Ducati 750 ss

Gekke Fritz

Rookie
8 aug 2003
27
0
Ik ben bezig met de aanschaf voor mijn eerste motor... Aangezien ik er als student nog niet al te belachelijk geld in kan investeren ;( , maar toch graag een Duc' zou willen hebben vraag ik me af of er iemand is die weet of het model 750 ss (nuda) uit ongeveer 93/94/95 een beetje betrouwbaar is... Zoniet suggesties? k heb helaas nog geen geld voor een 749, dus daar moet ik nog ff voor sparen... :]

Tweede vraag: Is Safe Motors echt zo'n afzetter of verlenen ze er bijzonder goede service... Ik vind de prijzen namelijk bijzonder hoog....
 
Hmm wil niet veel segge, maar als je een student bent en je hebt niet veel poen is het laatste waar je aan moet denken een Duc.

Die dingen zijn veel duurder in onderhoud dan andere vergelijkbare motoren. En ducs hebben de slechte gewoonte om vaker kapot in de schuur te staan als wat je op em rijdt.

Ps. Ik ben zelf ook student en heb ook wat rondgekeken na motoren die ik kan bekostigen. En tsja ik heb me nu een VFR Honda, niet kapot te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met de aanschaf voor mijn eerste motor... Aangezien ik er als student nog niet al te belachelijk geld in kan investeren ;( , maar toch graag een Duc' zou willen hebben vraag ik me af of er iemand is die weet of het model 750 ss (nuda) uit ongeveer 93/94/95 een beetje betrouwbaar is... Zoniet suggesties? k heb helaas nog geen geld voor een 749, dus daar moet ik nog ff voor sparen... :]

Tweede vraag: Is Safe Motors echt zo'n afzetter of verlenen ze er bijzonder goede service... Ik vind de prijzen namelijk bijzonder hoog....

Ik wil je wel off-line mijn ervaringen met een duc en Safe vertellen want anders wordt het wel heel erg lang verhaal.

Maar twee dingen:

- historie van de motor is heel erg belangrijk
- laat de duc onderhouden door specialisten en geen prutsers


Of gebruik de zoek functie, kom je vanzelf wel topics tegen.
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 08 augustus 2003 17:50 schreef Wimmels het volgende:
Hmm wil niet veel segge, maar als je een student bent en je hebt niet veel poen is het laatste waar je aan moet denken een Duc.

Die dingen zijn veel duurder in onderhoud dan andere vergelijkbare motoren. En ducs hebben de slechte gewoon om vaker kapot in de schuur te staan als wat je op em rijdt.

Ps. Ik ben zelf ook student en heb ook wat rondgekeken na motoren die ik kan bekostigen. En tsja ik heb me nu een VFR Honda, niet kapot te krijgen.

:^ ik heb ook nog gekeken tijdens mijn studententijd voor een Duc900, maar ben uiteindelijk toch maar voor een R6 gegaan. Als ik zie wat mijn neef aan onderhoud kwijt is en hoeveel hij in de garage staat voor gebreken met zijn monster dan ben ik blij dat ik op safe (lees japans) ben gegaan....

ik kan maar 1 ding zeggen: bezint eer ge begint!

enne, ga naar elke motorzaak behalve safe als je een goed te betalen motor zoekt...afzetters!
 
Wat is er mis met een modelletje uit 91?? ;)

full


Ik heb de mijne nu twee maanden en met een kmstand van 57.000 rijd ie nog heerlijk!
Alhoewel d'r binnenkort wel wat slijtageonderdelen vervangen moeten worden denk ik.

Gewoon goed rondkijken zou ik zeggen... :)
 
Op vrijdag 08 augustus 2003 18:32 schreef DuC-MaN het volgende:
Wat is er mis met een modelletje uit 91?? ;-)

(Afbeelding)

Ik heb de mijne nu twee maanden en met een kmstand van 57.000 rijd ie nog heerlijk!
Alhoewel d'r binnenkort wel wat slijtageonderdelen vervangen moeten worden denk ik.

Gewoon goed rondkijken zou ik zeggen... :)

ik zeg maar 1 ding: KA TJING!
 
Mijn vader heeft ooit eens tegen mij gezegt: "Een Mercedes kopen kan iedereen maar eentje onderhouden niet"

maarja ik ben ook student en het lukt mij ook aardig. Je moet gewoon zoveel mogelijk zelf proberen te doen of met hulp van iemand die er veel van afweet.
 
heb er ook eentje gehad...750ss nieuw gekocht ,20000km mee gereden ....
onderhoud +/- 2500euro ......dus euhhhh zou toch maar even nadenken als ik jou was...... ;(
 
Op vrijdag 08 augustus 2003 17:29 schreef amnesia het volgende:
;( , maar toch graag een Duc' zou willen hebben vraag ik me af of er iemand is die weet of het model 750 ss (nuda) uit ongeveer 93/94/95 een beetje betrouwbaar is... Zoniet suggesties? :]

Tweede vraag: Is Safe Motors echt zo'n afzetter of verlenen ze er bijzonder goede service... Ik vind de prijzen namelijk bijzonder hoog....

Als je een Duc wilt, dan moet je het gewoon doen. Met een ander merk zal je achteraf misschien niet gelukkig worden.........en zou zonde zijn! O-)
Mits goed en regelmatig onderhouden door een liefhebbende specialist hoeft het absoluut niet automatisch een kat in de zak te worden.

Antwoord op je tweede vraag: Safe is idd met zijn prijzen (ook Safe Plus Plan, lees daarvoor even een paar oude topics!) aan de hoge kant en goede (technische) service leveren ze ook niet. Kleding en accessoires kan nog wel interessant zijn.
 
het is alles behalven een duure en/of een slechte motor (geeeeeeeen eeeeene japanse lucht gekoelde 2 klepper kan je zo veel fun en koppel geven als dat de duc kan)
en de onderhouds prijzen van een duc valt alles mee (was met me grote beurt dus das kleppen stellen en nieuwe riemmen + banden (pirreli diablo's) en shell helix ultra racing olie (5w60) net geen 900 euro kwijt

en laat je zeker niet afschrikken door het verhaal dat ze snel stuk zijn mijn broer zijn vorige yamaha tundercat was binnen de 20.000 km vastgelopen en hij heeft met zijn duc 748 heeft hij inmidels al op 50.000km gekregen en nog geen centje pijn

en vaak zijn het de verhalen van horen zeggen die je hoord maar spreek een duc rijder eens aan over de echte kosten en vergelijk het eens met een ander merk

oke het is wel zo dat je duc met veel liefde moet behandelen
en als je denk dat safe duur is kijk dan eens bij een andere motor zaak (kijken kost nix) en kijk hoe de sfeer je bevalt en of je je motor daar in onderhoud zou willen (als je er zelf niet aan ozou gaan beginnen) vraag naar de histrie van zo een ding

en wat ook al eerder werd gezecht als je een duc wil en je kan hem nu betalen doe het maar als je wat anders koop krijgt je toch spijt (me pa heeft zijn kawa maar 5000 km gehad toen hij hem inruilde tegen een duc die hij nu al bijna 30.000km heeft

vriendelijke groet
roy supersport 600 carenata
 
Oke, ik heb een 750SSC, dus alleen mijn kappen zijn anders dan jouw droom motor, op dit moment staat er 63.000Km op mijn teller, dus das wel behoorlijk.

Ik heb de motor gekocht op net geen 51.000 kilometer op de teller, de dealer heeft hem klaar gemaakt en ik heb net een grote beurt gehad, kosten : 600 euro, ik heb geen idee wat de kosten van een japanner zijn, dus dat moet ik je schuldig blijven.

