Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moeten? Ligt eraan wat ie moet doen, accu mag ook wel 1.2 volt geven... alleen doet ie niet waarvoor ie gemaakt is dus zeg ik dat de Pani-accu doet wat ie moet doen bij 11,6 volt..De 999s ook,maar dat was niet de vraag
Aan de optimate hangen, wanner die fout geeft, nieuwe kopen.
De SL starte vandaag zonder een slag te maken, gewoon knopje drukken en liep te gek gewoon.
105 km op de racefiets met gemm. 30.8 km/h, heftig met die dikke wind op het vlakke groninger landschap @sportguys
ik kom hier even wat informatie inwinnen in verband met het oriënteren op een mogelijke aanschaf van een Ducati 748
altijd Ducati gek geweest, maar voor de beginnende motorrijder zijn ze doorgaans toch wat prijzig in aanschaf. Tot ik mij van de week realiseerde dat een 748 zeker niet onbereikbaar meer is! Kwestie van m'n MT-03 wegdoen (leuke fiets, maar geen band mee om het zo te zeggen) en omruilen voor toch een soort van droomfiets.
Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het bezichtigen van een 748? Ik wil sowieso gaan voor een exemplaar van de laatste bouwjaren (vanaf 2000). Even opletten of de riemen binnenkort vervangen moeten worden natuurlijk, maar verder?
Ze staan op marktplaats met kilometerstanden van 10.000 maar ook van 50.000. Is dit relevant? Ik snap dat onderhoud het belangrijkste is, maar toch Zijn er bepaalde punten die zich voor gaan doen bij bepaalde kilometerstanden?
En verder: de prijzen lopen ook behoorlijk uiteen. Van €3200 tot €6000 voor nagenoeg dezelfde kilometerstand en accessoires?
Overigens ben ik niet alleen budgettair gezien geinteresseerd in een 748, een 996/998 biedt voor mij weinig meerwaarde verwacht ik. Die 25 pk extra heb ik niet nodig, een 748 zal ook al een heel stuk krachtiger voelen dan m'n SV
Bedankt
Oude stramme berijder die geen gas durft te gevenTjonge @tje, tijd dat je eens gas gaat geven met die SL, 30,8 gemiddeld, da's echt té triest!
niet jaloers verder hoor...
paasvisite hè en wat was ze puik gesoigneerd nietwaar?
Kosten niks meer hoor! Vind het een prachtig woord lekker misplaatst hierJeez, heb je de dure woorden-app gevonden?
Kosten niks meer hoor! Vind het een prachtig woord lekker misplaatst hier
Aan de optimate hangen, wanner die fout geeft, nieuwe kopen.
De SL starte vandaag zonder een slag te maken, gewoon knopje drukken en liep te gek gewoon.
105 km op de racefiets met gemm. 30.8 km/h, heftig met die dikke wind op het vlakke groninger landschap @sportguys
Minimaal 12,3.
M'n optimate gaf het al even aan, er zit een nieuwe op de SL, maar zo duur is een nieuwe niet. Maar wel ff je laadspanning / spanningsregelaar checken bij problemen.Optimate geeft geen foutmelding,maar accu geeft niet veel voltage
M'n optimate gaf het al even aan, er zit een nieuwe op de SL, maar zo duur is een nieuwe niet. Maar wel ff je laadspanning / spanningsregelaar checken bij problemen.
Kan maar zo zijn dat de accu nog wel bijgeladen wordt tot >12,3 volt maar bij het starten naar bijvoorbeeld 6 volt zakt (belast)
bij lopende motor heb ik 13.9v wat een goede waarde is,maar als de motor niet loopt,zakt het naar 11.5,wat voor het 'lekkere' starten te laag is.
Accu zit er ook al weer 5 jaar in .
Ja bij draaiende motor meet je ook niet over de accu maar over de dynamo. En over het algemeen is dat rond de 13.8 dus dat is perfect een accu die onder de 11,5v is dood zeker als je een dikke twin moet starten
[afbeelding]
ik kom hier even wat informatie inwinnen in verband met het oriënteren op een mogelijke aanschaf van een Ducati 748
altijd Ducati gek geweest, maar voor de beginnende motorrijder zijn ze doorgaans toch wat prijzig in aanschaf. Tot ik mij van de week realiseerde dat een 748 zeker niet onbereikbaar meer is! Kwestie van m'n MT-03 wegdoen (leuke fiets, maar geen band mee om het zo te zeggen) en omruilen voor toch een soort van droomfiets.
Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het bezichtigen van een 748? Ik wil sowieso gaan voor een exemplaar van de laatste bouwjaren (vanaf 2000). Even opletten of de riemen binnenkort vervangen moeten worden natuurlijk, maar verder?
Ze staan op marktplaats met kilometerstanden van 10.000 maar ook van 50.000. Is dit relevant? Ik snap dat onderhoud het belangrijkste is, maar toch Zijn er bepaalde punten die zich voor gaan doen bij bepaalde kilometerstanden?
En verder: de prijzen lopen ook behoorlijk uiteen. Van €3200 tot €6000 voor nagenoeg dezelfde kilometerstand en accessoires?
Overigens ben ik niet alleen budgettair gezien geinteresseerd in een 748, een 996/998 biedt voor mij weinig meerwaarde verwacht ik. Die 25 pk extra heb ik niet nodig, een 748 zal ook al een heel stuk krachtiger voelen dan m'n SV
Bedankt
Mooier weer dan dat t hier is wat een verschil met gisteren..Goedemorgen.....'t was mooi rustig op de weg van Losser naar de Lutte om vervolgens DL in te rijden voor een bezoekje aan Gildehaus.
[afbeelding]
En ook hiervandaan welkom.
Het verschil tussen 748 en de grote broers zit 'm niet alleen in de pk's. Een 748 schijnt toch een stuk nerveuzer te rijden.
Km-standen zeggen niet zoveel, ook omdat ermee kan zijn gerommeld.
Als je de km-stand wel belangrijk vindt, vraag dan de onderhoudshistorie (met bonnen, waarop de km-standen zouden moeten zijn vermeld) erbij.
In mijn ogen een beter idee: neem iemand mee die echt verstand heeft van het merk/model en verder geen persoonlijk belang heeft. Ben jij eenmaal verslingert aan een fiets, dan zie je mogelijk(e) probleempjes niet meer.
Happy hunting
Foto was van gisteren....Mooier weer dan dat t hier is wat een verschil met gisteren..
Goedemorgen