Duc 900ss of Fireblade 900

Ramon5303

MF'er
2 dec 2007
87
0
Mijn Vfr 400 R gaat de deur uit.

Nu ben ik op zoek naar iets met meer vermogen maar wel een fiets die lekker strak stuurt.

Ik twijfel tussen een Duc 900SS en een Fireblade 900.
Beide motoren uit 1991.
Totaal verschillend maar beide erg mooi :9~ en betaalbaar.

Iemand tips wat volgens hem of haar een betere keus zou moeten zijn?
Ik rijd alleen met mooi weer en comfort is niet belangrijk.

Een iets jonger CBR 600 F3 dwaalt ook nog in mijn gedachten............

Pfff als ik het geld had kocht ik ze alledrie :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn Vfr 400 R gaat de deur uit.

Nu ben ik op zoek naar iets met meer vermogen maar wel een fiets die lekker strak stuurt.

Ik twijfel tussen een Duc 900SS en een Fireblade 900.
Beide motoren uit 1991.
Totaal verschillend maar beide erg mooi :9~ en betaalbaar.

Iemand tips wat volgens hem of haar een betere keus zou moeten zijn?
Ik rijd alleen met mooi weer en comfort is niet belangrijk.

Een iets jonger CBR 600 F3 dwaalt ook nog in mijn gedachten............

Pfff als ik het geld had kocht ik ze alledrie :Y


Ik zou gewoon blind voor de Duc gaan.............dan heb je tenminste een echte motor, de rest is een slap aftreksel en de enige overeenkomst zijn de 2 wielen en dan houdt het ook gelijk op.......


...daarnaast leef je maar één keer, dus doe jezelf niets tekort!!
 
Laatst bewerkt:
Wij van wc-eend, adviseren een testritje.
Maar aangezien ik ook een Duc heb, steun ik :^.
 
Ligt er aan wat je wil...

Vette motor die geweldig rijdt
Zijn tijd ver vooruit was
Kwalitatief ongeevenaard.
> Blade

Antiek motorconcept
Luchtgekoeld 2 kleps blok
De echte ouderwetse Italiaanse (kuch) bouwkwaliteit en onderhoudsintervallen
Design uit de jaren '80 (Tamburini is alleen met de 916 en de Monster bezig geweest en dat is wel te zien ook)
Underpowered (geloof nog geen 90 pk)
Relatief duur..
Wel een heel erg vet geluid en een klassiek ontwerp.. (of bedoel je dat hok wat Terblanche in elkaar geknutseld heeft?)
> 900SS

Kom maar, kom maar O-)
 
Ik zou gewoon blind voor de Duc gaan.............dan heb je tenminste een echte motor, de rest is een slap aftreksel en de enige overeenkomst zijn de 2 wielen en dan houdt het ook gelijk op.......


...daarnaast leef je maar één keer, dus doe jezelf niets tekort!!
Blind zou ik het denk ik ook doen...... :+
 
Lekker voor de Duc gaan. Met die 'maar' 90PK rijd je op secundaire wegen alle Fireblades zoek.
 
Wie kiest voor de Jap, kiest voor de verzorgingsstaat. Balkenende stapt zo op de buddy.
Die kiest voor de Duc, kiest voor bikerlife. Je komt voor in de nachtmerrie van Koos Spee.

Zo'n Japans hok is over de houdbaarheidsdatum gekomen. Is geen classic. Is gewoon oud.
De Duc is nog aan het rijpen.
Klassieke schoonheid en Desmodue Power, dat raakt nooit uit de mode.

Uit eigen ervaring, een 750 Duc van 92 rijdt al beter als de Jap van 98. De 900SS is ten opzichte van de 750 weer een maatje groter. De paarden doen hun best en de Jap zie je niet weer.

Is de SS van 91 niet beeldschoon met haar felrode kuip, haar witte frame en witte wielen. Klinkt ze niet ongelofelijk lekker uit haar dubbele pijpen. Zijn haar witte tellers met oranje wijzers niet zo race. Is haar glanzende alu achterbrug met dikke 180 achterband geen kunstwerk op zich?
Ze is om naar te kijken al een kunstwerk dat er uit springt, maar zo rijdt ze ook.
 
Laatst bewerkt:
hehe, wat kan ik toch altijd hard lachen om dat domme gelul over en om die Ducati's..

