Ducati Deel #121 Xmas edition

Motorrijders zeggen vaak dat ze motor rijden omdat het vrijheid geeft, of gevoel van vrijheid geeft. Ik snap dat niet. Want ik ben op de motor toch gevange? Ik ben onderworpen aan natuurkundige wetten (die door wetenschappers als wetten gepresenteerd worden, terwijl wetenschappers allemaal veronderstellen te begrijpen maar daartoe waarschijnlijk niet in staat zijn). Ik word geacht me te gedragen naar regels die andere mensen me opleggen, verkeersregels en op het circuit ellenlange regelementen, terwijl dat zo vaak elke toepasselijkheid mist (waarom zou ik de wet voortreffelijk moeten achten?). En ik leef in angst om pijn te leiden en anderen pijn te doen wanneer er iets fout gaat. Kortom, waarom zijn jullie gevangenen die anders beweren? (Verondersteld jullie zeggen dat ook over die vrijheid)


Wat ze ervaren is Flow, vaak vertaald als vrijheid
 
Wat ze ervaren is Flow, vaak vertaald als vrijheid
:o
b75896d41e0b04e032b1572c5efd721a.jpg

:+ _O-
 
Vrijheid is een illusie, net als geloof, voor iedereen anders.
Voor de één het einde en voor de ander alleen maar grenzen.

Vraag is of grenzen echt zo slecht zijn, en of vrijheid echt zo goed is. 't is maar net welke betekenis je er zelf aan geeft.

Goede'dinsdag'morgen allemaal :W
 
Vrijheid is een illusie, net als geloof, voor iedereen anders.
Voor de één het einde en voor de ander alleen maar grenzen.

Vraag is of grenzen echt zo slecht zijn, en of vrijheid echt zo goed is. 't is maar net welke betekenis je er zelf aan geeft.

Goede'dinsdag'morgen allemaal :W

Mooie invalshoek.

Ik zou een verschil zien met geloof. Geloof is namelijk iets wat ooit iemand of een groep van iemanden bedacht heeft. Binnen de grenzen van geloof wordt een bevrijding ervaren, de vrijheid van de beperking. ;)

Wanneer zou je echt vrij zijn? Ik veronderstel echte vrijheid geenszins illusie maar een bereikbaar ideaal. Nelson Mandela was ook vrij op Robbeneiland.
 
Laatst bewerkt:
Mischien zo geformuleerd: Sommige motorrijders ervaren naar eigen zeggen een verhoogde staat van vrijheid :)

Dit lijkt me een zeer juist geformuleerde en correcte uitspraak.

Die motorrijders bestaan en komen doorgaans niet bedreigend voor, vreemd genoeg.

Ik ben dan ook benieuwd naar een uitspraak van waarom ze dat dan ervaren.
 
Mooie invalshoek.

Ik zou een verschil zien met geloof. Geloof is namelijk iets wat ooit iemand of een groep van iemanden bedacht heeft. Binnen de grenzen van geloof wordt een bevrijding ervaren, de vrijheid van de beperking. ;)

Wanneer zou je echt vrij zijn? Ik veronderstel echte vrijheid geenszins illusie maar een bereikbaar ideaal. Nelson Mandela was ook vrij op Robbeneiland.
Ik zal er over nadenken :)
 
Zondag weer een middag op de monster gezeten..
Nou dat was een "flow"van 4uur.
Wat heb ik donders fijn gereden over de Veluwe.
Zelfs respect gekregen van een paar jonge jochies die met me mee reden.
Kan ik toch nog indruk maken.. 😎😂😂😂
 
Zondag weer een middag op de monster gezeten..
Nou dat was een "flow"van 4uur.
Wat heb ik donders fijn gereden over de Veluwe.
Zelfs respect gekregen van een paar jonge jochies die met me mee reden.
Kan ik toch nog indruk maken.. 😎😂😂😂
Ik vind dat ook heel cool, elbow down op een monster op een rotonde waarna je 'm scheef een powerwheelie geeft bij het uitaccellereren van de rotonde, vervolgenS met 90 een stoppie doet om naar 50 te geraken. Vooral het gemak en eenvoud. Heel chill :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat ook heel cool, elbow down op een monster op een rotonde waarna je 'm scheef een powerwheelie geeft bij het uitaccellereren van de rotonde, vervolgenS met 90 een stoppie doet om naar 50 te geraken. Vooral het gemak en eenvoud. Heel chill :+

Ben heel gek met mijn 848, maar om echt los te gaan dan neem ik liever de monster mee.. hoeft niet hard te gaan, maar de wendbaarheid geeft zo'n kick.. 😃😃
 
Afgelopen weekend m,n nieuw onderkomen betrokken , aan vaarwater ,vlakbij haven in centrum



 
Vast wel.. wat moest er aan gebeuren?

Vanmiddag toch heel voorzichtig begonnen met wat polijsten en in de wax zetten van het voorspatbord.
Ik weet het dat het niet hoort op een matte lak. Maar ik ergerde mij kapot aan de waskrassen. Vooral met het zonnetje erop.

Ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Een hele lichte glans die bijna te verwaarlozen is. Binnenkort de rest maar is even doen :)
 
Gisteren de monoposto omgebouwd naar een biposto. Met rustig werken anderhalf uur. Stuk minder mooi. Maar er kan iemand mee.
 
Hahaha, vrijheid............... dat er nog mensen zijn die daar überhaupt in geloven. :N



Had weer gaaf weekend bij de SBK. Accu triumph zo goed als overleden inmiddels en ben weer single sinds paar weken, verder niets te melden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan