Ducati Deel #121 Xmas edition

Bekijk bijlage 1610318

Het moet ook nog veilig en goed zichtbaar zijn :)

Mijn eerste motor was een SV650 met een achterlicht met geintegreerde knippers. Van een afstandje is het dan echt niet zichtbaar of je links of rechts aan hebt.
 
Die V4 zit voor mij in de categorie 'idiote motoren'. Ik moet toegeven dat de V2 ook aan de rand van die categorie ligt. 100-130 pk is me sterk zat.
 
Mijn eerste motor was een SV650 met een achterlicht met geintegreerde knippers. Van een afstandje is het dan echt niet zichtbaar of je links of rechts aan hebt.

Op 916 zat bij een aankoop een led achterlicht. Leds stonden maar boven gericht, dus bij de eerste avondrit had ik al seinende auto’s achter me. Nu een betere led achterlicht (motodynamic) inclusief knippers. Knippers voor zijn wel ruk (in spiegel).
 
Hahaha ja het gebeurt echt.
Net zoals hier natuurlijk ook af en toe als "inspiratie" foto's worden gedeeld. Die motoren horen ook bij iemand :+

Nou hé hier heb je nog 1 dan, gewoon omdat ik er zelf in ieder geval niet op uitgekeken raak. _O-

51062666712_3eb27f1556_h.jpg


Hopelijk van het weekend eindelijk weer eens ff een goed ritje maken. Na alleen maar gesleutel heel de winter heb ik zin om te rijden.
Net gespot op het nieuwste YouTube filmpje/'Lockdown show' van 44teeth! Ik dacht: 'Die heb ik al eerder ergens anders gezien' :+ Wat een p*rno motor :9~
 
Net gespot op het nieuwste YouTube filmpje/'Lockdown show' van 44teeth! Ik dacht: 'Die heb ik al eerder ergens anders gezien' :+ Wat een p*rno motor :9~
Jaa vet he!! Zo gaaf om te horen wat zij ervan vinden!

Ik hoop toch ook dat je zélf een foto naar 44Teeth hebt gestuurd!?
Show me your growler 😉 😄
Haha ja, ik sprak Chris via Instagram en hij vroeg of ze hem mochten laten zien in de show. Uiteraard zei ik ja!

Effectief. Ze waren er niet een klein beetje enthousiast over.
Onwijs leuk om te horen! En die OEM look was precies wat ik voor ogen had. Alsof Ducati het zelf ook had kunnen maken.

Het is ook gewoon een enorm gave fiets!
Thanks!
 
Die V4 zit voor mij in de categorie 'idiote motoren'. Ik moet toegeven dat de V2 ook aan de rand van die categorie ligt. 100-130 pk is me sterk zat.
Dat roep ik al jaren, met de 100pk ofzo van de mijne heb ik op de wegen waar ik op rij meer dan voldoende.

Ok, op de duitse autobahn kom je tekort maar daar rij ik nauwelijks op. En op het circuit rij ik ook niet, slechts 1 gedaan, demo dan, maar ik zie de uitdaging niet...
 
Dat roep ik al jaren, met de 100pk ofzo van de mijne heb ik op de wegen waar ik op rij meer dan voldoende.

Ok, op de duitse autobahn kom je tekort maar daar rij ik nauwelijks op. En op het circuit rij ik ook niet, slechts 1 gedaan, demo dan, maar ik zie de uitdaging niet...

Op de weg heb je veel meer aan een sterk middengebied. En dan heb je veel meer aan een bonkige V2 dan een V4. (ok, behalve als je super smooth karakter wilt). Voor mij is de 1098S perfect (155pk/130nm op achterwiel nu).

Vroeger maakte men bewust de keuze voor een motor op basis van waar je comfortabel mee bent qua power. Tegenwoordig wordt die power gereguleerd door de elektronica en kan elke lamlul een motor van 200pk besturen. Veel van de moderne motoren met +200pk geven zelfs op de sport/race modus niet eens de volledige power. (omdat het gewoon niet sneller is).

Zo geeft UPmap aan dat de stock Streetfighter V4S (zelfs in race mode) de volgende power afgifte heeft:
1e en 2e versnelling: 130pk
3 & 4e versnelling: 70% vd power
5e en 6e versnelling: 90% vd power

Met hun maps kun je die limieten verhogen of zelfs verwijderen en dan komt de ware aard/kracht van de motor er pas uit.

Als je dan eens vraagt bij Ducati in wat voor stand de meeste mensen rijden op deze motor dan is dat de street modus en komen ze vrijwel niet boven de 11k toeren. Oftewel, ze gebruiken in de praktijk waarschijnlijk hetzelfde vermogen als een Monster 821.

De portemonnee bepaald wat je rijdt, niet meer of je overweg kunt met brute power.
 
Ik vind het hele zware motoren gedoe volstrekt absurd geworden. Nu is blijkbaar de capaciteitslimiet voor superstock opgetrokken naar meer dan 1000cc.
De prijzen worden ook steeds ranziger.

Ik vond wsb niet minder leuk om kijken in het 750/1000 cc tijdperk. Ik hoop dat dingen als de rs660 en nieuwe r7 een beetje een terugkeer naar echt motorrijden worden. Liefst zonder elektronica.
 
Ik vind het hele zware motoren gedoe volstrekt absurd geworden. Nu is blijkbaar de capaciteitslimiet voor superstock opgetrokken naar meer dan 1000cc.
De prijzen worden ook steeds ranziger.

Ik vond wsb niet minder leuk om kijken in het 750/1000 cc tijdperk. Ik hoop dat dingen als de rs660 en nieuwe r7 een beetje een terugkeer naar echt motorrijden worden. Liefst zonder elektronica.
Helemaal eens! Liever minder vermogen zonder elektronica dan al dat kunstmatig gecontroleerde.
 
Voor ieders wat wils dus.....maar voor ducati behoor ik niet meer tot hun doelgroep, behalve slijtagedelen om mijn oude meuk rijdend te houden door een niet ducati’ dealer..... _O-
 
Ik vind al die Panigales mooie machines. Het enige wat ik echt heel lelijk vind zijn de vleugels/spoilers op de zijkuipen. Mja voordat ik 15/20k ga uitgeven aan een motor moet ik een flinke bankrekening hebben. En dat heb ik niet :) haha
 
Dan idd liever de 900ss. Die 600 is wel heel erg tam met z'n 50pk.
Of deze:
bimota-db5-r-739-a.jpg

😎
Lekker licht, +-90pk. Perfect voor op straat 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan