Ducati deel #116 Springtime

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de optimate hangen, wanner die fout geeft, nieuwe kopen.

De SL starte vandaag zonder een slag te maken, gewoon knopje drukken en liep 8-) te gek gewoon.

105 km op de racefiets met gemm. 30.8 km/h, heftig met die dikke wind op het vlakke groninger landschap @sportguys


zag je nog met de auto langskomen

full
 
Welkom hier :)
Ik heb ook een poosje een sv gehad en kan je in elk geval vertellen dat een duc toch wat leuker rijdt.
Verder kan ik je geen raad geven, maar nu is je bericht nog een keer te lezen. Waarschijnlijk is morgenochtend iedereen wel bijgekomen van die leuke stunt van de Zwolse blauwvingers en krijg je reacties. Zo niet dan gooi ik je bericht gewoon nog een keer naar boven :P


ik kom hier even wat informatie inwinnen in verband met het oriënteren op een mogelijke aanschaf van een Ducati 748 :)

altijd Ducati gek geweest, maar voor de beginnende motorrijder zijn ze doorgaans toch wat prijzig in aanschaf. Tot ik mij van de week realiseerde dat een 748 zeker niet onbereikbaar meer is! Kwestie van m'n MT-03 wegdoen (leuke fiets, maar geen band mee om het zo te zeggen) en omruilen voor toch een soort van droomfiets.

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het bezichtigen van een 748? Ik wil sowieso gaan voor een exemplaar van de laatste bouwjaren (vanaf 2000). Even opletten of de riemen binnenkort vervangen moeten worden natuurlijk, maar verder?

Ze staan op marktplaats met kilometerstanden van 10.000 maar ook van 50.000. Is dit relevant? Ik snap dat onderhoud het belangrijkste is, maar toch ;) Zijn er bepaalde punten die zich voor gaan doen bij bepaalde kilometerstanden?

En verder: de prijzen lopen ook behoorlijk uiteen. Van €3200 tot €6000 voor nagenoeg dezelfde kilometerstand en accessoires?

Overigens ben ik niet alleen budgettair gezien geinteresseerd in een 748, een 996/998 biedt voor mij weinig meerwaarde verwacht ik. Die 25 pk extra heb ik niet nodig, een 748 zal ook al een heel stuk krachtiger voelen dan m'n SV ;)

Bedankt :)
 
Optimate geeft geen foutmelding,maar accu geeft niet veel voltage
Aan de optimate hangen, wanner die fout geeft, nieuwe kopen.

De SL starte vandaag zonder een slag te maken, gewoon knopje drukken en liep 8-) te gek gewoon.

105 km op de racefiets met gemm. 30.8 km/h, heftig met die dikke wind op het vlakke groninger landschap @sportguys
 
Jup,niks aan het handje met mn spanningsregelaar etc.Maar goed,ga niet verder tobben,en daarom een Motobatt besteld
M'n optimate gaf het al even aan, er zit een nieuwe op de SL, maar zo duur is een nieuwe niet. Maar wel ff je laadspanning / spanningsregelaar checken bij problemen.
 
Kan maar zo zijn dat de accu nog wel bijgeladen wordt tot >12,3 volt maar bij het starten naar bijvoorbeeld 6 volt zakt (belast)
 
Laatst bewerkt:
bij lopende motor heb ik 13.9v wat een goede waarde is,maar als de motor niet loopt,zakt het naar 11.5,wat voor het 'lekkere' starten te laag is.
Accu zit er ook al weer 5 jaar in .

Kan maar zo zijn dat de accu nog wel bijgeladen wordt tot >12,3 volt maar bij het starten naar bijvoorbeeld 6 volt zakt (belast)
 
Laatst bewerkt:
bij lopende motor heb ik 13.9v wat een goede waarde is,maar als de motor niet loopt,zakt het naar 11.5,wat voor het 'lekkere' starten te laag is.
Accu zit er ook al weer 5 jaar in .

Ja bij draaiende motor meet je ook niet over de accu maar over de dynamo. En over het algemeen is dat rond de 13.8 dus dat is perfect :) een accu die onder de 11,5v is dood :Y zeker als je een dikke twin moet starten })
full
 
ik kom hier even wat informatie inwinnen in verband met het oriënteren op een mogelijke aanschaf van een Ducati 748 :)

altijd Ducati gek geweest, maar voor de beginnende motorrijder zijn ze doorgaans toch wat prijzig in aanschaf. Tot ik mij van de week realiseerde dat een 748 zeker niet onbereikbaar meer is! Kwestie van m'n MT-03 wegdoen (leuke fiets, maar geen band mee om het zo te zeggen) en omruilen voor toch een soort van droomfiets.

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het bezichtigen van een 748? Ik wil sowieso gaan voor een exemplaar van de laatste bouwjaren (vanaf 2000). Even opletten of de riemen binnenkort vervangen moeten worden natuurlijk, maar verder?

Ze staan op marktplaats met kilometerstanden van 10.000 maar ook van 50.000. Is dit relevant? Ik snap dat onderhoud het belangrijkste is, maar toch ;) Zijn er bepaalde punten die zich voor gaan doen bij bepaalde kilometerstanden?

En verder: de prijzen lopen ook behoorlijk uiteen. Van €3200 tot €6000 voor nagenoeg dezelfde kilometerstand en accessoires?

Overigens ben ik niet alleen budgettair gezien geinteresseerd in een 748, een 996/998 biedt voor mij weinig meerwaarde verwacht ik. Die 25 pk extra heb ik niet nodig, een 748 zal ook al een heel stuk krachtiger voelen dan m'n SV ;)

Bedankt :)

En ook hiervandaan welkom.
Het verschil tussen 748 en de grote broers zit 'm niet alleen in de pk's. Een 748 schijnt toch een stuk nerveuzer te rijden.

Km-standen zeggen niet zoveel, ook omdat ermee kan zijn gerommeld.
Als je de km-stand wel belangrijk vindt, vraag dan de onderhoudshistorie (met bonnen, waarop de km-standen zouden moeten zijn vermeld) erbij.

In mijn ogen een beter idee: neem iemand mee die echt verstand heeft van het merk/model en verder geen persoonlijk belang heeft. Ben jij eenmaal verslingert aan een fiets, dan zie je mogelijk(e) probleempjes niet meer.

Happy hunting :)
 
Goedemorgen.....'t was mooi rustig op de weg van Losser naar de Lutte om vervolgens DL in te rijden voor een bezoekje aan Gildehaus.

full
 
En ook hiervandaan welkom.
Het verschil tussen 748 en de grote broers zit 'm niet alleen in de pk's. Een 748 schijnt toch een stuk nerveuzer te rijden.

Km-standen zeggen niet zoveel, ook omdat ermee kan zijn gerommeld.
Als je de km-stand wel belangrijk vindt, vraag dan de onderhoudshistorie (met bonnen, waarop de km-standen zouden moeten zijn vermeld) erbij.

In mijn ogen een beter idee: neem iemand mee die echt verstand heeft van het merk/model en verder geen persoonlijk belang heeft. Ben jij eenmaal verslingert aan een fiets, dan zie je mogelijk(e) probleempjes niet meer.

Happy hunting :)

Kevin, doe een aankoopkeuring bij een specialist in Ducati. Heb je iig de grootste ellende uit gefilterd, maar binnenin een blok kun je niet kijken.

748...nokvolgers zijn zwak en zijn vaak uitgewisseld bij goed onderhoud.

Voor de rest zou ik doorgaan voor een 996/998; veel meer bottom-power en uitontwikkelde blok.

Reserveer een flink bedrag voor onderhoud mocht het tegenvallen....hoef je niet angstig te worden maar dan zit je niet met een motor waar je niets aan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan