Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Kleine update: als het weer meezit ga ik zaterdag de 1098 ophalen! Heel veel zin in.

Ook nog een klein vraagje: wat doen jullie zelf qua onderhoud aan jullie motor na elke rit? Daarmee bedoel ik ketting schoonmaken/smeren, bandenspanning, etc. Aangezien ik een beginneling ben wil ik 'm zelf graag zo goed mogelijk onderhouden, voor het echte onderhoud gaat hij uiteraard naar een monteur.

Dank!
 
Ik heb hier nog een filmpje .

In mijn voorwiel zitten lichtlopende kogellagers , NSK 6005 DU-C3
De keeringen zijn verwijderd en vervangen door een snelwissel systeem van DPNS .
De remklauwen zijn Brembo HPk klauwen 220A.168.10
De trilplaten in de remklauwen zijn verwijderd .
De remklauwen heb ik optimaal gepositioneerd zodat de remblokken vrijwel vrij lopen .
De remblokken zitten niet klem meer tussen de schijven en kan ik met de hand vrij heen en weer bewegen

Zie hier het zeer bijzondere resultaat , het wiel blijft maar liefst 33 sec door draaien voor dat die stil staat .



Wat loopt dat wieltje mooi! Top gedaan.
 
Kogel is door de kerk hier... de 1198S gaat er uit. (centjes nodig en heb er het laatste jaar nauwelijks op gereden).

Dan ben je bezig om te kijken hoe veel zo'n apparaat nog op zou leveren, kom je weer op MF, zie je al die pr0n in dit topic, gaat de twijfel weer toeslaan, want zo eentje koop je niet meer zo vlot terug, zeker niet met alle extra's die er bij mij op zitten...
 
Kogel is door de kerk hier... de 1198S gaat er uit. (centjes nodig en heb er het laatste jaar nauwelijks op gereden).

Dan ben je bezig om te kijken hoe veel zo'n apparaat nog op zou leveren, kom je weer op MF, zie je al die pr0n in dit topic, gaat de twijfel weer toeslaan, want zo eentje koop je niet meer zo vlot terug, zeker niet met alle extra's die er bij mij op zitten...
1198S met veel opties worden regelmatig aangeboden, maar je moet wel je portomonee trekken
 
Vorige eigenaar heeft er best wel heel veel geld in gepompt, ik vond t alleen maar mooi.

Alu tank, 72mm leo sbk, grotere rempomp en nog een hele zwik meer.

full
 
vond de vorige eigenaar niet mooi ivm blauwe lasverkleuring... (en volgens mij passen ze ook niet meer). Niet meegekregen.

maar de ad staat er op.
(En ja, hier ga ik spijt van krijgen, maar later als ik groot ben kom ik vanzelf wel in een midlifecrisis en koop ik er weer een terug... of als ik te veel tijd doorbreng met mn schoonpa, een harley)
 
Vandaag was dan de dag..de dag dat mijn 848Corse toe is aan een andere eigenaar.
Vanaf nu te koop in ZB, en daarmee komt er een einde aan de supersport, komende jaartje toertjes doen op de monster 1200R.......
full
 
Vandaag was dan de dag..de dag dat mijn 848Corse toe is aan een andere eigenaar.
Vanaf nu te koop in ZB, en daarmee komt er een einde aan de supersport, komende jaartje toertjes doen op de monster 1200R.......
[afbeelding]
1200R ook niet geheel verkeerd...

Shit, net vergeten PM te sturen, nu staat ie al bij ZB voor de hoofdprijs... :+
 
Laatst bewerkt:
Kwam vandaag ''heel toevallig'' langs een ducati dealer.
Zag de ducati 848 staan en was meteen verkocht. Wat een mooie fiets is dat, en als je het geluid hoort ben je meteen verkocht. Hoop aan het begin van het motorseizoen me bij jullie te kunnen voegen met de 848!
 
Met voorbedachte rade langs een ducati dealer gaan is toevallig een heel goed idee.

Heb je hem gekocht? Of moet de kogel nog door de kerk?
 
ja vond hetzelf ook wel een strak plan.
Nee kogel is nog niet door de kerk moet eerst mijn eigen duc nog verkopen.
En er stond een witte vond hem erg mooi maar mijn huidige duc is ook al wit en wil toch eigenlijk wel een rode.
 
ja vond hetzelf ook wel een strak plan.
Nee kogel is nog niet door de kerk moet eerst mijn eigen duc nog verkopen.
En er stond een witte vond hem erg mooi maar mijn huidige duc is ook al wit en wil toch eigenlijk wel een rode.
Ik heb nog wel een mooie 1098 voor je.
Een rode :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan