Ducati Monster S4R vs M1100(s)

Zo kijk dat is een mooie demper, stukken mooier dan al die 2 aan 1 kant dempers.

Ik ga vrijdag eens wat dealerts langs en kijken, zitten en misschien eens proefrijden. O ja de bazin moet ook mee achter op, zijn het allemaal mono zitters of zijn het volledige buddy seats met een kapje?


Is een S2R niets voor je 2400km bwj 2008
 
Zo kijk dat is een mooie demper, stukken mooier dan al die 2 aan 1 kant dempers.

Ik ga vrijdag eens wat dealerts langs en kijken, zitten en misschien eens proefrijden. O ja de bazin moet ook mee achter op, zijn het allemaal mono zitters of zijn het volledige buddy seats met een kapje?

Alleen met die demper zit je vast aan de kat, en die lelijke pukkel wil je niet onder de moto!
 
Vliegwiel afdraaien ? Dacht altijd dat een lichter vliegwiel beter was voor de hogere toeren, ik wil hem juist sterker hebben in de lage :/ . Ik ga wel eens proberen met een ander tandwielsetje, loopt die wel niet zo snel maar dat is bij een nakedbike toch niet echt belangrijk.

Voorkantje.[afbeelding]

:N niet mijn smaak... (den afbeelding)
 
Laatst bewerkt:
Peet: Kroonplaatgravure én spuitwerk staan reeds kosteloos gepland, certificaat in bezit, veel exotisch spul al gemonteerd en staat gepland tijdens komende winterstalling, bod is geplaatst en is bijna een 696 hoger dan wat ik ervoor betaald heb...maar beperkt geldig en tenslotte: vergelijk deze absoluut niet met andere RS-en :N frame, bloknummer en certificaat bepaald hier de waarde (en wat de gek ervoor geeft...) en niet het bling bling wat iedereen kan kopen.

Wel vraag ik me af waar je haar van dichtbij heb mogen bewonderen.... welke meet :?


Da's inderdaad maar beperkt...heb ooit nog weleens een S4 Foggy weg zien gaan voor 3x de toenmalige aanschafwaarde....en nu....net zoveel als een gewone S4, en dat terwijl die "foggy's" af fabriek wel onderscheidend waren van de rest.....
 
Da's inderdaad maar beperkt...heb ooit nog weleens een S4 Foggy weg zien gaan voor 3x de toenmalige aanschafwaarde....en nu....net zoveel als een gewone S4, en dat terwijl die "foggy's" af fabriek wel onderscheidend waren van de rest.....

Ik vertrouw die italianen niet ,als ze door krijgen dat iemand zo gek is om voor een "laatste S4R " met certificaat 10 mille extra tebetalen zullen ze er vast nog wel een paar maken
Papier is geduldig
Volgens mij is de tijd dat een hele speciale motor duurder wordt al een tijdje voorbij.
 
Sorry bedoelde foto's hier op MF. Maar hoe gaat het spuitwerk en gravure er uit zien?

Foto's zijn niet actueel meer... en dat resultaat ga je tzt zeker zien...moet nog eerst een speciale (kroon)plaat worden gemaakt (Nico Bakker van de bekende Bakker frames) alvorens gravure kan worden aangebracht (ppdracht reeds verstrekt) en het spuitwerk gelijkend op mijn 1100S.

Heb nu wel een RS set en ledknippers van Rizoma erop en veel plastic tupperware vervangen door DP carbon én een andere éénmalig ingeregelde Compu... dat laatste was wel even schrikken.
Nu nog wat aanpassingen in mijn kat (Ja hij blijft zitten voor mn shortie) maar zonder nadelige effecten.
 
Ik vertrouw die italianen niet ,als ze door krijgen dat iemand zo gek is om voor een "laatste S4R " met certificaat 10 mille extra tebetalen zullen ze er vast nog wel een paar maken
Papier is geduldig
Volgens mij is de tijd dat een hele speciale motor duurder wordt al een tijdje voorbij.


Schijnt ook ergens een Ducaticlub te zijn die een dure motor als investering hebben gekocht...wat een mallooten |( !
 
Foto's zijn niet actueel meer... en dat resultaat ga je tzt zeker zien...moet nog eerst een speciale (kroon)plaat worden gemaakt (Nico Bakker van de bekende Bakker frames) alvorens gravure kan worden aangebracht (ppdracht reeds verstrekt) en het spuitwerk gelijkend op mijn 1100S.

Heb nu wel een RS set en ledknippers van Rizoma erop en veel plastic tupperware vervangen door DP carbon én een andere éénmalig ingeregelde Compu... dat laatste was wel even schrikken.
Nu nog wat aanpassingen in mijn kat (Ja hij blijft zitten voor mn shortie) maar zonder nadelige effecten.


een andere éénmalig ingeregelde ECU, had je toch ook je eigen ECU kunnen laten aanpassen. En dat kun je meerdere keren doen, wat bij jou ook nodig is als je in de pukkel gaat zitten roeren. Elke aanpassing in uitlaat of inlaat vergt een aanpassing van het mengsel.

Tank met die vlag erop is wel mooi, maar niet zo orgineel meer. Hier in de regio rijden er zelfs BMW GSen rond waar dat opgespoten is. Eigenaar had een Duc gezien en vond het wel mooi. Even naar Kruisland en de mannen van Van De Bosch maken het.

Loop zelf ook al een tijd aan mooi ontwerp te denken maar ben er nog niet uit.

Peter
 
Schijnt ook ergens een Ducaticlub te zijn die een dure motor als investering hebben gekocht...wat een mallooten |( !

Bij investeren horen risico's én er moet ook kapitaal zijn om dat te realiseren. Ik ken een aantal modellen die zeker het investeren waard zijn, véél leuker dan trots naar je geld kijken op een telebanking pagina.
Ik vind dit absoluut geen mallooten als het geld ervoor beschikbaar is en ik weet zeker dat ook jAddy graag bij zo'n clubje zou willen horen ;)
(of is het bespeuren van enige afgunst hier louter toeval... |(
 
Laatst bewerkt:
een andere éénmalig ingeregelde ECU, had je toch ook je eigen ECU kunnen laten aanpassen. En dat kun je meerdere keren doen, wat bij jou ook nodig is als je in de pukkel gaat zitten roeren. Elke aanpassing in uitlaat of inlaat vergt een aanpassing van het mengsel.

Tank met die vlag erop is wel mooi, maar niet zo orgineel meer. Hier in de regio rijden er zelfs BMW GSen rond waar dat opgespoten is. Eigenaar had een Duc gezien en vond het wel mooi. Even naar Kruisland en de mannen van Van De Bosch maken het.

Loop zelf ook al een tijd aan mooi ontwerp te denken maar ben er nog niet uit.

Peter

Morgen gaat ze naar de dealer om e.e.a. in te regelen... (en nog een Rizoma dekseltje erop)
Je hebt gelijk vwb die tank en dat inregelen vraag ik wel ff na (ben zelf A-technisch) wellicht vertel ik het je verkeerd. Koste wel 1250 euro dat setje van Ducati.

Ik wil seatcover en kuipje ongeveer zo hebben (zoals op mn 1100S)
full

full

full

full

full
 
Ik heb de S4R en heb op een 1100 S gereden
Laatste fiets reed zeker niet verkeerd maar als ik moest kiezen tussen de S4R en de 1100 S koos ik voor de S4R
Maar op dit moment ga ik voor een Streetfighter

Groet en succes

Fons
 
Bij investeren horen risico's én er moet ook kapitaal zijn om dat te realiseren. Ik ken een aantal modellen die zeker het investeren waard zijn, véél leuker dan trots naar je geld kijken op een telebanking pagina.
Ik vind dit absoluut geen mallooten als het geld ervoor beschikbaar is en ik weet zeker dat ook jAddy graag bij zo'n clubje zou willen horen ;)
(of is het bespeuren van enige afgunst hier louter toeval... |(

Wtf is jAddy?Never heard of...maar als je mij bedoeld......

Zou niet weten waarom er afgunst in het spel zou zijn.....omdat ik er zelf geen heb? Als ik het geld van een oliesjeik zou hebben zou ik er misschien wel eentje willen om naar te kijken maar om zomaar eens te kunnen pakken :N !
En het is misschien wel een teleurstelling voor jou; maar afgunst staat niet in mijn woordenboek...of wel misschien toch maar dat is op mensen die geen lichamelijke klachten hebben maar op het materiele vlak zeker niet!
 
Ik denk persoonlijk dat al je "investeringen"die je op je brommer schroeft , je absoluut niet in waarde terug zal zien, of een klein gedeelte daarvan.
Een S4RS is toch niet zo bijzonder dat het gezien wordt als investering ? ?
Maar ja ik zal het wel weer bij het verkeerde eind hebben.
ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar dit denk ik, brommers worden niet zo snel meer waard of je moet een Honda tweetakt 125cc 5 cilinder hebben , of een agusta van Ago dat kaliber..
een vincent etc etc.
 
Morgen gaat ze naar de dealer om e.e.a. in te regelen... (en nog een Rizoma dekseltje erop)
Je hebt gelijk vwb die tank en dat inregelen vraag ik wel ff na (ben zelf A-technisch) wellicht vertel ik het je verkeerd. Koste wel 1250 euro dat setje van Ducati.

Ik wil seatcover en kuipje ongeveer zo hebben (zoals op mn 1100S) [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Is idd mooi spuitwerk, niet te opzichtig maar mooiedetails. 1250 euries, das veel geld kerel. Had je beter gelijk een full termignoni kunnen pakken, zit een ECU bij en je krijgt er ook een open filterdeksel en filter bij. Heb nog wel een mooie collector voor je, want denk dat je er met de tijd toch die pukkel vanonder haalt.

Peter
 
Vandaag even bij de Duc dealer op Jarmuiden, Amsterdam gekeken.
Begin nu echt wel te gassen op een mooie Duc, vond de M1100S echt een mooi ding.

De S4R vond ik ook erg mooi, waarschijnlijk is de S4R een beetje te veel van het goeie en gaat het meer richting Supersport met een Naked uiterlijk zodat je eigenlijk aan het idee van een naked voorbij gaat. Eerst maar eens een proefritje maken op beide fietsen, alleen jammer dat ze geen M1100 als demo hebben maar alleen de M696. Ze hebben wel een Hypermotard met hetzelfde 1100 blok dus daar kan ik eventueel wel even op rijden om de power te ervaren.

Moet alleen ff kijken wat ik doe met de Buell, inruilen bij een Duc specialist gaat niet lukken, verkopen op MP :? en dan banden trappers en wheely makers over de vloer krijgen zie ik ook niet zitten.
 
Vandaag even bij de Duc dealer op Jarmuiden, Amsterdam gekeken.
Begin nu echt wel te gassen op een mooie Duc, vond de M1100S echt een mooi ding.

De S4R vond ik ook erg mooi, waarschijnlijk is de S4R een beetje te veel van het goeie en gaat het meer richting Supersport met een Naked uiterlijk zodat je eigenlijk aan het idee van een naked voorbij gaat. Eerst maar eens een proefritje maken op beide fietsen, alleen jammer dat ze geen M1100 als demo hebben maar alleen de M696. Ze hebben wel een Hypermotard met hetzelfde 1100 blok dus daar kan ik eventueel wel even op rijden om de power te ervaren.

Moet alleen ff kijken wat ik doe met de Buell, inruilen bij een Duc specialist gaat niet lukken, verkopen op MP :? en dan banden trappers en wheely makers over de vloer krijgen zie ik ook niet zitten.
De Buell verkopen zal moeilijk worden, dat is nu eenmaal een motor die zijn eigen publiek heeft, zeg maar een buitenbeentje voor echte liefhebbers.
 
Moto mercuur en Den Haag (net een nieuwe filiaal geopend) zit nu samen met Ducati Harley en dat japanse merk

Misschien dat ze daar wel een leuke prijs geven voor een Buell als je die inruilt op een Duc


Succes
 
Klopt.... wilde het ook al posten...

Ik heb vandaag een groepje (3) gepimpte Buells zien en horen rijden...werd er toch wel even stil van. (m.a.w. ik was onder de indruk)


en dat gebeurd me nooit :$

:X
 
Safe in Rotterdam heeft geloof ik ook Ducati en HD, daar zat ik ook al aan te denken. Ik zal me deze winter eerst even goed kwaad moeten maken en gaan bijklussen als een bezetene, maar goed dat ter zijde.

Ik zal eens kijken, wat ze bieden voor de Buell, zal lastig worden denk ik. Hij is nog heel netjes en ben er altijd zuinig op geweest, eerst warm rijden, beurtjes op tijd en niet zelf versleuteld ( of eigenlijk verpest wat wel veel gebeurt bij die dingen) maar daar heeft zo'n dealer maling aan, dus zal particulier verkopen meer opleveren.
 
Vandaag even bij de Duc dealer op Jarmuiden, Amsterdam gekeken.
Begin nu echt wel te gassen op een mooie Duc, vond de M1100S echt een mooi ding.

De S4R vond ik ook erg mooi, waarschijnlijk is de S4R een beetje te veel van het goeie en gaat het meer richting Supersport met een Naked uiterlijk zodat je eigenlijk aan het idee van een naked voorbij gaat. Eerst maar eens een proefritje maken op beide fietsen, alleen jammer dat ze geen M1100 als demo hebben maar alleen de M696. Ze hebben wel een Hypermotard met hetzelfde 1100 blok dus daar kan ik eventueel wel even op rijden om de power te ervaren.
Moet alleen ff kijken wat ik doe met de Buell, inruilen bij een Duc specialist gaat niet lukken, verkopen op MP :? en dan banden trappers en wheely makers over de vloer krijgen zie ik ook niet zitten.
Let wel op, volgens mij is de hyper korter gegeard dan een monster (top ligt i.i.g. lager dan van een monster 1000 i.e.), dus wellicht niet helemaal vergelijkbaar.
Ik vind persoonlijk een 2 klepper lekkerder rijden, ook nog eens goedkoper in onderhoud.
Moet alleen nog wennen aan het design van de nieuwe monsters, vind het frame bijv. niet echt fraai t.o.v. het oude.
 
Terug
Bovenaan Onderaan