Ducati Panigale

De eerste rondjes met de 1199s gereden, erg fijn apparaat :):]

IMG_6546.jpg

IMG_6547.jpg
 
Eindelijk! Wel frips maar er moest natuurlijk ff gestuurd worden! Aangezien mijn nieuwste Duc een 2003 999s betrof zat er nog wel een paar jaartjes tussen. Gelukkig is de Pani wel onmiskenbaar een Duc. Smalle bouw, typische intake sound en stuurt als een scheermes. Ook wel weer een paar details waar ik me nog ff mee bezig moet houden zoals de plankharde vering..
 

Bijlagen

  • 0CFBCB69-9F9A-4AF3-B7F2-046DE68F1086.jpeg
    0CFBCB69-9F9A-4AF3-B7F2-046DE68F1086.jpeg
    449,6 KB · Weergaven: 71
  • 42DE743C-A243-4845-A302-EA390B580CBD.jpeg
    42DE743C-A243-4845-A302-EA390B580CBD.jpeg
    536,9 KB · Weergaven: 69
  • 98900ECF-5B32-4546-B30D-349E503DE9D6.jpeg
    98900ECF-5B32-4546-B30D-349E503DE9D6.jpeg
    525,5 KB · Weergaven: 70
Mooi ding hoor!

Ik wacht nu op het kenteken van de RDW en dan ook lekker de weg op. Laat het mooie weer maar komen!
 
Wat voor motor heb je ingeruild? De Pani blijft schitterend maar ik heb na een paar maand weer afscheid genomen.

Ik heb een R6 ervoor ingeruild. Die heb ik 7 jaar gehad. Hopelijk kan de 899 dat evenaren of er dichtbij.
 
Laatst bewerkt:
Na een paar maanden miste ik gewoon iets (de Ducati emotie?). Ik kreeg een veel grotere grijns op mijn gezicht van mijn 748SP. De Pani koppeling vond ik te gevoelloos evenals het schakelen (wss door de quickshifter), ergonomisch vond ik em ook net niet. Ik miste ook de compactheid/smalheid zoals de oude Duc's wel hebben. Dus ff geproefd, verkocht en niet weer achterom gekeken.
 
Ik had folie op delen waar je met je kleding veel langs komt. Dus bij de knieën, stukje op de tank etc. Mijn Pani Corse was mat maar met folie wordt het wel hoogglans.
 
Avond,

Ik ben recent in het bezit van een 899. Waar laten jullie de Duc onderhouden? Aanraders qua zaken? Zaken die ik moet mijden?
 
mijn eigen schuur :)

alleen de desmo beurt overweeg ik bij dealer te doen, daar schijnen mensen op te geilen bij de aankoop van een occasion. Maar dat duurt gelukkig nog wel even.
 
Via het Ducati draadje inmiddels wat tips.

Desmo, tja. Voor mij gevoel geilen vooral de Brag n boost / wie rijd types daar op. (Uitzonderingen daarbij uitgelaten natuurlijk). De geschiedenis voor die beurt vind ik net zo belangrijk(er).
Ik heb nog 5k km te gaan voordat de 899 die beurt moet hebben.
 
Ik ben op zoek naar een rode 899. Het aanbod is erg schaars (op een matrood gespoten schadefiets en een exemplaar met >50dkm na), 1199’s zijn en er daarentegen genoeg, maar das weer teveel van het goede. Of je moet over de grens gaan kijken; het valt me op dat de prijzen daar zo’n 30% hoger liggen? (Mobile.de)
 
Mooie kilometerstand en met 2015 ook één van de latere. Vind de prijs dan ook niet gek! Daarnaast is Affetto één van de betere dealers imho.
 
Terug
Bovenaan Onderaan