emile vragen die heeft er altijd wel wat op voorraad:
http://www.luckyducyperformance.nl/product/db-killers-termignoni-848-1098-1198/
toevallig laatst nog een setje gehaald
Goedemiddag,
Even een vraagje, zondag staat er een circuitdag op de boeken in zolder..... ik zou hier gaan rijden met mijn 848 voorzien van termignoni db-killers.... nu kunnen ze die echter niet leveren voor zondag.....
Dus de vraag is..... weet hier iemand nog een setje tekoop/huur/ een ander geweldig idee....... het liefst in omgeving Eindhoven/Brabant
Gaat om een 848 2008 met ovale uitlaten....
Alvast bedankt.
Mvg,
Silvan
Moto Vision - Specialist in carbon and composite parts for road and racing bikes - Moto Vision - Moto VisionHi allemaal, wie weet waar je een goed voorspatbord van carbon kunt kopen (liefst origineel als dat bestaat) voor een Ducati 1098 uit 2007? Kom veel zooi tegen op ebay etc., maar heb geen idee wat goed is en wat niet.
Thanks!
Vraagje hoor, hoe warm wordt de koelvloeistof van jullie 848? (of 1098). Mijne wordt sinds ik vorige zomer de koelvloeistof heb vervangen als ik rijd niet warmer dan 60 graden. Als ik dan in de stad langzaam rijd loopt hij wel langzaam op naar 100, en dan slaat de fan aan en koelt hij gewoon.. Kan me niet meer herinneren hoe warm hij hiervoor werd.
Schop!
Iemand toevallig interesse in een gebruikte 1098 voorvork, met aan de rechterzijde een lekkende keerring door (waarschijnlijk) een krasje op de binnenpoot? Bij verkoop doe ik er een revisiesetje bij voor de vork. Linker vork is prima en mankeert niets. Allebei helemaal recht. Tegen elk aannemelijk bod. Ik heb zelf namelijk via marktplaats een andere vork kunnen bemachtigen en die er direct in laten zetten.
Tevens heb ik besloten om de 1098 zelf ook te verkopen; dus mocht iemand meer info willen dan hoor ik het graag! Dit voorjaar een grote beurt gehad en technisch in zeer goede staat.
Ik heb geen idee wat zoiets waard is, aangezien hier werk aan zit. 200 euro denk ik aan.Wat is je vraagprijs voor de poten
Mooi ding!
Remmen zijn hetzelfde van S en niet S als ik die foto zo zie van die bij Roké staat. Ik zou persoonlijk altijd voor een S gaan. Beter ff 1000 bijleggen voor betere specs dan later alles moeten upgradenAlhoewel een standaard 1098 ook echt geen rommel is.
Hallo allemaal,
Ik heb altijd op japanse motoren gereden en wil eens een ducati proberen.
Ik rijd zo'n 6 tot 12 circuitdagen per jaar (vrij rijden) op tempo 1.15 mettet, 1.51 zolder. Nu heb ik een mooie 1098 op het oog (geen S-versie) en vraag me af of zo'n motor standaard goed genoeg is voor wat circuitdagen? Vaak kwam ik in de problemen met remmen en vering bij de zx10r, gsxr en r6.
Verder nog tips of specifieke zaken die goed zijn om te weten? Ik kijk nu naar een 2007 bij Roké: Ducati van € 8.750,-
Welke betere specs? Van de ohlins vering? Denk dat dat op het circuit te verwaarlozen is. Als je een beetje doorrijdt op het circuit zul je je massa-productie-ohlinsvering net zo snel moeten upgraden als de Showa vering denk ik.
Hm ja wellicht. Ik heb het niet vergeleken. Maar het ziet er iig lekker uit
Is de vering het enige verschil tussen die twee?
Wellicht verwar ik het een beetje met de Factory modellen van Aprilia, want daar zijn de verschillen wel vrij groot. Het grootste voordeel is daarbij de lichtere wielen (bijna 5kg minder afgeveerd gewicht) en veel carbon wat er ook gewoon lekker uit ziet.
Is ook persoonlijk dingetje. Ik wil altijd de dikste
Wellicht dat de S ook andere velgen heeft, dat weet ik zo niet. Misschien dat dat een verschilletje maakt dan.
Hiervoor heb ik 9 jaar lang een RSV2003R gehad, ook met forged Marchesini velgen en Ohlins vering. In mijn ogen koop je die versies idd vooral voor de looks.
Wellicht dat de S ook andere velgen heeft, dat weet ik zo niet. Misschien dat dat een verschilletje maakt dan.
Hiervoor heb ik 9 jaar lang een RSV2003R gehad, ook met forged Marchesini velgen en Ohlins vering. In mijn ogen koop je die versies idd vooral voor de looks.
Dat je de 6e versnelling niet haalt is geen ramp (zeker op zo'n kort circuit), tenzij je echt acceleratie te kort komt.Ik heb afgelopen zaterdag voor de eerste keer op mijn 848 een circuitdag gedaan op Mettet. Ik heb wel eerder op het circuit gereden, maar dat was op een supersport en ik noem mezelf zeker niet heel ervaren. Mijn probleem is dat ik de zesde versnelling niet haal. Er ligt nu 15-38 op en ik wil dus eigenlijk naar een andere tandwielcombinatie. Ik werd bij een motorzaak gewezen op een snelwisselsysteem omdat een nieuw achtertandwiel (bijna) net zo duur is en ik ook nog niet weet wat ik precies wil, aangezien er ook nog heel veel winst te behalen valt bij mezelf (zitpositie, aanremmen).
De opties die ik zelf had bedacht:
A. 14-38 want de goedkoopste oplossing
B. 15-41 want ik rijdt voorlopig vaker op Mettet, Croix etc en ik kan uiteraard altijd terug naar 15-38 (kom ik dan niet in de knoei met mijn kettinglengte)
C. Een snelwisselsysteem want dan kun je altijd redelijk makkelijk en voordelig wisselen (maar welk merk/type moet ik dan hebben en ook hier speelt kettinglengte weer mee)
Kan iemand me adviseren wat het slimste is? (en als iemand een snelwisselsysteem met een paar tandwielen heeft voor wennagh dan heb ik misschien wel interesse.
Lijkt me niet, er zitten alleen wat andere spulletjes op (vering/wielen) en carbon spatbordje.Looks speelt daarin zeker een grote rol. Het is gewoon net wat mooier afgewerkt allemaal.
Lijkt me niet, er zitten alleen wat andere spulletjes op (vering/wielen) en carbon spatbordje.
Mijn 1098 staat op dit moment ook in de verkoop (veel goedkoper dan die van Roke ja). Wel een hogere kilometerstand (43k), maar dit voorjaar een grote beurt gehad en technisch in meer dan prima staat. Tevens zijn de facturen van al het onderhoud erbij.
Ik heb er ook mee op het circuit gereden, Brno en Aragon. Daar is ie voor gemaakt.
Als je wil kun je me altijd een PB sturen, dan stuur ik meer informatie en foto's.
Zit een Hyperpro stuurdemper op, Arrow slipon dempers met Ekeur en db-killers en een open koppeling (alles vorig jaar gekocht). Standaard dempers en stuurdemper zitten erbij. De witte vlakken zijn stickers.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
....lichtere wielen (bijna 5kg minder afgeveerd gewicht)