Ducati Deel #121 Xmas edition

Inmiddels meer duidelijkheid over de koppeling,

Nieuwe koppelingskorf besteld, dus die ga ik binnenkort monteren.
Aandraaimoment van de 8 bouten waarmee de koppelingskorf vast zit is 35Nm en een beetje loctite 501 Op de nieuwe bouten gebruiken om alles olie dicht te houden.

Koppelingsplaten zoals in de genummerde foto in mijn vorige post liggen niet in de juiste volgorde.

Het is staal - staal - frictie en dan die iets dunnere plaat 16, daarna weer frictie - staal enz.

Plaat 16 is ietwat bol en heeft aan 1 kant een letter D ingeslagen.
Die letter moet naar buiten wijzen dus richting waar uiteindelijk de drukplaat komt.

De koppelingsplaten hebben 1 vlakke zijde en 1 zijde die net iets afgeronde hoekjes heeft, niet heel duidelijk te zien maar het is net te doen. Die afgeronde hoekjes moeten richting het blok wijzen.

Dit heb ik gisteren even proef gepast en nu grijpt de koppeling prima aan. Vanavond haal ik alles weer los in afwachting van de nieuwe koppelingskorf
 
Topweekend gehad in de Moezel.. *O* *O*

dit waren nog maar 9 van de 25 rijders.. :P
full
 
Ik merk het al, juiste moment om weer eens te kijken... :+

Beetje druk geweest met afstuderen (gelukt!) en voorzitter spelen van de MotorSportGroep.

Dit jaar voor het eerst sinds 3 jaar de 748 weer eens op de openbare weg uitgelaten. Wat rijdt dat toch verschrikkelijk mooi en hard.
Daarnaast de Multi1200 van mijn zwager een klein stukje geprobeerd, ik weet het nu zeker, later wanneer ik groot ben wil ik een Multi.

PS: Allemaal Moto73 nummer 15 al gezien?
Hey Thoran,

Al heel lang niet meer op dit topic gekeken.

Gefeliciteerd met afstuderen weledelgestrenge heer v. B.... enne....

Op zijn weg ziet een schildpad meer dan een haas.
 
Gvd!!!!!!!
Paar dagen geleden m'n Ducati 916 in topstaat uit afgesloten garage gejat na avondje/ nachtje weg.........

Wil iedereen die mijn motor kent gespitst zijn op de motor

Zal wel in onderdelen worden aangeboden.....

Thx John
 
Gvd!!!!!!!
Paar dagen geleden m'n Ducati 916 in topstaat uit afgesloten garage gejat na avondje/ nachtje weg.........

Wil iedereen die mijn motor kent gespitst zijn op de motor

Zal wel in onderdelen worden aangeboden.....

Thx John


Niet te geloven John. ;(

Even een plaatje van ons ritje :]
full
 
Laatst bewerkt:
Gvd!!!!!!!
Paar dagen geleden m'n Ducati 916 in topstaat uit afgesloten garage gejat na avondje/ nachtje weg.........

Wil iedereen die mijn motor kent gespitst zijn op de motor

Zal wel in onderdelen worden aangeboden.....

Thx John

Zet even een lijst neer met wat er allemaal aan veranderd is.

Ik zie zo snel de pista (tricolore) mono zit.
Gespoten spiegels.
Volgens mij magnesium velgen. (Of mts aluminium velgen)

Vast nog meer.

Gr Roy
 
Hellup! (ik hier?)
Ehm, dag mensen. Ik kom hier even buurten. :$
Dit zijn de koffiemolens waar ik me normaal op verplaats;

En nu heeft mijn broer me naar huis gestuurd met een duc 750ss 1997..

Ik vond al lange tijd dat ik zo'n ding voor de ervaring gepornbeerd moet hebben..
Mar goed, t.o.v wat ik gewend ben...Nogal een revolutie in techniek en tijd.

Er mankeren wat dingetjes aan die ik op wil lossen(en een WPH vinden)
Maar.. het sturen.. (de hele zithouding)gaat zo anders.. ik heb het gevoel dat ik opnieuw rijles moet nemen..

Als ik met langzaam (onder 80km/h) een bocht neem, moet ik geweldig tegenduwen(dus als ik rechtsaf ga, moet ik met m'n rechterhand hard tegen het stuur duwen) om te voorkomen dat hij de bocht 'invalt'..Het voelt als een kinderfietsje waarvan het voorwiel wil omslaan..
Eigenlijk is het zo geen doen.. maar meer mensen rijden op zo''n ding dus het moet lukken en ik wil me dit 'eigen' maken..Ik heb het idee dat ik 'iets' te veel doe, maar weet nog niet wat..

Wat me verder zo opviel; remmen met 1 vinger..goed om denken.
Stuurt griezelig makkelijk op hogere snelheid, heel onnatuurlijk/eng.. moet hier erg aan wennen..
-Wel erg zijwindgevoelig.
-Heerlijk geluid en je voelt de motor onder je 'leven' .. Het voelt best gezellig eigenlijk..

Dingen die moeten gebeuren;
- rechter zijspiegeldinges is lam.
- lekt veel olie bij oliefilter (zwart rond ding rechtsonder)
- neutraallampje doet het niet.
-lampje toerenteller doet het niet.
-motor houd in/stopt ermee boven 6000rpm

Goed, 1 ding tegelijk..
Wel een heel bijzondere ervaring.. Voor het eerst dat ik op een motor zit en denk; wat is 120 eigenlijk een slakkegangetje..

Misschien kunnen jullie me een tip geven over het sturen/hanteren?
En de rest..komt wel..
 
~sammie schreef op 13 oktober 2016 @ 20:08
Als ik met langzaam (onder 80km/h) een bocht neem, moet ik geweldig tegenduwen(dus als ik rechtsaf ga, moet ik met m'n rechterhand hard tegen het stuur duwen) om te voorkomen dat hij de bocht 'invalt'..Het voelt als een kinderfietsje waarvan het voorwiel wil omslaan..
Eigenlijk is het zo geen doen.. maar meer mensen rijden op zo''n ding dus het moet lukken en ik wil me dit 'eigen' maken..Ik heb het idee dat ik 'iets' te veel doe, maar weet nog niet wat.

Dingen die moeten gebeuren;
- rechter zijspiegeldinges is lam.
- lekt veel olie bij oliefilter (zwart rond ding rechtsonder)
- neutraallampje doet het niet.
-lampje toerenteller doet het niet.
-motor houd in/stopt ermee boven 6000rpm



Gas er op in een lagere versnelling (geen idee welke banden maat er op ligt. En of ze nog goed zijn. Klinkt als en plat kantje)

Zijspiegels kan je door middel van een schroefje vastdraaien. (Rubber omhoog)

Lekkage kan van alles zijn.

Neutraal sensor (benaderings schakelaar) zit van achter in het blok (tussen. Je achter brug)

Voor kuipje er af. Kan je zo een nieuw lampje in steken

En niet boven de 6000 rpm komen. Vuil bij lange stilstand
Of afstellen. Versleten gasnaalden. Luchtfilter vol.
 
Dank! maar 'beheerst'in de BBK een bocht nemen moet toch lukken?
Ik denk dat ik eerst een goed moet slapen, en dan op het junior track ofzo gewoon eens wat rondjes doen, maar ben bang/heb het gevoel dat hij zo 'naar binnen klapt' en at ik dan ook naar binnen klap, zeg maar..
Misschien zet ik op e.o.a manier te veel kracht, waardoor ik ook meer moet tegenduwen.

Lekkerij;, ik hoop dat met 't vervangen van het oliefilter verholpen is.
De motor heeft idd langere tijd stilgestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan