ducati 796 35kw

100timo100

MF'er
27 okt 2015
44
1
maassluis
Ik heb en vraag en kan het maar nergens vinden.

Vanaf welk bouwjaar kan een ducati monster 796 op een 35kw kenteken gezet worden zonder dat er een keuring hoeft plaats te vinden bij het rdw.

Ik weet dat de monster 696 vanaf 2013 via de dealer op 35 kw gezet kan worden. maar de 796 kom ik maar niet achter.

hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
ja een maat van me heeft dat ook gedaan voor de 696 monster maar bij 2 dealers kreeg hij 2 verschillende antwoorden. dus dacht misschien kan iemand van hier het verhelderende antwoord geven
 
2 ducati dealers. de ene dacht pas vanaf 2013 de ander 2010 al. nou zoek ik me suf op google maar er is weinig over bekent
 
2 ducati dealers. de ene dacht pas vanaf 2013 de ander 2010 al. nou zoek ik me suf op google maar er is weinig over bekent

In 2010 was de 35kw regeling nog helemaal niet in werking dus zal deze zeer waarschijnlijk ook geen typegoedkeur hiervoor hebben.
Vanaf 2013 zou eventueel wel kunnen maar daarvoor kun je beter nog een paar dealers na gaan.
 
ik heb nog een email naar een dealer gestuurd en die zeggen dat allen bouwjaren helemaal niet op 35kw kunnen. nou lijkt me dat sterk omdat ze wel degelijk nieuwe te krijgen zijn op 35kw.
 
ik heb nog 6 ander een mail gestuurd.

voor mensen die interessen hebben de 796 kan op 35kw allen bouwjaren

ook heb ik een lijst gekregen met allen ducati's die op 25 kw en 35kw kunnen als iemand die wil zeg het maar
 
ik heb nog 6 ander een mail gestuurd.

voor mensen die interessen hebben de 796 kan op 35kw allen bouwjaren

ook heb ik een lijst gekregen met allen ducati's die op 25 kw en 35kw kunnen als iemand die wil zeg het maar

Zou je die lijst misschien hier neer kunnen zetten?
Ben ik wel benieuwd naar en is ook wel handig voor in het 35kw-rijders topic
 
waarom een fiets kopen waar je een visnet er achter moet hangen om je onderdelen op te vangen die je verliest tijdens het rijden :?


om die reden hebben een hoop vrienden en kennissen de stukgatie van de hand gedaan.
 
Maandag een Ducati monster 796 gekocht uit het bouwjaar 2011. Nadat ik de ducati had opgehaald meteen de 'officiële' ducati dealer gebeld om een afspraak te maken. De kosten voor een 35kw kit incl. montage bedragen tond de 150,- euro. Vervolgens stuurt de dealer de aangepaste gegevens door naar het RDW. Het RDW schrijft de gegevens over en sturen een nieuwe (35kw) kentekenbewijs naar je toe.

Ik moet zeggen dat ik eerst ook mijn twijfels had over het terug keuren van de M796. Hopelijk worden hier vele vragen beantwoord door middel van deze topic

En wat betreft de bovenstaande opmerking... Ik koop liever een motor die echt naar mijn smaak is. Liever iets meer betalen aan onderhoud (als ik jou opmerking moet geloven...) dan dat ik met een neppe glimlach op een honda zit te beunen. Waar trouwens niks mis mee is ;).
 
Hieronder even een opzetje van de monsters die we kunnen begrenzen:

25 KW:
Monster 600
Monster 620
Monster S2R 800
Monster 695
Monster 696 tot ETG 04
Monster 800
Monster S2R 800

35 KW:
Monster 696 vanaf Europees Type Goedkeuring (ETG) met ext 05
Monster 796
Monster 821
 
Hieronder even een opzetje van de monsters die we kunnen begrenzen:

25 KW:
Monster 600. En SS uitvoering g
Monster 620 en de ssie uitvoering
Monster S2R 800. En Ssie uitvoering
Monster 695http://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-vito-116-cdi-kbi-l-4x4-dy-wuppertal/223980804.html
Monster 696 tot ETG 04
Monster 800
Monster S2R 800

35 KW:
Monster 696 vanaf Europees Type Goedkeuring (ETG) met ext 05
Monster 796
Monster 821

Zou als je vragen er over heb dit ook naar de importeur sturen.
Er zijn nog al wat motor dealers die meenen dat terug tunen ook volstaat zonder kentekenbewijs aanpassen.
 
Maandag een Ducati monster 796 gekocht uit het bouwjaar 2011. Nadat ik de ducati had opgehaald meteen de 'officiële' ducati dealer gebeld om een afspraak te maken. De kosten voor een 35kw kit incl. montage bedragen tond de 150,- euro. Vervolgens stuurt de dealer de aangepaste gegevens door naar het RDW. Het RDW schrijft de gegevens over en sturen een nieuwe (35kw) kentekenbewijs naar je toe.

Ik moet zeggen dat ik eerst ook mijn twijfels had over het terug keuren van de M796. Hopelijk worden hier vele vragen beantwoord door middel van deze topic

En wat betreft de bovenstaande opmerking... Ik koop liever een motor die echt naar mijn smaak is. Liever iets meer betalen aan onderhoud (als ik jou opmerking moet geloven...) dan dat ik met een neppe glimlach op een honda zit te beunen. Waar trouwens niks mis mee is ;).

Klopt wat betreft de honda maar wat betreft de ducati moet ik eerlijk in wezen dat 3 weken terug terwijl ik opweg was naar mijn werk, ik ingehaald wordt door een panigale waar de onderdelen letterlijk er vanaf valde waaronder zijn demper :?
 
Tja, kan aan de motor zelf liggen of de monteur waar hij in onderhoud is geweest. Daarnaast is het nog een beetje kinderachtig om dan het merk Ducati af te kraken ondanks dat dit soort praktijken ook voordoen bij andere merken...

Nog wil ik je er op wijzen dat de opmerking: "waarom een fiets kopen waar je een visnet er achter moet hangen om je onderdelen op te vangen die je verliest tijdens het rijden :?" niet echt informatief is voor de vraagsteller.
 
Ja ik vindt ducati gewoon veel meer charme hebben dan als die 10 in een dozijn jappe motoren.

Oh en voor de gene die afvragen of een hypermotard 796 ook op 35kw kenteken kan. Ja dat is mogelijk heeft ook een 2e typegoedkeuring
 
Ja ik vindt ducati gewoon veel meer charme hebben dan als die 10 in een dozijn jappe motoren.

Oh en voor de gene die afvragen of een hypermotard 796 ook op 35kw kenteken kan. Ja dat is mogelijk heeft ook een 2e typegoedkeuring

Klopt inderdaad deze heb ik namelijk in mijn bezit!
 
ik heb nog 6 ander een mail gestuurd.

voor mensen die interessen hebben de 796 kan op 35kw allen bouwjaren

ook heb ik een lijst gekregen met allen ducati's die op 25 kw en 35kw kunnen als iemand die wil zeg het maar


Hoi Timo,

Afgelopen week heb ik een Ducati Monster 796 aangeschaft. Zelf ben ik opzoek naar een Ducati dealer die de Monster 796 voor mij om zou kunnen toveren naar A2 vermogen. Nou is het voor mij nog niet helemaal helder hoe dit werkt bij de Monster 796, gezien jij dit wiel al uit hebt gevonden hoor ik het graag van je!

- Bij welke Ducati dealer(s) kan dit zover jij weet?
- Maakt niet uit welk model van de 796 dit is; iedere Monster 796 kan tot A2 worden getuned?
 
Terug
Bovenaan Onderaan