motor8passie96
Rookie
- 30 dec 2017
- 5
- 0
Zoals de titel het al een beetje weggeeft, heb ik een Ducati M600 uit 1999 op het oog met 25 kw (op kenteken) dat maar 10.000 km heeft gelopen.
Alvast bedankt!
Iedere (weg)motor heeft een kilometerteller, dus elke Ducati M600 had er eentje, namelijk weggewerkt in de snlheidsmeter. Maar wellicht bedoelde je dat het exemplaar dat je zag een toerenteller heeft, die er pas vanaf modeljaar 2000 op hoort te zitten. Klopt dat?Hallo iedereen,- De dashboard lijkt niet origineel te zijn, omdat het een kilometerteller bezit en voor zover ik het weet had dit model uit dat jaar geen kilometerteller.
Les 1)
Er staat tellerstand ( wat men afleest) dat is wat anders als dat de motor maar 10.000km gelopen zou hebben ??
Les 2 tot 100) Koop geen Ducati.Tenzij je financieel krachtig genoeg bent om flinke onkosten kunt bekostigen.
Luchtgekoelde 2 kleps ducati's zijn best betrouwbaar
TS ik zie dat men garantie geeft en die motorzaak heeft,d8 ik,een goede reputatie.
LET OP!! de distributie riemen verouderen,kilometer stand maakt niet uit en kunnen breken.
Mijne HOMO die is pas onbetrouwbaar,maar zo mooi en het geluid
[afbeelding]
Onwaarschijnlijk is niet onmogelijk, kijk naar de staat van de rubbers op de voetsteunen en schakelpook want die worden vaak niet vervangen en geven een redelijke indicatie of een kilometerstand plausibel is.Bedankt voor jullie reacties.
Reagerend op ieders punten:
Lady_Di;
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de motor 110.000km heeft gereden. De motor zag er eerder als nieuwstaat uit dan een motor met 110.000km, maar looks is natuurlijk niet alles en daarnaast wat weet ik ervan als groentje.
De ketting zag er goed uit, met een speling van 1,5 á 2cm. Ik zag geen roest en nu ik eraan denk, heb ik niet gekeken naar slijtage bij de tandwielen.
Verder zijn jullie argumentie voor de staat van de banden een goed punt. Ik had me dat niet bedacht.
Clank;
Ik heb niet gezegd dat de tellerunit was veranderd, maar dat het lijkt alsof het is veranderd. Ik was mij ervan overtuigd dat het model uit dat jaar geen toerenteller had en deze motor heeft dat wel. Maar nu ik snel op google naar informatie heb gezocht, blijken er diverse dashboards te zijn (voor dat jaar model) mét een toerenteller. Mijn idee erachter kwam mede doordat ik het dubieus vond dat de banden zo goed waren na 10.000km, maar dat argumentatie is nu komen te vervallen.
itsLochii;
Ik weet niet hoe oud de banden zijn, maar ik zal er zeker naar kijken in de toekomst en ja de teller kan max 5 cijfers aangeven.
Ik denk dat dit alles was voor de aanvullende info die jullie vroegen
Garantie maar natuurlijk ............
Is er een addertje onder het gras doordat er garantie wordt aangeboden? Ik zie niet in waarom dit lachwekkend kan zijn.
Garantie maar natuurlijk ............
Op zich kan 600km per jaar wel, men moet niet vergeten dat een Ducati het grootste deel van het jaar half uit elkaar in een garage staat! *flauwe grappen modus uit*
Persoonlijk zou ik niet snel aan Ducati beginnen. Zijn toch wel motoren waarbij je voldoende besteedbaar inkomen nodig hebt tenzij je zelf zeer competent bent. Bedenk dat je bij bijv. een grote beurt makkelijk de helft van de aankoopprijs van die motor kwijt kan zijn. Een familielid van me heeft 2 ducati's waar hij al een tijden niet op gereden heeft omdat beiden een vrij prijzige reparatie nodig hebben. Maar als dat geen bezwaar is, zie ik niet echt dingen (behalve het afgezaagde spatbord, zulke mooie motoren moeten origineel blijven!) waar ik hem niet om zou kopen. Er zit zelfs een luxe aftermarket corbin zadel op!
Wat een onzin , een monster is nu net het type motor dat altijd aangepast wordt
Bij twijfel niet doen zou ik zeggen.
Mijn twijfel zit niet zozeer bij de Ducati maar meer bij Doornekamp
Motoren. Het is al een paar jaar geleden en dat ging om de onprettige benadering in de winkel en een Blackbird met teruggedraaide teller.
Maar dat is slechts 1 ervaring natuurlijk.