Ducati Streetfighter V2 en V4 topic

Wat een originele opmerking 🤮
Ja man wat wil je nou...... kheb de laatste 30 jaar zo'n beetje elke sportieve Duc gehad.
Van een F1, 851, 888 , 916, 996 , 998, 999 1098, 1198, SF1098 Panigale V2 en V4....... het is een vast gegeven dat ze veelal stuk gaan.
Kheb een drijfstang door het carter gehad, meerdere carter gescheurd, spanning regelaars ik denk wel 12 stuks.
Ja.... dit hoort gewoon bij een Duc....
 
Thanks voor de reacties.

Ik moet toch de focus gaan verleggen ik zou de motor over een uurtje ophalen bij de dealer maar waarschijnlijk moet mijn blok gesplitst worden door een defecte afdichting en die kan alleen vanuit de binnenkant vervangen kan worden.
Daar zit je dan een nieuwe Ducati met 136km op de teller en uit elkaar.

Twijfel wel meteen of ik ze moet vragen om meteen een akra te monteren.
Altijd naar het positieve kijken toch scheelt weer een deeltje arbeid.
Als je vroeg of laat van plan bent die Akra te doen zou ik het inderdaad serieus overwegen om het nu meteen te doen, nu je motor er toch staat en ze ermee bezig moeten.

edit: lees al dat er wat leveringsproblemen zijn dus. Dan idd wat Alex ook zegt, maar zsm laten maken en lekker de weg weer op. Uitlaat kan later. Al kun je die prijs nu misschien mooi vast laten leggen met die korting ;)
 
Sterker nog de akra zijn gewoon nog niet uitgeleverd voor de SF V2. En de Pan V2 versie past niet ander nummer (bevestiging van de fairings zitten dan in zicht) dus wordt sowieso later. prijs heb ik op de mail laten zetten voor later idd.

Net telefoontje gehad dat alles wat nodig is voor de reparatie besteld is, de motor staat voor 3,4,5 Maart ingepland (5 als uitloop dag)
Dus even niet meer aan denken en af en toe maar een rondje op de MT 09 doen als het lekker weer is.

Ze gaven aan als ik nog bepaalde opties op de motor wil ze dit natuurlijk kosteloos erop willen zetten vanwege de ellende.
Dus daar ga ik nu even over nadenken.
 
Sterker nog de akra zijn gewoon nog niet uitgeleverd voor de SF V2. En de Pan V2 versie past niet ander nummer (bevestiging van de fairings zitten dan in zicht) dus wordt sowieso later. prijs heb ik op de mail laten zetten voor later idd.

Net telefoontje gehad dat alles wat nodig is voor de reparatie besteld is, de motor staat voor 3,4,5 Maart ingepland (5 als uitloop dag)
Dus even niet meer aan denken en af en toe maar een rondje op de MT 09 doen als het lekker weer is.

Ze gaven aan als ik nog bepaalde opties op de motor wil ze dit natuurlijk kosteloos erop willen zetten vanwege de ellende.
Dus daar ga ik nu even over nadenken.
Ik weet niet welke akra het is ( een volledig systeem of een slip-on)
Zag een tijdje geleden een volledig systeem op een V4 zetten en dat was een dag werk , dat scheelt best veel als ze dat gratis doen
Zou er best ziek van zijn trouwens als ik mijn net nieuwe motor zo lang kwijt zou zijn
 
Ja klopt en eens met je.

Volledige systeem

Maar niet wetende wanneer je uitlaat binnenkomt heb je niks aan. ik kan nu met een beetje geluk 5 Maart weer de motor verder inrijden. Uitlaat wordt ergens in April verwacht dat is wat de winkel die dat denkt stel hij komt eind april binnen. Ik denk ten eerste niet dat de dealer wilt dat die 2 maanden blijft staan maar ik ook niet met het mooie weer.
 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een seat cover trouwens, mijne staat te koop.
Zie deze link.

20220213_102817.jpg
 
Thanks voor de reacties.

Ik moet toch de focus gaan verleggen ik zou de motor over een uurtje ophalen bij de dealer maar waarschijnlijk moet mijn blok gesplitst worden door een defecte afdichting en die kan alleen vanuit de binnenkant vervangen kan worden.
Daar zit je dan een nieuwe Ducati met 136km op de teller en uit elkaar.

Twijfel wel meteen of ik ze moet vragen om meteen een akra te monteren.
Altijd naar het positieve kijken toch scheelt weer een deeltje arbeid.
Jou keuze ,maar zelf zou ik dit niet willen !
ding is nieuw man ,hang dr maar een nieuwe in of hele nieuwe fiets .
 
Maar wat jij zegt was ook mijn eerste reactie toen was ik al naar de eigenaar gelopen van het bedrijf.
Na een gesprek heeft hij mij belooft dat het in orde komt en daar hou ik hem aan.
 
Laatst bewerkt:
Op basis waarvan kan ik dit eisen?
Volgens mij moet je ze eerst een kans geven om het te fixen volgens de huidige wetgeving mocht het na 3 x nog steeds gezeik zijn kan je pas zoiets eisen.

Nieuwe fiets zou dan ergens juni/juli zijn en blok ik zou het niet weten.
ik zit er ook niet op te wachten heb de huidige motor net helemaal in de coating laten zetten.
Ik vertrouw nu even op hun kunde mocht dit niet gegrond zijn kan bovenstaande altijd nog.

Maar wat jij zegt was ook mijn eerste reactie toen was ik al naar de eigenaar gelopen van het bedrijf.
Na een gesprek heeft hij mij belooft dat het in orde komt en daar hou ik hem aan.
3x zelfs, en dan nog gaat de rechter beslissen of je een nieuwe krijgt of wat dan ook, en dan moet het ook nog beetje van elkaar afhankelijk zijn, dus remlicht kapot en daarna ploft je blok om maar een voorbeeld te noemen.
Maar zo te horen balen zij er ook van en willen ze je best tegemoet komen, en dadelijk als je de motor weer terug hebt en lekker weer kan rijden en het vertrouwen is weer terug dan denk je er niet meer aan!
 
Op basis waarvan kan ik dit eisen?
Volgens mij moet je ze eerst een kans geven om het te fixen volgens de huidige wetgeving mocht het na 3 x nog steeds gezeik zijn kan je pas zoiets eisen.

Nieuwe fiets zou dan ergens juni/juli zijn en blok ik zou het niet weten.
ik zit er ook niet op te wachten heb de huidige motor net helemaal in de coating laten zetten.
Ik vertrouw nu even op hun kunde mocht dit niet gegrond zijn kan bovenstaande altijd nog.

Maar wat jij zegt was ook mijn eerste reactie toen was ik al naar de eigenaar gelopen van het bedrijf.
Na een gesprek heeft hij mij belooft dat het in orde komt en daar hou ik hem aan.

Vertrouw er maar op dat ze het gewoon netjes willen oplossen voor je. En als ik hun was zou ik ook de beste monteur deze klus laten doen, want idd je wilt niet dat er opnieuw wat mis gaat of er iets beschadigd.
 
Vaak is de zithoogte anders, en het materiaalgebruik.
Denk +20mm hoger (is bij de Panigale zo)
 
wat is precies anders aan het zadel in vergelijk met het originele zadel?
Zag dat er al juiste antwoorden gegeven werden @hornet46

"De zithoogte, verhoogd met 20 mm in vergelijking met de standaardversie, in combinatie met het compactere schuim, dikkere vulling en technische stoffen bekleding, biedt maximale ondersteuning en minimaliseert vermoeidheid van de rijder, waardoor het rijcomfort aanzienlijk wordt verbeterd."

Zie ook linkje
 
En niet te vergeten..... het logo

Ha, die was ik vergeten.

Ik kan me nog heugen dat ik reclameteksten schreef voor Ducati, dan moest ik het altijd hebben over de Bosch Cornering ABS en de ongekende beleving van de Desmo-techniek. Over de zadels heb ik nooit geschreven :P
 
Ik zie net dat Marktplaats nog geen 'Orgaan sectie' heeft. Maar iemand een goede nier kopen? 25.000 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan