Ducati, Kawasaki of Honda, hulp bij kiezen

Nou dat komt omdat ik een filmpje zag waarin ze zeggen dat de 1098 of 1198 lichtere velgen heeft dan de 848 ofzo en dat dat makkelijker is om van oor naar oor te liggen?
Dus volgens mij, ondanks dezelfde opbouw zit er wel verschil in weggedrag.

Dan hebben ze het over de S uitvoeringen van de 1098 en 1198 gehad
Deze zijn namelijk uitgerust met Manchetti velgen die idd lichter zijn als standaard velgen :Y

De "gewone"1098 en 1198 hebbe ook "zware" velgen ;)

Of het merkbaar is ,denk niet dat het extreem veel verschil gaat zijn :N
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben ze het over de S uitvoeringen van de 1098 en 1198 gehad
Deze zijn namelijk uitgerust met Manchetti velgen die idd lichter zijn als standaard velgen :Y

De "gewone"1098 en 1198 hebbe ook "zware" velgen ;)

Of het merkbaar is ,denk niet dat het extreem veel verschil gaat zijn :N

Manchetti? Is dat nieuw? Denk dat je Marchesini bedoelt. ;)
 
OK heb effe wat research gedaan en ik denk dat ik de nieuwe Triumph Daytona 675 SE 2009 op de eerste plek ga zetten. In een kort maar geloofwaardig youtube filmpje over de 848 tegen de 675 2008 komt de Daytona beter naar voren.
Dan maar een beetje styling de Daytona voor het effect van de lampjes. (Andere uitlaat, andere spiegels met LED blinkers, etc.) De kleur is trouwens ook een bonus: Pearl White and Sparkle Blue.
Very NICE!!!


1.Triumph D 675SE 2009
2.Kawasaki ZX-10R 2007
3. Yamaha R1 2004 (custom paint)
4.Ducati 848 of 1098
5.Honda CBR66RR 2006(?)
 
OK heb effe wat research gedaan en ik denk dat ik de nieuwe Triumph Daytona 675 SE 2009 op de eerste plek ga zetten. In een kort maar geloofwaardig youtube filmpje over de 848 tegen de 675 2008 komt de Daytona beter naar voren.
Dan maar een beetje styling de Daytona voor het effect van de lampjes. (Andere uitlaat, andere spiegels met LED blinkers, etc.) De kleur is trouwens ook een bonus: Pearl White and Sparkle Blue.
Very NICE!!!


1.Triumph D 675SE 2009
2.Kawasaki ZX-10R 2007
3. Yamaha R1 2004 (custom paint)
4.Ducati 848 of 1098
5.Honda CBR66RR 2006(?)


Heb je trouwens net je rijbewijs gehaald of ben je al een ervaren bestuurder... :+
 
OK heb effe wat research gedaan en ik denk dat ik de nieuwe Triumph Daytona 675 SE 2009 op de eerste plek ga zetten. In een kort maar geloofwaardig youtube filmpje over de 848 tegen de 675 2008 komt de Daytona beter naar voren.
Dan maar een beetje styling de Daytona voor het effect van de lampjes. (Andere uitlaat, andere spiegels met LED blinkers, etc.) De kleur is trouwens ook een bonus: Pearl White and Sparkle Blue.
Very NICE!!!


1.Triumph D 675SE 2009
2.Kawasaki ZX-10R 2007
3. Yamaha R1 2004 (custom paint)
4.Ducati 848 of 1098
5.Honda CBR66RR 2006(?)

Ga gewoon proefrijden. Wat je nu aan het doen bent (een top 5 maken adhv youtubefilmpjes) slaat nergens op. Ga naar een dealer en bekijk de motor in real life en probeer een ritje te maken.
 
Ja ok, youtube filmpjes....
Maar het geeft toch een indicatie van deze 5 motoren, en daarmee kan ik gerichtere vragen stellen aan de dealers. Ik ga zeker zodra het geld binnen is de proefritten maken. Uiteraard.
Toch fijn dat er mensen met uitgebreide motoren kennis zijn anders had ik nooit van de Triumph denk ik geweten.

Thanks
 
Kan aan mij liggen maar ik vind een 1098 toch anders behoorlijk goed sturen :Y
848/1098/1198 hebben dezelfde opbouw dus kwa stuureigenschappen zal er weinig verschil inzitten :N

Dat van die keiharde zit klopt wel :/ maar daar wen je aan :+

Ik zeg toch ook dat ie stuurt als een plank ;) Ik weet niet of je bekent bent met deze term maar dat betekend dat ie superstrak de bocht omgaat. Anders had ik wel gezegd stuurt als een dweil ;)


Ja ok, youtube filmpjes....
Maar het geeft toch een indicatie van deze 5 motoren, en daarmee kan ik gerichtere vragen stellen aan de dealers. Ik ga zeker zodra het geld binnen is de proefritten maken. Uiteraard.
Toch fijn dat er mensen met uitgebreide motoren kennis zijn anders had ik nooit van de Triumph denk ik geweten.

Thanks

Vorige pagina was geld geen probleem en nu moet je er nog op wachten :? Moet de staatsloterij nog uitbetalen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij betekent sturen als een plank juist dat je em niet de bocht doorkrijgt :/


Klein misverstand ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij betekent sturen als een plank juist dat je em niet de bocht doorkrijgt :/


Klein misverstand ;)

Niks dan lof voor de 1098/848! Maar ben zelf van mening dat de zithouding en de vering iets te extreem is voor de openbare weg. Niet elke weg is even glad en bochtig genoeg zoals het circuit waardoor langere afstanden rijden toch wel afzien is denk ik.

Holy crap, dat zijn nog is een paar meer mooie mogelijkheden.
Ja en die Ducati is ook gaaf, welk type is dat? Maar ja 70.000 is toch echt iets teveel. Tussen de 15.000 en 17.500 is hoog zat dacht ik.
Mooi, mooi mensen, ik ga effe naar wat Triumphen kijken.

Koop even in een tijdschriften winkel de motoplus of ander motorblad met de SWA Multitest. In de 600cc klasse komt de Triumph Daytona voor het 4de jaargang achter elkaar(!!) als winnaar uit de test. Weet je zeker dat het geen miskoop is.
 
Laatst bewerkt:
Niks dan lof voor de 1098/848! Maar ben zelf van mening dat de zithouding en de vering iets te extreem is voor de openbare weg. Niet elke weg is even glad en bochtig genoeg zoals het circuit waardoor langere afstanden rijden toch wel afzien is denk ik.Koop even in een tijdschriften winkel de motoplus of ander motorblad met de SWA Multitest. In de 600cc klasse komt de Triumph Daytona voor het 4de jaargang achter elkaar(!!) als winnaar uit de test. Weet je zeker dat het geen miskoop is.


kwestie van tempo maken, hoe harder je rijdt des te fijner istie :P

maar owee als je onderin twee een rotonde over wil, filerijden etc. horten stoten -O-
 
Wat een waardeloos topic........slotje graag ;) Als je niet weet waar je het over hebt koop dan al helemaal geen duc...... tegenwoordig koopt elke heikneuter een 1098/848 :X
 
Laatst bewerkt:
Wat een waardeloos topic........slotje graag ;) Als je niet weet waar je het over hebt koop dan al helemaal geen duc...... tegenwoordiger koopt elke heikneuter een 1098/848 :X

FuckYou.jpg
 
nou nou, ik ben gewoon benieuwd naar iedereens bevindingen van deze motoren als ze er bijvoorbeeld zelf 1 hebben of op verschillende merken gereden hebben.
Ik ga geen middelvinger of heikneuter rijden, maar een motor. En nee, ik wacht niet op uitbetaling vd loterij maar kan best wat neerleggen voor een nieuwe. En als ik 70k had dan hoefde ik niet eens een topic te beginnen. Dan kocht ik ze gewoon alle 5.

Om het effe netjes te houden, graag jullie bevindingen over deze merken motoren en welke volgens jullie er bovenuit springt. Danwel vanuit persoonlijke ervaringen, of van vrienden/kennissen, of van recensies.

Dank
 
Kom zelf van de GSX-R 750 af ,1ste was een 2004 model en daarna 2 uit 2007 :Y

Ideale motor ,heel neutral karakter en je kon echt doen en laten wat je wou met deze motor :P

Het nadeel van een 750 ,ook de enigste vind ik ,is meteen dat neutrale karakter ,maar dat is mijn mening


Sinds 3 maanden mag ik me dus voort bewegen op een 1098S uit 2007 en ik kan er echt maar 1 ding over zeggen : NOOIT MEER WAT ANDERS })

- Ja ,ze heeft kuren
- Ja ,het is niet 1 van de makkelijkste motoren
- Ja ,zithouding is voor gewoon ow gebruik te extreem
- Ja ,de vering is TE voor ow gebruik (S heeft Öhlins vering)
- Ja ,ze is een banden vreter (ongeveer 3000 tot 3500 km op een achterband)
- Ja ,de remmen kennen maar 2 standen : of niks ,of casteren :/


Maar ga eens met zo'n machine rijden : BETER ALS SEKS }) :9

- Stuurt perfect
- Is echt een circuit motor ,merk je heel goed
- Optrekken levert je een smile van oor tot oor op *D

Een Duc moet je gewoon niet gaan vergelijken met een Japanner ,het zijn 2 totaal verschillende motoren en van allebei de kanten is er iets goeds over te zeggen :Y

Hou je van een kwa gedrag agressievere motor : Duc 1098 ,no doubt about it :9

Maar zoals gezegt mijn mening ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk da's een mooie menig mac d. Ookal klimt hierdoor de Ducati weer wat omhoog in m'n eigen top 5, toch weeg ik de nadelen ten opzichte van het hebben van een enorm bruut ding dan toch af dat hij nog niet op nummer 1 komt.

Maar wie weet hebben de anderen nog meer nadelen, dan kan ie alsnog naar de top schieten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan