dan doe je 2 handelingen extra om de keerring te vervangen.
je kan ze gerust ook per stuk kopen
en hoewel je niets onzinnigs zegt, moet je er nog steeds geen regel van maken dat je ze altijd beide tegelijk vervangt want technisch gezien ishet absoluut nergens voor nodig.
en ook al,is het een "kleine moeite", er kruipt nog steeds extra tijd in die kostbaar is als je het moet laten doen.
80 euro per uur voor het in en uit elkaar halen van een voorvork is niet echt een competitief tarief.
Met 200,- p u en 1 uur werk ook.80 euro p.u. 2 uur bezig + keerringen zit je er al op.
Doe eens een plaatje van de binnenpoten? Als daar pitting of corrosie in zit kan je keerringen blijven vervangen.
Dit topic is wel weer een bevestiging waarom ik alles zelf doe
Hoe maak ik een foto van de binnenpoten? Of is dit erg moeilijk? Ik heb helaas geen gereedschap hier :|
Hoe maak ik een foto van de binnenpoten? Of is dit erg moeilijk? Ik heb helaas geen gereedschap hier :|
je vorkpoot bestaat uit een dik en een dun gedeelte. Die schuiven in elkaar. Het dunne gedeelte is de binnenpoot. Maak een foto van het gedeelte de boven het dikke gedeelte zit (dat naar binnen schuift in geval van veren)
IK WIST IETS IN HET TECHNIEK TOPIC OOOOW YEAH!!
Even een update: Ik heb de motor weer terug en hij kreunt nog steeds en de voorremmen zijn ook niet optimaal :| Volgens mij kan ik nu opnieuw naar een andere garage zoeken om het 's goed te maken. Ik heb wel 100 euro terug gekregen, maar nog steeds heb ik 100 euro eigelijk voor nop betaald :|
Hiervoor had hij ook m'n achterremmen vervangen. Later bleken ze echter te piepen, zeer hatelijk. Hij zei toen dat dat alleen in het begin was en dat dat later vanzelf weg gaat. Dat is nu drie maanden later en nog steeds piepen ze. Wat een rampen prutser is het toch. Hij was boos dat ik deze conversatie hier op motor-forum had gestart en hem in "diskrediet" brengt. Ik heb nog geen eens z'n naam hier genoemd. Maar hierbij alsnog:
K & S motorfietsOnderhoud
ww: motoronderhoud
Als een moderator de titel van dit bericht kan aanpassen naar iets van "K & S motorfietsOnderhoud - slechte ervaringen, prutser", om anderen te waarschuwen. Als iemand een goede monteur in Rotterdam weet die wel weet wat hij doet, laat het even weten s.v.p
De chat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zitten die veren nu serieus boven de keerring??