Ducati Deel#120 "supera il bel tempo"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom is de as gaan meedraaien :?
Zou wel de geur van heel heet metaal vorige week zaterdag verklaren...

naar mijn vermoeden is er een wiellager vastgelopen dan gaat de as meedraaien en de moeren niet.
de ene moer draait los de andere vast, los draaiende moer verlies je net als de stelplaat.
andere moer draait vaster totdat hij tegen het eind van de schroefdraad komt en de stelplaat komt vast te zitten tussen as en moer.
dan gaat de stelplaat met de as meedraaien met dit als gevolg.
het zal een hele toer zijn de het achterwiel te demonteren.
te vervangen: achterbrug, achteras, stelplaten, afstandsbussen, moeren, wiellagers en ook een kans dat de lagerpassing van het wiel stuk is en het wiel dus vervangen moet worden.
 
Klinkt aannemelijk Rob, rot klus en zonde van het spul allemaal -O- -O-
Voor het zelfde geld blokkeert je achterwiel in de bocht........ :X
 
Hallo,
onder het motto: niet geschoten.....

Vorige week zaterdag hebben wij in de Eifel een "oudere" heer bijgestaan die met zn gele 848 de bocht gemist had.
Hij is per helicopter afgevoerd.
Kent iemand hem toevallig, and ifso, hoe is t met hem.

groet,
Ton

Ik ken hem niet.. :N
 
Brief vd DOC gekregen met uitnodiging voor de Viva Italia event.

Ben alleen een beetje aan het twijfelen of nog naar de DCN races nog ga. Geen zin in om de weekenden zo achter elkaar vol te pompen want de weekend erna zou ik vanuit de ducati forum (13e) ook al een rit naar DL gaan.

Kortom, keuzes....
 
Laatst bewerkt:
Brief vd DOC gekregen met uitnodiging voor de Viva Italia event.

Ben alleen een beetje aan het twijfelen of nog naar de DCN races nog ga. Geen zin in om de weekenden zo achter elkaar vol te pompen want de weekend erna zou ik vanuit de ducati forum (13e) ook al een rit naar DL gaan.

Kortom, keuzes....

Aangezien jij het motorrijden altijd van het weer laat afhangen, is de kans groot dat ze gewoon alle drie in het water gaan vallen. Probleem opgelost :+
 
naar mijn vermoeden is er een wiellager vastgelopen dan gaat de as meedraaien en de moeren niet.
de ene moer draait los de andere vast, los draaiende moer verlies je net als de stelplaat.
andere moer draait vaster totdat hij tegen het eind van de schroefdraad komt en de stelplaat komt vast te zitten tussen as en moer.
dan gaat de stelplaat met de as meedraaien met dit als gevolg.
het zal een hele toer zijn de het achterwiel te demonteren.
te vervangen: achterbrug, achteras, stelplaten, afstandsbussen, moeren, wiellagers en ook een kans dat de lagerpassing van het wiel stuk is en het wiel dus vervangen moet worden.
Van dat wiellager is ook wat Jan Biggelaar zei op Feesboek. Zou dus zomaar kunnen kloppen.
 
Van dat wiellager is ook wat Jan Biggelaar zei op Feesboek. Zou dus zomaar kunnen kloppen.

Altijd leuk om gelijk te krijgen van JvdB, maar dat lost het probleem voor jou niet op :+
Heb je hier al een idee over? Zoals gezegd, ligt er hier een alu achterbrug die je wel zou mogen lenen tot je een def. oplossing hebt.
 
:N |( :r walgelijke acties.....
remklauwen_gestolen.jpg
 
Ik hou normaal helemaal niet van hotels heb ook diverse B&B`s gecontacteerd maar die zaten allemaal vol.misschien komen we jullie dan nog tegen weet nog niet hoe laat we Maandag weer terug rijden. kort in de middag verwacht ik. Is toch een heel eindje naar Belgie :]

Leuk jullie ontmoet te hebben naast de famile van de DOC club voorzitter...... ;)

Veel plezier daar in de mooie omgeving van Singraven en Springendal.

Het was druk in druk in Denekamp..... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ook in Denekamp geweest, pakweg 5-10 ducs gezien incl een panigale

Wat een heerlijk italiaans sfeertje :) :) :) :)

Wil , ik heb je niet gezien, wij waren er van 1 tot 4 uur.

Gr John
 
Ook in Denekamp geweest, pakweg 5-10 ducs gezien incl een panigale

Wat een heerlijk italiaans sfeertje :) :) :) :)

Wil , ik heb je niet gezien, wij waren er van 1 tot 4 uur.

Gr John
Ik was net weg want ik had nog met de Mrs afgesproken om te gaan wandelen....

Was wel gezellig met thor of thunder en zijn Mrs.... ;)
 
Klopt,en heb je nog zien wegrijden toen wij net aan kwamen :Y 8-) jongste zei nog, kijk daar gaat die ouwe :P
Leuk jullie ontmoet te hebben naast de famile van de DOC club voorzitter...... ;)

Veel plezier daar in de mooie omgeving van Singraven en Springendal.

Het was druk in druk in Denekamp..... :Y
 
Nu bezig met voorbereiding DCR,varken uitgezocht voor de slachtbank,koffieplukkers druk met plukken,koeien worden uitgeknepen voor de melk en de Jumpo heeft een mail dat er Woensdag extra moet worden bevoorraad 8-)
We gaan dit jaar goedkoop boodschappen doen want 4e in de rij is gratis dus met veel man naar binnen 8-) en op juiste moment toeslaan _O- _O- _O- _O-
Wat het weer ook doet, heb er zin in *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan