Ducati deel #116 Springtime

Status
Niet open voor verdere reacties.
156, Jan B.? Ik ken Jan al aantal jaren en baal ontzettend dat we niet samen in de Due Valvole hebben kunnen strijden. Denk dat we aan elkaar gewaagd waren, ik had vrijdag tijdens trackday al een lage 2:03 gereden. Jan reed in de race ook lage 2:03.

Volgend jaar een nieuwe kans!

Stond jij zaterdag even bij hem aan de tent
 
Hallo ducati vrienden,

Ik heb dan wel geen Ducati meer, slechts ducati onderdelen, maar met al het race talent en kennis hier kan ik mijn vraag hier het beste stellen.

Het volgende: ik heb de voorvering van mijn motor dusdanig afgesteld dat ik het prettig vind rijden (niet te hard niet te zacht) maar de achtervering is wat moeilijker om naar mijn smaak af te stellen. Wanneer ik langzame bochten pak rijdt de motor perfect, het probleem zit hem in de snelle bochten. Ik heb dan namelijk heel erg het gevoel dat de motor achter begint te deinen. Net of je op een skippybal de bocht door probeert te gaan. Moet ik nu de veervoorspanning verhogen? Of de demping van de schokbreker? Op oneffenheden veert de motor achter namelijk perfect en dat zou ik graag zo houden. Het deinende gedrag is er alleen in de snelle bochten.

Groeten en bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Clubrace foto's staan online bij Ad K.

14AG2-7560-132.jpg
 
Enkel even ontluchten omdat de modder uit het potje kwam en dat je dat kon uitsluiten..

zat ook een zijn 1098mono te repareren, te starten, te testen... bleek gewoon simpelweg het stekkertje los te liggen..

Koop een Pani of een RSV4, daar is geen sleutel opgeweest..
daarvan breekt gewoon de ketting.. :X :+
 
Hallo ducati vrienden,

Ik heb dan wel geen Ducati meer, slechts ducati onderdelen, maar met al het race talent en kennis hier kan ik mijn vraag hier het beste stellen.

Het volgende: ik heb de voorvering van mijn motor dusdanig afgesteld dat ik het prettig vind rijden (niet te hard niet te zacht) maar de achtervering is wat moeilijker om naar mijn smaak af te stellen. Wanneer ik langzame bochten pak rijdt de motor perfect, het probleem zit hem in de snelle bochten. Ik heb dan namelijk heel erg het gevoel dat de motor achter begint te deinen. Net of je op een skippybal de bocht door probeert te gaan. Moet ik nu de veervoorspanning verhogen? Of de demping van de schokbreker? Op oneffenheden veert de motor achter namelijk perfect en dat zou ik graag zo houden. Het deinende gedrag is er alleen in de snelle bochten.

Groeten en bedankt!

veervoorspanning zegt alleen iets over rijhoogte.

deinen kan oa komen door:

de snelheid waarmee je achterwiel terugkomt is te snel (reboundcompressie verhogen)

gewicht (zwaardere veer plaatsen)


heb je een hi en low speed optie op je veer?



nog ff wat, je kunt niet alleen eerst de voorkant afstellen en dan de achterkant... je moet eerst je basissetup zo maken dat het een evenwichtige fiets is... dwz zorg dat je de vrije veerweg (sag) goed hebt staan, kijk of de fiets gelijkmatig voor en achter zakt als je erop zit en dat hij gelijkmatig weer omhoog komt. Niet te snel en niet te langzaam...
 
Laatst bewerkt:
veervoorspanning zegt alleen iets over rijhoogte.

deinen kan oa komen door:

de snelheid waarmee je achterwiel terugkomt is te snel (reboundcompressie verhogen)

gewicht (zwaardere veer plaatsen)


heb je een hi en low speed optie op je veer?

Nope, gewoon een standaard Sachs met + en - en thats it :) is het dan niet zo dat, wanneer je de veervoorspanning verhoogt, het achterwiel langzamer terug komt doordat de veer meer op spanning staat?
 
Nope, gewoon een standaard Sachs met + en - en thats it :) is het dan niet zo dat, wanneer je de veervoorspanning verhoogt, het achterwiel langzamer terug komt doordat de veer meer op spanning staat?


zie boven...

De veerkarakteristiek blijft altijd hetzelfde, met de veervoorspanning regel je alleen de hoogte.. het bepaalt natuurlijk wel je maximale veerweg...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sowies niet echt het idee dat er wat te stellen valt achter. Het verschil tussen helemaal dicht (+) en helemaal open (-) is niet merkbaar.


dat is vaak zo met standaard straatspul... een upgradekitje is er voor iedere shock wel te krijgen, veel minder duur dan een andere schokbreker. ook een nieuwe veer kost de kop niet...
 
Verslag:

Koud, opzetten
Warm trainen
Kut tijden banden slijten te hard
Nu per fles: bier bier bier bier bier prosecco prosecco prosecco prosecco bier
Zingen ... Keelpijn
Qualificeren : olie, olie, olie.... Pijn....
Race 1 pijn pijn pijn uitgereden
Bier bier bier bier x5 ofzoiets
Race 2 tm ronde 3 top 1:49, daarna pijn pijn pijn
Bir bier bier bier bier Mc Donalds
_O- _O-
 
zal niet reageren op alle posten, maar 1-ding is wel duidelijk, het is een memorabele DCR geweest en mooi dat een ieder er zo van genoten heeft op zijn eigen manier ;) _O- :} :} 8-) 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan