Duc droge koppeling kapot

melli

Rookie
20 apr 2009
5
0
gister een stukje gaan rijden met mijn duc 749.

toen ik bijna thuis kwam schakelde ik terug van me 2 naar 1 en bleef me schakel stepje ram vast zitten en verder naar beneden dan normaal.

de motor stond nog wel in zijn "vrij" maar op me dashbord stond dat niet en als ik me standaard uitschoof ging hij ook uit net als hij in ze 1 staat.

weet iemand wat het kan zijn of word het een nieuwe versnellings bak?

gr,

D
 
en iets minder vaak het woordje ME gebruiken.
Klinkt nogal puber.
En die rijden niet op zo,n mooie Duc, die hebben een scooter.

Maar denk wel dat je geluk heb, alleen veertje vervangen en die bakken kunnen wel wat hebben.
 
en iets minder vaak het woordje ME gebruiken.
Klinkt nogal puber.
En die rijden niet op zo,n mooie Duc, die hebben een scooter.

Maar denk wel dat je geluk heb, alleen veertje vervangen en die bakken kunnen wel wat hebben.

ja, die bakken wel, maar als je een deel van het veertje "kwijt"bent, kan deze zomaar opduiken in het magnetische deel van de rotor, en dan kun je daar ook een nieuwe voor kopen. ( hij zou niet de eerste zijn die dit overkomt)
 
ja, die bakken wel, maar als je een deel van het veertje "kwijt"bent, kan deze zomaar opduiken in het magnetische deel van de rotor, en dan kun je daar ook een nieuwe voor kopen. ( hij zou niet de eerste zijn die dit overkomt)


Daarom moet hij ook echt alle deeltje vinden en gewoon even loshalen wat nodig is.
Valt mij op dat er nog geen reacties zijn van duc en stuk????
Maar die komen wel.
Hoop dat ts het wel allemaal goed snapt en dat hij misschien beter zijn motor kan laten nakijken door een specialist.
En dat hoeft niet eens een motorzaak te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Jongens,

dank voor de info. ga deze week zelf nog ff kijken en anders vrijdag naar de dealer.

ook ff op straat kijken of er nog onderdelen liggen.

gr,
D
 
Daarom moet hij ook echt alle deeltje vinden en gewoon even loshalen wat nodig is.
Valt mij op dat er nog geen reacties zijn van duc en stuk????
Maar die komen wel.

Ik sta altijd verbaasd van de hoogte van de technische kennis van de Duc rijders. Echt, als iemand een probleem heeft weet iedereen meteen te vertellen hoe het opgelost moet worden. En het klopt meestal ook nog!

Maar ja, dat is eigenlijk ook wel logisch, zo vaak als zo'n Duc kapot gaat.

:)
 
Ik sta altijd verbaasd van de hoogte van de technische kennis van de Duc rijders. Echt, als iemand een probleem heeft weet iedereen meteen te vertellen hoe het opgelost moet worden. En het klopt meestal ook nog!

Maar ja, dat is eigenlijk ook wel logisch, zo vaak als zo'n Duc kapot gaat.

:)

interresse in de techniekkarakter.

het zijn ook altijd dezelfde onderdelen die kapot gaan.

- spanningsregelaar (made in Japan)
- accu ( made in Japan)
- zekering ( made in Japan)
- schakelveertje ( made in Japan)

Zoals je ziet is een hoop van de problemen op te lossen door geen meuk uit japan te kopen.
 
Laatst bewerkt:
interresse in de techniekkarakter.

het zijn ook altijd dezelfde onderdelen die kapot gaan.

- spanningsregelaar (made in Japan)
- accu ( made in Japan)
- zekering ( made in Japan)
- schakelveertje ( made in Japan)

Zoals je ziet is een hoop van de problemen op te lossen door geen meuk uit japan te kopen.

- Tapeind van de achterste cylinder (made in Italy)
- Frame (made in Italy)

;)

Overigens gaat die spanningsregelaar bij zo'n beetje all Honda's ook wel kapot. :)
 
Laatst bewerkt:
- Tapeind van de achterste cylinder (made in Italy)
- Frame (made in Italy)

;)

Overigens gaat die spanningsregelaar bij zo'n beetje all Honda's ook wel kapot. :)

de tijd dat de frames kapot gingen is al ver achter ons.. was van 1993 tot 1996. Het mooie is, mocht je nog zo'n frame hebben en de scheuren komen nu pas ( omdat er zo verrotte weinig mee gereden is( dan wordt het nog steeds onder coulance vervangen. Das pas mooi

Tapeinden van alle cilinders van de supersport waren ook in bepaalde jaren inderdaad een drama.
 
Terug
Bovenaan Onderaan