Man, ik weet ook wel dat een tweecylinder mooi klinkt, dat hoef je mij niet uit te leggen.. Maar dat ding is gewoon niet het mooiste (of het beste) wat ze in Bologna de laatste 20 jaar in elkaar gezet hebben. Dat ding heeft gewoon meer onderhoud nodig dan een blade. Dat is geen vooroordeel, dat is een feit. :)

En wat dat eruit rijden betreft: Bring it on })

Ben er door veel mindere fietsen (dan een blade of een Duc) uitgereden door mensen met een veel minder grote bek dan jullie hier hebben.. En dat durf ik grif toe te geven.
 
Laatst bewerkt:
ben het wel eens met het testritje. neem dan een lekker bochtig weggetje en genieten maar.

en als je wil dat andere mensen ook zien dat je een mooie motor hebt, dan moet je zeker voor de 91-er 900ss gaan.

ooowww met die 90 pk rij je ook 235.
 
hehe, wat kan ik toch altijd hard lachen om dat domme gelul over en om die Ducati's..

Man, ik weet ook wel dat een tweecylinder mooi klinkt, dat hoef je mij niet uit te leggen.. Maar dat ding is gewoon niet het mooiste (of het beste) wat ze in Bologna de laatste 20 jaar in elkaar gezet hebben. Dat ding heeft gewoon meer onderhoud nodig dan een blade. Dat is geen vooroordeel, dat is een feit. :)

En wat dat eruit rijden betreft: Bring it on })

Ben er door veel mindere fietsen uitgereden door mensen met een veel minder grote bek dan jullie hier hebben.. En dat durf ik grif toe te geven.


rij jij motor om te genieten of om zo min mogelijk geld uit te geven aan onderhoud? boekhouder :?
 
rij jij motor om te genieten of om zo min mogelijk geld uit te geven aan onderhoud? boekhouder :?
Daar gaat het niet om, TS zoekt een betaalbare motor (zie zijn startpost) dus dan zou het best kunnen zijn dat een Duc wat te duur wordt. ik word een beetje moe van mensen die maar lopen te roepen dat Japanse motoren geen karakter hebben en Italianen wel.. :Z

Ik vind een 900SS geen goed voorbeeld van een mooie Italiaanse motor en daar geef ik een aantal (niet heel politiek correct geformuleerde O-)) argumenten voor.

Ik denk inderdaad dat TS een proefritje moet maken en ik ben nu ook voor een Duc aan het kijken voor mijn meisje, maar je moet wel rekening houden met het feit dat die Duc blokken wat gevoeliger zijn.




Maar goed, ik geef toe, ik zit fout, alles wat Ducati ooit gemaakt heeft is mooi:



















Ducati_Indiana_750.jpg
 
Nou ik heb zelf een Duc 750 ss, en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad!!!
Ik heb em nou een week :z

Nee serieus Duc is uber!! Fireblade, tja snel voor zijn tijd....... maar :Z

maar het is jouwn keus, en alles wat je hier gaat horen zijn persoonlijke voorkeuren, maar nogmaals ga voor de Duc :P
 
Daar gaat het niet om, TS zoekt een betaalbare motor (zie zijn startpost) dus dan zou het best kunnen zijn dat een Duc wat te duur wordt. ik word een beetje moe van mensen die maar lopen te roepen dat Japanse motoren geen karakter hebben en Italianen wel.. :Z

Ik vind een 900SS geen goed voorbeeld van een mooie Italiaanse motor en daar geef ik een aantal (niet heel politiek correct geformuleerde O-)) argumenten voor.

Ik denk inderdaad dat TS een proefritje moet maken en ik ben nu ook voor een Duc aan het kijken voor mijn meisje, maar je moet wel rekening houden met het feit dat die Duc blokken wat gevoeliger zijn.




Maar goed, ik geef toe, ik zit fout, alles wat Ducati ooit gemaakt heeft is mooi:



















[afbeelding]

nou je, bijna alles wat ze gemaakt hebben. Was de slechtst sturende ducati, maar de best sturende chopper die ooit gemaakt is.

Voor een ducati heb je onderhoudstechnisch een specialist nodig (uitzonderingen daargelaten)

En de specialisten waar ik goede verhalen over hoor zijn:
biggelaar oisterwijk
de ducati deskundige alepdoorn (carl nengerman)
desmo point nieuw-balinge

Verder ook henk de boer uit sleen, en sieuw ..... uit sleen.

en mijn brommertjes breng ik voor onderhoud alleen maar naar biggelaar. maar dat is mijn mening.

enne de TS wilde een betaalbare motor, en om te kopen zijn ze wel degelijk betaalbaar.


maar even ter indicatie, kijk je in het technische topic, dan staan er bijna alleen maar problemen met japanners.
 
Laatst bewerkt:
Maar goed, ik geef toe, ik zit fout, alles wat Ducati ooit gemaakt heeft is mooi:




[afbeelding]

Heej, is dat niet de slechts sturende Duc ooit?








En tevens de best sturende chopper ooit! :+

Enne TS, ondanks dat ook ik een Duc rijd, ga idd proefrijden. Kom je er van zelf achter wat jouw ding is. En... je rijd geen motor om geld te besparen. Deze hobby mag geld kosten! Succes. :]
 
hehe, wat kan ik toch altijd hard lachen om dat domme gelul over en om die Ducati's..

Man, ik weet ook wel dat een tweecylinder mooi klinkt, dat hoef je mij niet uit te leggen.. Maar dat ding is gewoon niet het mooiste (of het beste) wat ze in Bologna de laatste 20 jaar in elkaar gezet hebben. Dat ding heeft gewoon meer onderhoud nodig dan een blade. Dat is geen vooroordeel, dat is een feit. :)

En wat dat eruit rijden betreft: Bring it on })

Ben er door veel mindere fietsen (dan een blade of een Duc) uitgereden door mensen met een veel minder grote bek dan jullie hier hebben.. En dat durf ik grif toe te geven.



Jij hebt duidelijk weinig smaak. Maar da's niet erg, integendeel. Zo kunnen wij ons onderscheiden van de grote massa met hun lelijke Japanse hokken.

full
 
Jij hebt duidelijk weinig smaak. Maar da's niet erg, integendeel. Zo kunnen wij ons onderscheiden van de grote massa met hun lelijke Japanse hokken.

[afbeelding]
ik heb spijt dat ik me weer heb laten gaan.. |( |( |(

Als je nou eens zou lezen (waar ik je nog nooit op heb kunnen betrappen :r ) had je kunnen zien dat ik op zoek ben naar een Monster voor mijn vriendin dus dat ik met een Duc in principe helemaal geen moeite heb.

Ben een groot bewonderaar van meneer Tamburini :} (die ik in mijn eerste post net ook al noemde) maar denk dat je wereldbeeld wat beperkt is als je echt zou denken dat Japanners niks moois kunnen maken.. Maar gelukkig is dat mijn probleem niet.. :Y

Heel hard schreeuwen dat al het andere slecht is is volgens mij een teken van onzekerheid.. Maar weet je wat, ik ga hier lekker mee ophouden. :W

Ik hoop dat TS er iets van heeft opgestoken en ik hoop dat hij de motor koopt waar hij zelf het meeste plezier aan denkt te krijgen.

grtz..
 
ik heb spijt dat ik me weer heb laten gaan.. |( |( |(

Als je nou eens zou lezen (waar ik je nog nooit op heb kunnen betrappen :r ) had je kunnen zien dat ik op zoek ben naar een Monster voor mijn vriendin dus dat ik met een Duc in principe helemaal geen moeite heb.

Ben een groot bewonderaar van meneer Tamburini :} (die ik in mijn eerste post net ook al noemde) maar denk dat je wereldbeeld wat beperkt is als je echt zou denken dat Japanners niks moois kunnen maken.. Maar gelukkig is dat mijn probleem niet.. :Y

Heel hard schreeuwen dat al het andere slecht is is volgens mij een teken van onzekerheid.. Maar weet je wat, ik ga hier lekker mee ophouden. :W

Ik hoop dat TS er iets van heeft opgestoken en ik hoop dat hij de motor koopt waar hij zelf het meeste plezier aan denkt te krijgen.

grtz..


Feit dat je Tamburini's werk goed kent pleit wel voor je.
 
Verder ook henk de boer uit sleen, en sieuw ..... uit sleen.

en mijn brommertjes breng ik voor onderhoud alleen maar naar biggelaar. maar dat is mijn mening.

enne de TS wilde een betaalbare motor, en om te kopen zijn ze wel degelijk betaalbaar.


maar even ter indicatie, kijk je in het technische topic, dan staan er bijna alleen maar problemen met japanners.

Sieuw de Boer uit Meedhuizen.

Maar zoals iedereen al zegt, proefrijden en/of je hart laten spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan