Ducati Deel #121 Xmas edition

Motorrijders zeggen vaak dat ze motor rijden omdat het vrijheid geeft, of gevoel van vrijheid geeft. Ik snap dat niet. Want ik ben op de motor toch gevange? Ik ben onderworpen aan natuurkundige wetten (die door wetenschappers als wetten gepresenteerd worden, terwijl wetenschappers allemaal veronderstellen te begrijpen maar daartoe waarschijnlijk niet in staat zijn). Ik word geacht me te gedragen naar regels die andere mensen me opleggen, verkeersregels en op het circuit ellenlange regelementen, terwijl dat zo vaak elke toepasselijkheid mist (waarom zou ik de wet voortreffelijk moeten achten?). En ik leef in angst om pijn te leiden en anderen pijn te doen wanneer er iets fout gaat. Kortom, waarom zijn jullie gevangenen die anders beweren? (Verondersteld jullie zeggen dat ook over die vrijheid)
 
Motorrijders zeggen vaak dat ze motor rijden omdat het vrijheid geeft, of gevoel van vrijheid geeft. Ik snap dat niet. Want ik ben op de motor toch gevange? Ik ben onderworpen aan natuurkundige wetten (die door wetenschappers als wetten gepresenteerd worden, terwijl wetenschappers allemaal veronderstellen te begrijpen maar daartoe waarschijnlijk niet in staat zijn). Ik word geacht me te gedragen naar regels die andere mensen me opleggen, verkeersregels en op het circuit ellenlange regelementen, terwijl dat zo vaak elke toepasselijkheid mist (waarom zou ik de wet voortreffelijk moeten achten?). En ik leef in angst om pijn te leiden en anderen pijn te doen wanneer er iets fout gaat. Kortom, waarom zijn jullie gevangenen die anders beweren? (Verondersteld jullie zeggen dat ook over die vrijheid)

Mooi verwoord,
maar het is een gevoel en niet een feit en dat maakt voor mij het verschil.
Ik voel mij vrij en denk dat ik de wereld aan kan als ik op de motor stap alleen is de realiteit anders :9
 
Heb vandaag test gereden op een Ducati Monster 600 :)
een hele leuke machine en een lekkere stuurfiets,
enige probleem is dat hij te veel op de SuperSport 600 lijkt...

En de SuperSport doe ik ook niet weg :]
dus ik zou pas een monster kopen als ik geen SuperSport meer heb, en dat zou dan pas met mijn A rijbewijs zijn.

Nu aan het kijken voor een KTM Duke 620 als funbike naast de SuperSport :9
 
Mijn meissie gaat voor een heerlijk verwenweek naar Aral motoren.
Remco gaat haar weer up to date maken.. :} :]

Kost wat, maar dan heb je ook wat.. *O* _O-
full
 
Laatst bewerkt:
ook leuk vandaag de motor even uitproberen met zijn nieuwe mapping
vliegt bij 200km de zijkap om je oren[afbeelding]

Bij dat model niet geheel onbekend helaas... Zijkuip schijnt slechts met 1 schroef vast te zitten aan de onderkant met de andere zijkuip, als die lostrilt slaat de wind eronder en is het KRAKAKAAA :(

Bij de 2005 zitten er 2 schroeven. Leer voor de volgende keer: borgen!
 
Mooi verwoord,
maar het is een gevoel en niet een feit en dat maakt voor mij het verschil.
Ik voel mij vrij en denk dat ik de wereld aan kan als ik op de motor stap alleen is de realiteit anders :9

Ah, mooi! Inderdaad, gevoel is waar het om gaat dan. Maar ik veronderstel het beter is om me te laten leiden door verstand.

Wanneer je er van uitgaat dat regels vrijheid binnen grenzen brengen zou je vrij in de spreekwoordelijke gevangenschap zijn zou dat betekenen. Maar dan hebben we het toch over een pseudo-vrijheid?
 
Hallo allemaal,

Na een lange tijd ook weer eens op het MF. Gisteren voor het eerst weer eens motor gereden. Heb der heerlijk van genoten! :]

Eerste puntje van aandacht heb ik al gevonden. Dat is dat de motor niet start wanneer de zijstandaard uit staat. Is dat makkelijk te verhelpen?
 
Hallo allemaal,

Na een lange tijd ook weer eens op het MF. Gisteren voor het eerst weer eens motor gereden. Heb der heerlijk van genoten! :]

Eerste puntje van aandacht heb ik al gevonden. Dat is dat de motor niet start wanneer de zijstandaard uit staat. Is dat makkelijk te verhelpen?

Ja, de standaard inklappen, dat is imho de snelste oplossing.
 
Mannen, ik heb op deze advertentie gereageerd, vindt dat zo een geile motor! :9~ :9~
Ik wil hem als vervangen van mijn 748S omdat ik van de zomer in Engeland ga werken en hem als dagelijks vervoer nodig heb, ik heb het gevoel dat de monster daar iets geschikter voor is, en wat goedkoper en simpeler in onderhoud.

Wat denken jullie er van? en is dat een goede prijs voor dat model?
 
Ah, mooi! Inderdaad, gevoel is waar het om gaat dan. Maar ik veronderstel het beter is om me te laten leiden door verstand.

Wanneer je er van uitgaat dat regels vrijheid binnen grenzen brengen zou je vrij in de spreekwoordelijke gevangenschap zijn zou dat betekenen. Maar dan hebben we het toch over een pseudo-vrijheid?

Haha maar dat is ook zo toch?
even met een ander voorbeeld!
Als ik klaar ben met studeren word van mij geacht dat ik tot een bepaalde leeftijd fulltime werk...
om dan in het weekend en avond van mijn 'vrije tijd' te genieten. :')
 
Laatst bewerkt:
Atje, alles wel goed jongen? Je moet wat meer rijden en wat minder denken, DENK ik.... :+

:] :] :]



Motorrijders zeggen vaak dat ze motor rijden omdat het vrijheid geeft, of gevoel van vrijheid geeft. Ik snap dat niet. Want ik ben op de motor toch gevange? Ik ben onderworpen aan natuurkundige wetten (die door wetenschappers als wetten gepresenteerd worden, terwijl wetenschappers allemaal veronderstellen te begrijpen maar daartoe waarschijnlijk niet in staat zijn). Ik word geacht me te gedragen naar regels die andere mensen me opleggen, verkeersregels en op het circuit ellenlange regelementen, terwijl dat zo vaak elke toepasselijkheid mist (waarom zou ik de wet voortreffelijk moeten achten?). En ik leef in angst om pijn te leiden en anderen pijn te doen wanneer er iets fout gaat. Kortom, waarom zijn jullie gevangenen die anders beweren? (Verondersteld jullie zeggen dat ook over die vrijheid)
 
Atje, alles wel goed jongen? Je moet wat meer rijden en wat minder denken, DENK ik.... :+

:] :] :]

Hahaha, ja heel erg goed waarde vriend. Matig tot bovenmatig voortreffelijk uit gewoonte inmiddels. Toenemende vrijheid. Voldoende hulpmiddelen, fit en geestelijke groei.

Rijden doe ik in de juiste mate hoor. Geniet daar van.

En met jou?
 
Bij dat model niet geheel onbekend helaas... Zijkuip schijnt slechts met 1 schroef vast te zitten aan de onderkant met de andere zijkuip, als die lostrilt slaat de wind eronder en is het KRAKAKAAA :(

Bij de 2005 zitten er 2 schroeven. Leer voor de volgende keer: borgen!

Straks is even kijken of de mijne veilig is / geborgd
 
Terug
Bovenaan Onderaan