Goedemorgen vrienden van het forum,
Afgelopen dinsdag een prachtige complete Multistrada 1000ds '04 gekocht. Paar honderd kilometer op gereden afgelopen twee dagen en ik moet zeggen, heerlijke fiets tot dusver.
Ik heb een paar vragen en puntjes die ik graag hier even neer wil leggen, kijken of we er uit kunnen komen.
1. De zijstandaard, ik heb al gelezen dat dit een dingetje is en dat ze van de jaren 03 04 erg wankel zijn
. Wat is hier nou de beste oplossing voor, een standaard kopen voor een 11000s van '07? of gewoon zon extra grondplaatje onder de huidige standaard schroeven. Dit heeft natuurlijk ook als voordeel dat het in het grind wat steviger staat.
2. De Multi heeft bij 28.xxx zn laatste beurt gehad, toen waren de riemen twee jaar oud. Echter staat er nu iets meer dan 30.000 op het klokje en je raadt het al, het service indicatortje brand. Kan ik dit zelf uitzetten? Ik heb al iets gelezen over de A knop inhouden wanneer je je sleutel omdraait, echter krijg ik dan alleen "OFF" in het scherm staan.
3. En dit is een vervelende
Als ik aan het rijden ben en ik druk de "B" knop in omdat ik bijv. wil switchen naar mn dagteller, dan begint het "check engine" lampje oranje te branden. Vervolgens kan ik verder ook niets meer met de knoppen en gaat het lampje pas weer uit als je de motor uit hebt gezet en weer opnieuw start.
Het vervelende hier van is, is dat je dus alleen de KM-stand van de motor kunt zien en niet de overige functies (ik gebruik mn dagteller graag om het verbruik van de motor bij te houden) kunt gebruiken.
Volgens vorige eigenaar is dit gekomen toen hij de Termignoni einddemper met bijbehorende ECU weer heeft laten vervangen door de originele demper en ECU.
Dit waren tot zover mijn puntjes!
Als jullie iets weten, of een linkje hebben naar pagina's elders waar over deze euvels is geschreven dan heel heel graag!
Alvast bedankt