Waar is het allemaal aan uitgegeven : Ten eerste is een monteur t*ringduur tegenwoordig, 40 euro rekent men rustig :( , dus 4 uurtjes gesleuteld aan mijn duc, alle standaard dingen vervangen, alleen ik heb een K&N filter erop laten zetten, dus de tijd die men op de testbank nodig heeft gehad zijn daar ook in verweven.

Verder was mijn spanningsregelaar defect, en das geen leuke grap ! 200 Euro achteruit, maar als je het niet vervang draai je je dynamo en je accu in de puinpoeier (is mij verteld).

En wat heb ik zelf moeten doen in de tussentijd ? Alleen olie bijvullen eigenlijk, de duc lust nou eenmaal een slokje olie, maar welke fiets niet eigenlijk die meer dan 50.000 heeft gelopen ??
En mijn ketting is gebroken geweest, alleen dit is al gebeurt na 2.000 kilometer nadat ik de motor heb gekocht, dus dat is eigenlijk een grove afleveringsfout. (en de ketting is japans ;) )

Ik hoop dat je er wat aan hebt !
 
Laatst bewerkt:
Onderhoudskosten liggen hoger bij een Duc dan bij een Jap, intervallen ook (elke 5k km een beurt, en elke 10k grote, bij Jap, 6k en 12k resp. Ok, scheelt nu weer niet dat veel, maar na 200.000 km ofzo scheelt het wel ;) ).
Ze moeten bv elke 20.000 de riemen vervangen enzo, en dat kost wel wat. De grote kosten zijn elke 20.000km, 10.000 valt goed mee.

k Zou zeggen doe je portemonnee een plezier, koop een okkazie Jap, en de dag dat je gaat werken koop je je een Duc supersport/999/749/998... Je gaat toch boven je budget gaan als je een motor + kledij koopt (ik niet hoor O-) ) en tenzij je veel verdient door te klussen, of totaal geen geld uitgeeft aan andere dingen zou ik het als student goedkoop proberen houden. Ook als je bv eens een crash hebt (ik wens het je niet toe ! ) of valt, zijn van Japanse motoren veel makkelijker 2ehandsstukken te vinden op internet of bij de motorsloop.

Ik heb zelf een Duc Monster620 gekocht begin dit jaar, en aangezien ik ook nog nooit gemotorreden ( :P ) had was ik me ook gaan informeren (oa hier) en toen werd me gezegd "ach dat onderhoud valt wel mee, elke 10.000km, en als je er 7000-8000 doet op een jaar is dat best wel wat) Dus ik nam 8.000 km/jaar zowat als richt-km'aantal in gedachten (nog nooit motor gehad, wist ik veel hoeveel km ik ging doen ;) ). Heb ik me vergist :X :X
k Heb dat ding nu 4 maanden. Staan nu 9100 (met volle plezier gereden ) km op. Dit weekend nog wat rijden en dan wschl volg. week binnen voor 1e onderhoud.
Tel daar de prijs van mn crash-reparatie bij, en het loopt aardig op ;)

P.S. Over welk budget spreken we trouwens? Qua aanschafprijs, en wat je er maandelijks aan kwijt kan voor de variable/vaste kosten?
 
Ben zelf ook student en heb vorig jaar een 600ssc gekocht zelfde type als stamgast. Heb net de 20000 km beurt gehad (volgens de Jappen :r )de duurste Was 800 pleuro kwijt maar had wel nieuwe sp regelaar, nieuwe achter band en accu.

Ben nu aan het sparen voor een 748 maar dat duurt nog wel effe denk ik. Ik zou zeggen ga eens proefrijden. Als je elk jaar bovenop de verzekering nog 1000 euro rekend voor onderhoud dan kan je zo kijken of je het red.

Weet wel dat een duc ss een zeer lekker blok heeft. Rijd super makkelijk. heeft een super geluid en de sfeer van de motor aleen al is zo onwijs gaaf. Kijk anders effe op de mailing list van de ducati club en vraag het daar nog eens. zijn zkr tig andere 750 ss ers www. ducaticlub .nl daar vind je hoe je op de mailing list komt.

Veel succes en denk er goed over na.

mzzls jarno
 
Als je een Duc wilt, dan moet je het gewoon doen. Met een ander merk zal je achteraf misschien niet gelukkig worden.........en zou zonde zijn! O-)
Mits goed en regelmatig onderhouden door een liefhebbende specialist hoeft het absoluut niet automatisch een kat in de zak te worden.

Antwoord op je tweede vraag: Safe is idd met zijn prijzen (ook Safe Plus Plan, lees daarvoor even een paar oude topics!) aan de hoge kant en goede (technische) service leveren ze ook niet. Kleding en accessoires kan nog wel interessant zijn.
Ik had het niet beter kunnen zeggen :) Een Duc geeft gewoon een heel andere motorbeleving dan elke andere motor....

Safe is wel goed geweest, maar ik heb mijn Duc daar proberen af te laten stellen, en dat hebben ze flink verknald....
 
ik heb sinds een maand of vijf een 900 supersport, vol lof. Het geluid is echt fantastisch!! Als ik eerder een duc voorbij hoorde komen vond ik het al super maar als je er zelf op zit is het nog vele malen mooier.

Ik heb die van mij redelijk goedkoop gekocht maar daar ook de consequentie van gedragen. Onderhoud was onduidelijk en dat heb ik ook wel gemerkt. Het begon zoals vaker voorkomt met de accu en spanningsregelaar, daarna de koppelingsplaten,

Ik heb pas een grote beurt laten doen bij Star Twin in Loenen, bleek dat er speling op de klepgeleiders zat. Die beurt is er nog meer vervangen en koste mij 1300 euro, inclusief band enz. Een paar weken later is hij nog ff goed afgesteld en hij loopt nu fantastisch.

Al met al ben ik in vergelijk met de prijzen die ze daar vragen voor een 900 nog goedkoop uit en ik weet nu zeker dat hij goed is.

Het is dus ook een manier en geld kost elke motor. Een Ducati vast wel meer dan een jap maar je krijgt er wel veel rijgenot voor terug.
 
Ik had het niet beter kunnen zeggen :) Een Duc geeft gewoon een heel andere motorbeleving dan elke andere motor....

Safe is wel goed geweest, maar ik heb mijn Duc daar proberen af te laten stellen, en dat hebben ze flink verknald....

Thanks, maar er is toch een merk wat erg in de buurt komt.... *D
 
Op vrijdag 08 augustus 2003 17:54 schreef swetty het volgende:I
Maar twee dingen:

- historie van de motor is heel erg belangrijk
- laat de duc onderhouden door specialisten en geen prutsers


Of gebruik de zoek functie, kom je vanzelf wel topics tegen.
:^
 
Ik weet niet hoe super rijk jij bent maar ik zou als studentje (al had ik het geld) zeker geen duc kopen!

[*]Ze zijn niet extreem betrouwbaaar
[*]Ze koste klauwen vol geld bij aanschaf
[*]Ze vreten behoorlijk wat geld weg per zoveel km

Als je zoveel geld heb koop dat lekker eeen GSXR750 of een andere leuke snelle japanse sportfiets!

[*]Zijn heel betrouwbaar
[*]Zijn relatief veel goedkoper in onderhoud
[*]En zijn waarschijnlijk nog goedkoper in aanschaf ook!

En ik ben geen kenner, maar ik denk dat een gsxr750 toch wel wat sneller is dan zo'n 750ss
 
Allemaal leuk en aardig, maar wie vergelijkt nou een SS met een ZXR????

Ik vergelijk hem zeker niet met mijn zxr! das namelijk een wereld van verschil, (en uberhaubt met elke jap) Maar ik denk toch dat er weinig mensen zullen zijn die het niet eens zijn met de stelling: Een jap is goedkoper dan een duc!
 
Terug
Bovenaan Onderaan