Ducati Deel #121 Xmas edition

Ja, ik ben 'hooked' eerste half jaar enorme progressie, maar nog steeds... Ben stuk sterker geworden en in combinatie met een andere levenstijl bijna 15 kg kwijtgeraakt....

Goed te lezen. Doe het nu een half jaar. 4 kilo spiermassa erbij, veel progressie. Was vooral benieuwd hoe het op de lange termijn gaat en of het concept blijft werken. Thanks!
 
Heb je er wel winterbanden bij? Moet ze ook eigenlijk nog naar de keuring brengen. Maar doe het wel na me tripje naar de zon.

Gr Roy

Zijn niet (standaard) beschikbaar voor deze motor.
Zit achter een Metzeler Tourance op (redelijk blokprofiel), voor een Avon (nog behoorlijk profiel, maar wel 8 jaar oud :X). Dat moet in ieder geval ook veranderen. Een gemengde set gaat de TÜV nooit goed vinden, en al helemaal niet als een van beide banden zo oud is...

Zijn die van jou al ver over de TÜV?
Ik heb eigenlijk geen idee of de datum doorschuift als je later laat keuren :?
 
Hallo, Hierbij stel ik me voor op het Ducati topic. Mijn naam is Bas van der Linden en woon in Schijndel. Ben sinds 2 jaar in het bezit van een geweldige 999 in Xerox uitvoering. Hoop nog vele kilometers te maken, maar met een kilometerstand van 8000 km. moet dat wel gaan lukken.


 
Laatst bewerkt:
Hallo, Hierbij stel ik me voor op het Ducati topic. Mijn naam is Bas van der Linden en woon in Schijndel. Ben sinds 2 jaar in het bezit van een geweldige 999 in Xerox uitvoering. Hoop nog vele kilometers te maken, maar met een kilometerstand van 8000 km. moet dat wel gaan lukken.

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/ZZhwz3.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/HGGdGe.jpg"]afbeelding~][/URL]
Welkom :) , Je bezit een fraai fietsje zeg!
Ik zie dat er een voorvork met zwarte buitenpoten op zit, zwart laten anodiseren? of zit er een andere voorvork in?
 
Idd, ben benieuwd! Hilde is mijn trainer een tijd geweest trouwens

Ik ben ook heel benieuwd; ik bekeek het filmpje en zie daar niks gebeuren waardoor ik veronderstel een bijzonder effect te verwachten. Daarbij ken ik de machines die gebruikt worden. Wat ik zie gebeuren kan je feitelijk net zo goed thuis doen met een mat, yogabal en een paar gewichten.

Afvallen gaat met een ander gedrag in voeding ook zonder beweging in die 20 minuten. Wel zal elke vorm van beweging van spieren die je normaal minder belast goed zijn.

Meer vind ik het idee mensen die maar 20 minuten tijd hebben in een week voor lichamelijke beweging en geeneens tijd om zich even om te kleden niet door te verwijzen naar een psychiater verwerpelijk.

Quick fixes usually don't work.
 
Zijn niet (standaard) beschikbaar voor deze motor.
Zit achter een Metzeler Tourance op (redelijk blokprofiel), voor een Avon (nog behoorlijk profiel, maar wel 8 jaar oud :X). Dat moet in ieder geval ook veranderen. Een gemengde set gaat de TÜV nooit goed vinden, en al helemaal niet als een van beide banden zo oud is...

Zijn die van jou al ver over de TÜV?
Ik heb eigenlijk geen idee of de datum doorschuift als je later laat keuren :?

Verlopen tuv is niet meer rijden. Is nietstrafbaar heb ik begrepen.

Heb de SS ook staan zonder tuv. Rij er gewoon niet mee. Heb al te weinig tijd voor de 749. Maar goed stond van de week toch te kijken voor een nr 3

Moet de 749 wel laten keuren. Maar eerst weer naar me werk.

Gr Roy
 
Verlopen tuv is niet meer rijden. Is nietstrafbaar heb ik begrepen.

Heb de SS ook staan zonder tuv. Rij er gewoon niet mee. Heb al te weinig tijd voor de 749. Maar goed stond van de week toch te kijken voor een nr 3

Moet de 749 wel laten keuren. Maar eerst weer naar me werk.

Gr Roy

Geen TÜV is idd niet strafbaar, zo lang je maar niet rijdt. Ik heb de SL tot anderhalf jaar geleden ook 4 jaar TÜV-loos laten staan :$
Toen ik de keuringsafspraak had gemaakt, werd mij wel te zeerste afgeraden rijdend naar de keuring te komen. In Nl is het niet zo'n probleem als je onderweg naar APK wordt aangehouden, als je maar (aantoonbaar) een afspraak hebt. In Dld schijnen ze daarin iets minder begripvol te zijn.

Na 7 jaar moet je geloof ik wel weer volledig laten keuren (Vollabnahme), i.p.v. 2-jaarlijkse controle.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook heel benieuwd; ik bekeek het filmpje en zie daar niks gebeuren waardoor ik veronderstel een bijzonder effect te verwachten. Daarbij ken ik de machines die gebruikt worden. Wat ik zie gebeuren kan je feitelijk net zo goed thuis doen met een mat, yogabal en een paar gewichten.

Afvallen gaat met een ander gedrag in voeding ook zonder beweging in die 20 minuten. Wel zal elke vorm van beweging van spieren die je normaal minder belast goed zijn.

Meer vind ik het idee mensen die maar 20 minuten tijd hebben in een week voor lichamelijke beweging en geeneens tijd om zich even om te kleden niet door te verwijzen naar een psychiater verwerpelijk.

Quick fixes usually don't work.


Wat een rare cynische reactie, voor mij is het top om direct uit mijn werk vol kan trainen, zonder me te hoeven omkleden. En geloof mij, het is loeizwaar! Echt een uitkomst! Afallen komt vooral door andere levensstijl, maar kracht heb ik echt significant meer gekregen
 
Laatst bewerkt:
Wat een rare cynische reactie, voor mij is het top om direct uit mijn werk vol kan trainen, zonder me te hoeven omkleden. En geloof mij, het is loeizwaar! Echt een uitkomst! Afallen komt vooral door andere levensstijl, maar kracht heb ik echt significant meer gekregen
Het versterkt het afvallen wel, wellicht niet in kg's maar wel in omvang. Ik doe sinds dit jaar ook aan hiit en merk meer spieropbouw, kracht en conditie. Heb altijd wel 2x per week gesport maar ben pas met de hiit echt voortgang gaan boeken.
Ik las dat fit20 ook een hiit (high intensity interval training) is?
 
Het versterkt het afvallen wel, wellicht niet in kg's maar wel in omvang. Ik doe sinds dit jaar ook aan hiit en merk meer spieropbouw, kracht en conditie. Heb altijd wel 2x per week gesport maar ben pas met de hiit echt voortgang gaan boeken.
Ik las dat fit20 ook een hiit (high intensity interval training) is?


ja, hoge intensiteit, 2 min per training. Techniek is zeer belangrijk, vandaar dat je onder begeleiding traint. Normaal heb je met fitness de neiging 'momentum'te creëren door snel aan te zetten, of mee te gaan werken met armen etc. Vaak een natuurlijke reactie. Fit20 is vanaf de eerste aanzet loeizwaar en binnen 2 min heb je spierfalen. Dan kun je écht niet meer... goede ademhaling is essentieel om de kracht op te kunnen brengen. Heel concreet ik train op alle toestellen nu minimaal 35% zwaarder dan toen ik begon, dat vindt ik toch wel resultaat!

Je ziet wel dat er mensen trainen die "altijd een smoesje hebben om niet tot aan het gaatje te gaan" het is namelijk absoluut niet leuk... geen endorfinerush, die komt pas na de training... en dus ook moeilijk vol te houden als je geen coach erbij hebt. Doordat je lichaam schreeuwt om meer zuurstof in het bloed tijdens de training, ga je ook je longcapaciteit maximaal inzetten, vandaar positief effect op conditie.

Prima aanvulling op cardio (hardlopen/fietsen)
 
Laatst bewerkt:
Wat een rare cynische reactie, voor mij is het top om direct uit mijn werk vol kan trainen, zonder me te hoeven omkleden. En geloof mij, het is loeizwaar! Echt een uitkomst! Afallen komt vooral door andere levensstijl, maar kracht heb ik echt significant meer gekregen

Oh, was totaal niet cynisch bedoeld. Ik zag het filmpje bij het artikel.
Qua calorieverbruik gaat het niet snel lukken om significant te verbranden in korte tijd.
Natuurlijk word je sterker. Spieren worden goed belast. Maar een paar oefeningen eens in de week zullen m.i. nooit de wezenlijk belangrijke spieren kunnen versterken; de zgn. skeletspieren. Dat zijn die spieren die maken dat iemand zonder dikke spierballen echt sterk kan zijn. Die spieren die voor houding, controle en balans essentieel zijn.

Jij doet dus ook nog andere cardio. Onder meer hardlopen. Dat is juist heel erg prima, ook voor het motorisch apparaat. Je zou eens kunnen kijken naar plyometrisch trainen bij het hardlopen. Dat is bewezen erg goed. Wat ook een mooie optie is, hill-sprints. Daar wil ik binnenkort mee beginnen. In relatief korte tijd enorm belasten, waarbij houding, balans en techniek naar de max gaan.

Ik ben voorstander van elke vorm van beweging. De claims echter in dat filmpje, komen me wat overdreven voor. Enige ervaring heb ik wel met sporten, daarbij heb ik ondertussen het nodige geleerd over duur- en krachtsport in combinatie met voeding en levensstijl.
Iedereen moet voor zichzelf z'n doelen bepalen en daarbij naar oplossingen streven die daarbij werken.

En de opmerking van geen tijd hebben meen ik half serieus. Ik had ook nooit tijd. Nergens voor. Als ik ooit weer zo vreemd ga denken, hoop ik dat ik nog net in staat ben hulp te zoeken. Dat moet eenieder voor zich zelf besluiten, maar het is een zaak van beslissen wat belangrijk is. Zo ben ik gestopt met TV kijken, op een uitzondering na. Dat was mij te passief en bovendien volslagen oninteressant. Daar vallen opeens heel wat uren vrij. Het leven in eigen hand nemen betekent tijd krijgen voor datgene wat er voor je zelf toe doet.

Uiteindelijk ben ik erg benieuwd naar de onderzoeksresultaten van FIT20. Wat het in elk geval bewerkstelligt is een positief effect op de levens van (een aantal) deelnemers en dat is altijd een verdienste.
 
Laatst bewerkt:
Tijd is relatief :P het gaat vooral over prioriteit... ik heb ook keuzes gemaakt en fit20 past prima in die keuzes (motorracen staat op gespannen voet.. niet zozeer het racen zelf alswel alle tijd die het eromheen kost), overigens is dit niet het enige dat ik aan beweging doe, het is idd zo dat je alleen de grote spiergroepen traint. Ik ben druk bezig mijn lichaam gereed te krijgen voor hardlopen (valt niet mee), maar we komen er wel.. Wat trouwens écht een verrijking voor je welzijn is, is mediteren, dat had ik niet verwacht... 's ochtends een half uur eeerder opstaan en even 25 min meditatie doet wonderen voor je geest..
 
Tijd is relatief :P het gaat vooral over prioriteit... ik heb ook keuzes gemaakt en fit20 past prima in die keuzes (motorracen staat op gespannen voet.. niet zozeer het racen zelf alswel alle tijd die het eromheen kost), overigens is dit niet het enige dat ik aan beweging doe, het is idd zo dat je alleen de grote spiergroepen traint. Ik ben druk bezig mijn lichaam gereed te krijgen voor hardlopen (valt niet mee), maar we komen er wel.. Wat trouwens écht een verrijking voor je welzijn is, is mediteren, dat had ik niet verwacht... 's ochtends een half uur eeerder opstaan en even 25 min meditatie doet wonderen voor je geest..
Tijd voor een nickchange naar 'Zenman' ;)
 
Tijd voor een nickchange naar 'Zenman' ;)


O-) O-) O-)


de truuk is alleen om de ontstane ruimte in je hoofd, niet meteen te gaan opvullen met nieuwe uitdagingen maar de ruimte de ruimte te laten.....

voor geïnteresseerden, ik verwijs je graag door naar een leuke, eenvoudige en praktische cursus..
 
Tijd is relatief :P het gaat vooral over prioriteit... ik heb ook keuzes gemaakt en fit20 past prima in die keuzes (motorracen staat op gespannen voet.. niet zozeer het racen zelf alswel alle tijd die het eromheen kost), overigens is dit niet het enige dat ik aan beweging doe, het is idd zo dat je alleen de grote spiergroepen traint. Ik ben druk bezig mijn lichaam gereed te krijgen voor hardlopen (valt niet mee), maar we komen er wel.. Wat trouwens écht een verrijking voor je welzijn is, is mediteren, dat had ik niet verwacht... 's ochtends een half uur eeerder opstaan en even 25 min meditatie doet wonderen voor je geest..

Precies. Een fit en gezond lichaam is een belangrijke bouwsteen voor geluk. Hoe kan een mens daar dan geen tijd voor willen nemen? Prioriteiten, keuzen. Tja, iedereen doet het lekker op z'n eigen manier en zo moet het zijn.

Hardlopen is m.i. een kwestie van langzaam en goed opbouwen. Ook speelt gewicht een ernstige rol. Na verloop van tijd is het lichaam zo sterk dan je je energie er in kwijt kan, zonder snel te blesseren, mits en indien je gewicht het toelaat. Ik merk de laatste anderhalf jaar heel goed dat hardlopen nu fysiek minder belastend wordt. Qua gewicht zit het nu goed (11% vet), techniek en sterkte van het lichaam. Loop nu voor de lol 25 km tegen de 1:50, als semi-easy loop, een 10km gistermorgen even onder de 45 min, niet dik aangezet. Interval 2 min om 2 min op een 10km, best pittig. Maar geen pijntjes meer.
Dus neem de tijd, wees geduldig, het wordt uiteindelijk heel chill.

En meditatie in wat voor vorm dan ook, daar ben ik ook voorstander van. Ik doe geen actieve meditatie, maar wel rustig wakker worden zonder wekker of gedoe, de tijd nemen en b.v. 's avonds geen gejengel van die tv. Anders leven. Heerlijk.
 
Tijd is relatief :P het gaat vooral over prioriteit... ik heb ook keuzes gemaakt en fit20 past prima in die keuzes (motorracen staat op gespannen voet.. niet zozeer het racen zelf alswel alle tijd die het eromheen kost), overigens is dit niet het enige dat ik aan beweging doe, het is idd zo dat je alleen de grote spiergroepen traint. Ik ben druk bezig mijn lichaam gereed te krijgen voor hardlopen (valt niet mee), maar we komen er wel.. Wat trouwens écht een verrijking voor je welzijn is, is mediteren, dat had ik niet verwacht... 's ochtends een half uur eeerder opstaan en even 25 min meditatie doet wonderen voor je geest..

Zou iedereen moeten "lees kunnen" doen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan