Ducati Deel #121 Xmas edition

;( ;( ;( Net terug van Luxemburg (dit was wel leuk :) )
en eerste ritje hier in Nederland hoor ik een ratel in het blok..
Krukas is naar de klote van de SuperSport 600 waar ik zelf 11k op heb gereden,
dus ga nu het blok er onder weg sleutelen en dan kijken voor een of nieuwe krukas of een netjes gebruikt onderblok. :/ lekker sleutelen dat wel en dit is leerzaam ;)
en dan straks weer :]
 
Laatst bewerkt:
Ook wel benieuwd. Heb 200.000 km op de SS600 staan.
Kan me alleen maar voorstellen dat de motor te lang heeft stil gestaan. En er roest in de lager is gekomen.

Of verkeerde montage. Wat eigenlijk nagenoeg onmogelijk is.

Gr Roy
 
Aparte fiets. Jammer van die lelijke uitlaat onder de motor. Maar daar zal vast snel iets aftermarket op komen :Y

Ook dit zal een euro 4 zijn kwa emissie, nieuwe regels van de EU. Slip-on werkt in de
meeste gevallen niet meer. Full system zal het dan worden... zie ook pani, hyper etc etc
 
;( ;( ;( Net terug van Luxemburg (dit was wel leuk :) )
en eerste ritje hier in Nederland hoor ik een ratel in het blok..
Krukas is naar de klote van de SuperSport 600 waar ik zelf 11k op heb gereden,
dus ga nu het blok er onder weg sleutelen en dan kijken voor een of nieuwe krukas of een netjes gebruikt onderblok. :/ lekker sleutelen dat wel en dit is leerzaam ;)
en dan straks weer :]

Op wat voor manier is je krukas naar de klote? Lijkt mij (hoewel ik meer kennis heb van jappen dan van Ducs qua sleutelen) dat een kapotte krukas redelijk catastrofaal is en dat dat meer is dan "een ratel in het blok".

Hou je ons op de hoogte? Ben altijd een fan van ramptoerist spelen :+
 
Laatst bewerkt:
Ook wel benieuwd. Heb 200.000 km op de SS600 staan.
Kan me alleen maar voorstellen dat de motor te lang heeft stil gestaan. En er roest in de lager is gekomen.

Of verkeerde montage. Wat eigenlijk nagenoeg onmogelijk is.

Gr Roy

200 000 :o das echt veel. Nog nooit eerder gehoord :)

De SL staat op een coole 41000 *D , wat ik ook best veel vind....
 
;( ;( ;( Net terug van Luxemburg (dit was wel leuk :) )
en eerste ritje hier in Nederland hoor ik een ratel in het blok..
Krukas is naar de klote van de SuperSport 600 waar ik zelf 11k op heb gereden,
dus ga nu het blok er onder weg sleutelen en dan kijken voor een of nieuwe krukas of een netjes gebruikt onderblok. :/ lekker sleutelen dat wel en dit is leerzaam ;)
en dan straks weer :]
Zonde zeg. Kapotte krukassen zeldzaam bij Duc. Mss een fijn 750 blok er onder?
 
September 2016 en nog in de Xmas edition? waar zijn de tijden van weleer?? :X
 
Laatst bewerkt:
Ben op zoek naar db killers voor mijn monster 796 met termignoi.

Wie op wie kan me daar aan helpen 😊😊
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag ook maar s een Ducati gekocht.. low budget maar wel goed en compleet,, boekwerk met papieren erbij,alle rekeningen, voorvork aangepast, spec. achterveer,termi,s eronder man wat een geluid!
Loopt hard zat, trekt hard zat, geluid hard zat en simpele techniek. Knallen is ong. beetje afgelopen in Nl dus dit is mooi zat.
O ja, tis een 900 SSi van 1998, jawel.

Iemand ervaring met het monteren van een sbk stuur? Miss. heeft iemand zoiets nog liggen, grondplaat etc. ?

ciao
 
Wat foto,s van mijn nieuwe speeltje, bijna 20 jaar oud, oud maar goed hoop ik dan maar.
full
 
Buiten de foto's, gaat er weinig mis met die dingen.
En als er iets mis gaat kost het de wereld niet.
 
Buiten de foto's, gaat er weinig mis met die dingen.
En als er iets mis gaat kost het de wereld niet.

Daarom heb ik voor dit type gekozen, en wat een geluid he, en hoe dat stationair loopt, lijkt wel een scheepsdiesel. Kom je bij de Pani niet tegen,,,mij te hyper allemaal, en duur!
 
Mooie fiets Sportboxer! :W


Ik ben net weer terug van een weekendje door de eifel.
Totaal 1000 km gemaakt. Wat een geweldig gebeuren daar ook! :]

Termi's voor de zekerheid maar vervangen door de originele sigaren.
Maar ook die dingen aan de grond gereden :Y

14237560_1125486210874152_2837276902197458337_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allen,
Ik lees al een poosje af en toe mee en nu heb ik even wat hulp nodig
Ik heb een ducati 999 uit 2003 waarvan de koppelingsplaten versleten waren.

Ik heb dus een nieuw setje besteld bij de ducati dealer maar dat past niet lekker.
De koppeling bijft net een beetje aangrijpen wanneer ik de koppelingshendel volledig heb ingetrokken. Zowel aan het stuur als beneden bij de slave cilinder heb ik ontlucht dus dat zou goed moeten zitten.

Koppelingskorf is ingeslagen maar volgens mij nog niet op, gezien de stalen ring om de korf heb ik een alu korf.
full



Toen ik de versleten koppelingslapen er uit haalde viel me op dat de laatste plaat (het diepst in het blok) een stuk kleiner is qua buiten diameter. In de set nieuwe platen had ik die kleine ring er niet bij zitten.
Zie onderstaande foto een nieuwe stalen plaat en de kleine oude plaat die het diepst in het blok zat.
Die kleine ring, is dat een onderdeel uit de biggelaar koppeling modificatie?
full



Volgens mij en volgens de tekeningen zouden de koppelingsplaten er als volgt in moeten zitten, maar dat werkt dus niet goed. (nummer 1 het diepst in het blok).

full


Ik heb inmiddels verschillende dingen geprobeerd,
Kleine oude stalen plaat - nieuwe stalen plaat - frictie - staal - enz
Nieuwe stalen plaat - nieuwe stalen plaat - frictie - staal - enz
Nieuwe stalen plaat - frictie - staal - enz

Alleen deze laatste optie lijkt te werken qua aangrijpen en vrij krijgen van de koppeling.
Maar 1 stalen plaat diep in het blok lijkt me niet de bedoeling dus voel ik me hier niet prettig bij als ik een stuk ga rijden.
Het hele koppelingspakket is zo natuurlijk net een beetje dunner waardoor het wel lijkt te werken.

En dan is er nog plaat 16, deze plaat is een beetje dunner dan zijn broertjes en even uit mijn hoofd zelfs van aluminium waar de anderen van staal zijn. Waar hoort deze te zitten?

Laatste vraag, de inkepingen in de buiten rand van de stalen platen (ook te zien op de 2e foto). Er ligt mij iets van bij dat deze om de zoveel graden gemonteerd moeten worden? Ik kan nergens het antwoord vinden

Kan iemand mij verder helpen en advies geven?
 
Laatst bewerkt:
plaat 16 moet ook van staal zijn, houd er eens een magneet bij.
verder heb je bij het oude pakket misschien dunnere ongevoerde platen.
daarmee kan je het pakket uitvullen tot de goede dikte.

vind de korf er niet heel erg fris meer uitzien. hoeveel speling heb je op de nokken van de gevoerde platen? je kan de korf ook wat glad vijlen voor de werking.
heb je de service manual al?
 
Laatst bewerkt:
De oude platen heb ik allemaal al weg gegooid, misschien net te snel, maargoed kan dus niet meer vergelijken.

maar die kleine ring? is dat iets standaard? ik zie het namelijk niet zo op de ducati tekeningen staan

full


hier staat wel staal - staal - frictie - enz

ik heb wel het setje besteld zoals beschreven.
190.2.011.1A (clutch plates set) (nr8)
 
Due is behoorlijk ingeslagen.....slijpschijf erbij.

En gelijk een modkitje ala vd Biggelaar uitvoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan