Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.804
4
Spijkenisse
Deel 10 alweer, sinds 2007 toen het eerste topic werd geopend begon deel 1 en nu bij deel 10 kunnen we nog steeds zeggen dat het grootste verschil t.o.v. de nieuwe modellen het enorme koppel is.

Lekker knallen vanuit de kelder met straatstenen verwijderende Nm op naar post 2500 in dit deel.



Benvenuti nella parte Ducati Superbike 848 ,1098 e 1198 topic IX




Designed and build by ...




De 848/EVO ,1098/S/R en 1198/S/SP timeline

Met dank aan Chiefje voor het maken van de tabel



De 848




De 1098




De 1198





En natuurlijk ... (niet te vergeten ) ... some pitgirls




To Duc ... or not to Duc ...




Wat regels voor dit topic :
Kom je alleen bashen of spleetoog "All made in Taiwan" B-merk troep promoten:
We have a license to kill


Wil je graag meelullen of vragen stellen over deze motoren :
De espresso machine staat in de keuken ,melk en suiker staan ernaast
Voor zware drank en bier moet je even in de koelkast kijken
Welkom



Wat ging er vooraf …
1198 ,1098 848 Ducati Topic
Het Ducati Superbike 848, 1098 en 1198 topic part II
Het Ducati 848 / 1098 / 1198 Superbike topic Part III
Il tema Ducati 848 / 1098 / 1198 Superbike parte IV
Il tema Ducati 848 / 1098 / 1198 Superbike parte V
La Ducati 848/1098/1198 Superbike argomento parte VI
VII
VIII
DUCATI-84810981198-deel-9-blijft-de-848-nog-lang




La fabbrica piloti :


De 848 / EVO

B1Ker



Batzu


Chriskx
848 evo corse racer.

Cpt. Screwboot formerly known as CBRemy 848EVO



Dennis1988



Dimi


Duc_848


Eric72



Eriktheedge



Fankie XL 848EVO

Feyenoorder

- Akrapovic titanium
- Fabbri ruitje
- Carbon keycover
- Carbon hugger
- Carbon voorspatbord
- Carbon exhaust cover
- Carbon brake pump
- Zitje met duc logo


Luna11



-Marco-



mr.black&white


NickGSXR


NitroHyper



rvf400nlDuucalie


RVW30




Mods:

Velg stickers
Double bubble ruit
carbon healplates
carbon exhaust cover
carbon hugger short
Performance zadel
kentekenplaathouder
knippers achter
Garmin Zumo houder gemonteerd.



S-portfahrer

Opties:
* Termignoni carbon uitlaten
* DNA luchtfilter
* Race ECU
* Ducati duo-zit afdekking
* Ducati Corse embleem op het voorspatbord
* Ducati Corse Carbon tankpad
* Ducati SBK tank decal
* Carbon instrumentcover
* Carbon sleutelcover
* Carbon hitteschilden uitlaat
* Carbon hielplaatjes
* Carbon tandwiel- en ketting cover
* Carbon achterspatbord
* Led-stadsverlichting (wit)

sportmax


sv_Tony








De 1098 / S / Tricolore

1098RS


bulldog spirit



Ducstile




Emvie


- Termignoni's
- EVR koppeling
- Rizoma koppelingsdeksel
- Donder double bubble kuipruitje
- Ducati performance spiegels

Giela


Guevara



heer der heerscharen



Justfire



Mac D

- DP ECU
- BMC open luchtfilter
- Zard mufflers
- Slingshotracing rearset
- YAGADVERDAMME R1 gashendel mod
- Omgebouwde rearshock
- MPL open clutch basket
- MPL clutch slave
- EVR210 clutch
- Rizoma koppelingsdrukplaat


MegatR1n

- Termi's + ECU + luchtfilter
- Carbon Hugger
- Carbon heelplates
- Carbon exhaust cover
- Fabbri dark smoked ruitje
- Ducati Performance open koppelingsdeksel + drukgroep
- Ducati Performance zadel.


MRDUCATI83 Tricolore



Pjee

- 70 mm termi systeem
- Powercommander pc3
- K&N filter
- Quikshifter
- Anti slipperclutch
- Rode Ducati Corse drukplaat
- Geintregeerd achterlicht
- Korte kentekenplaathouder
- Fabbri ruit
- Carbon bellypan
- Carbon voorspatbord
- Carbon achterspatbord
- Carbon achterbrugbeschermer
- Carbon heelplates
- Carbon Koppelingsdeksel
- Carbon tankbeschermer
- Carbon keycover
- Carbon airintakes


Tintin0801


Wim916







De 1198 / S / SP

1098Akra 1198SP



Astonia

- carbon airbox covers
- carbon airtube covers



KillicK



Nald

- Carbon uitlaat cover
- Carbon hugger
- Rizoma rem en koppelings reservoir zwart
- Rizoma drukplaat
- Rizoma koppelings deksel
- Biggelaar tuning incl. ecu herschrijven
- K&N filter
- Akrapovic titanium dempers
- Mra ruitje


Raysol



Robr01



sportmax



Zoeperman

Straat


Full Akra Evo titanium 70 mm
Slipperclutch
Modified clutchcover Desmocedici
Gilles footpegs
Biggelaar tuned 182 hp 152 Nm (rear wheel)





Erelid van het topic
Duccer1098 R.I.P. - 1098S > 1098S
condoleance register












Wat filmpjes van de leden met hun Duc
- Nald met de 1198 op de Passo Falzarego

- Spidy's 848 testbankrun

- Spidy's 848 2de testbankrun

- RolandPricken 848 '09 testbankrun








De service en parts manual van de 848 ,1098 en 1198 :
de service manual van de 1198 staat nog even op nalevering ...
welkom op ducati999.nl

Ducati 848
Ducati 848 Partsmanual
Ducati 848 Service manual

Ducati 1098/S
Ducati 1098/S Partsmanual
Ducati 1098/S Service manual

Ducati 1198/S
Ducati 1198 Partsmanual
Ducati 1198S Partsmanual


Ander fora over deze modelen waar technische vragen beantwoord worden :
Ducati-Superbikes.com


En dan nog een paar how-to's voor wat aanpassingen :
- Xenon zeer netjes inbouwen in Ducati 848/1098/1198

- Parkeerlicht vervangen door LED voor Ducati 848/1098/1198

- How to Installing a rear shock

- How to De-baffling the stock cans

- How to to slipper clutch (or any other)

- Getting your DDA to work on a PC/Laptop with Windows Vista or Windows 7

- Ducati 1098 Torque Values








Verzamel site voor verse rubber shops
...wat over het algemeen geen overbodige luxe is bij deze motoren
motorbanden online, montage adressen op een pagina








Als laatst ,voor de mensen die hun Duc uit het buitenland willen halen : een site waar de kosten etc berekend kunnen worden :
Paul's Fast Guzzi page






PS :
Als je een foto van je Duc bij je nick wilt moet je even de TS in zijn nekvel grijpen
 
Laatst bewerkt:
Deel 10 alweer!!



Hopelijk volgend jaar weer een normaal seizoen draaien! Wellicht de TwinCup, ben er nog niet uit maar de herfst en de winter duren ook nog lang helaas...
 
De schade aan mijn blok lijkt mee te vallen. 1 van de twaalf spoelen van de dynamo was afgebroken en klem gaat zitten tegen het vliegwiel. Krukas draait netjes rond, even spoelen en Good to Go. Gelukkig geen zooi uit/in het blok.
Toch smaakte de power van de 1098R wel erg goed, dus op zoek naar een snel blok voor erbij?
 

uit een R kun je meer dan 200 AWpk toveren, nou ja, Biggel kan dat )
 
Te koop:

Ducati Performance tail bag: 75 euro


Sargent zadel voor de 848, nooit meer last van een zeer achterste! 150 euro
 
uit een R kun je meer dan 200 AWpk toveren, nou ja, Biggel kan dat )

200awPK is misschien wat te gek maar iets meer dan mijn standaard 1098 blok zou ik wel fijn vinden ;-)
Hebben vanmiddag even de optie's vwb tuning van dit blok doorgenomen, maar dat loopt wel rap in de papieren zeg.. Dus ergens een gulden middenweg.
 
uit een R kun je meer dan 200 AWpk toveren, nou ja, Biggel kan dat )

En hoeveel rondes blijft ie dan heel?

Meer dan 200 pk's aan het wiel... ppff.. neuhh dankje, niets voor mij..
Dat loopt heel snel in de papieren qua cash aan tuning en daarna aan schone boxershorts na het rijden denk ik..
 

Mooi man, goed nieuws dus!! Trek je het blok nog verder uit elkaar voor preventief onderhoud?
 
En hoeveel rondes blijft ie dan heel?

Meer dan 200 pk's aan het wiel... ppff.. neuhh dankje, niets voor mij..
Dat loopt heel snel in de papieren qua cash aan tuning en daarna aan schone boxershorts na het rijden denk ik..

heeft het meer dan een half seizoen uitgehouden op het circuit (toen was het jaar voorbij, maar de motor nog niet kapot)

Tuning is niet goedkoop, maar als je het goed doet en niet teveel aan de maximale toeren gaat knutselen kan het lang heel blijven. (maar met een racer moet je afhankelijk van je nivo, toch op tijd een revisie uit laten voeren) ECU mapping brengt voor op het circuit en op straat al heel veel rijgenot
 


ik zou toch de gelegenheid te baat nemen om het blok preventief te "reviseren" door daarnaast de koppen te bewerken kun je al behoorlijke winst boeken. Zoals chief zegt, toerental niet verhogen...
 
Laatst bewerkt:

Tuning is in mijn ogen met rondetijden op Assen rond 1:50 weggegooid geld. Het kost klauwen met geld en meer pk's staat niet direct garant voor snellere rondetijden. Naar mijn mening is het beter om te investeren in vering en preventief onderhoud. Zorg ervoor dat je Duc netjes loopt en betrouwbaar is en boek veel dagen met het geld wat je bespaart op de tuning.. Zolang ik nog geen 1:43 rij met mijn 848, wat Mike Edwards dus wel reed, hou ik het in ieder geval bij onderhoud en brand ik mijn vingers niet aan tuning.

Aan de andere kant, tuning omdat het kan is natuurlijk altijd een steengoeie reden...
 

vering is inderdaad pas vanaf 1:50 f sneller een optie...als je langzamer rijdt kan het je eerder tegen gaan werken dan dat het mee gaat werken.

1e keus bij mij zou ECU remappen zijn
 
vering? tuning bedoel je?

Vering is essentieel om bandenslijtage in de hand te houden....

wil je met topvering rijden ( circuitwaardig superspul) en je rijdt/pushed niet hard genoeg, dan werkt het je eerder tegen dan dat het je helpt. ( vertelde een veringspecialist mij)

De vering moet natuurlijk wel goed afgesteld staan ,ongeacht de prijsklasse.
 
ik zou toch de gelegenheid te baat nemen om het blok preventief te "reviseren" door daarnaast de koppen te bewerken kun je al behoorlijke winst boeken. Zoals chief zegt, toerental niet verhogen...

Mijn blok is dit jaar met nieuwe carters opgebouwd, de bak is er na de 3e race van het seizoen nieuw ingegaan. Het blok heeft zo'n 2.500km circuit kilometers gedraaid en ik was eigenlijk van plan om pas bij 3.500 te gaan reviseren.
Ik wil nu een fris en licht getuned 1198 blok erin hangen zodat dit 1098 blok als reserve kan dienen.


En tja tuning en vering: Goede afgestelde vering is inderdaad een must. Ik laat mijn vering ieder jaar servicen door SO products en die heeft de showa vork omgebouwd naar mijn wens. Dat bevalt me prima. Keurige slijtage en een goed gevoel. achter zit een TTX en ik heb nog de standaard stuurdemper. Het hoeft dus niet perse meteen heel duur te zijn om toch lekker vlot rond te kunnen komen.