Ducati topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
O ja....ben net terug van het verplichte bezoekje aan ouders, na een nachtdienst altijd lekker.
Maar.....(!!!!) ze startte!!
Moest even een paar keer rond en toen sloeg ze weifelend aan.
Tijdje met choke erop en toen hield het vuurwerk uit de uitlaten op.
Even de olietemp naar 100+ graden gedraaid, om het water uit de olie te krijgen en toen weer gestopt en hoes eroverheen.
Morgen maar de kuip eraf, nieuwe riemen erop, misschien de nieuwe ketting en tandwielen en later de olie en filter en goed schoonmaken.
Nog genoeg te doen....en het motorseizoen begint al bijna weer!!!

Nou, duurt nog een paar maand hoor. Ik neem aan dat je niet zoveel tijd voor dat klein beetje onderhoud nodig hebt...... ;). Maar goed, ben blij de sappen rijkelijk vloeien tijdens de jaarwisseling.


Maar voor de mensen hier, ik heb de route in gpx formaat omgezet en die kun je inlezen in google earth voor een simulatie van de rit. Nadeel is wel dat google earth rechte lijnen trekt 'vliegt' tussen de route punten maar al met al krijg je een behoorlijk goede beeld van de omgeving.
 
Laatst bewerkt:
vandaag om een uur of twaalf ontwaakt nadat ik gister met een maat van me een krat bier en een fles champagne heb leeg gezopen + de nodige biertjes op het nieuwjaarsfeest daaro in het dorp.

daarna verder gegaan met men schatje. staat er zielig bij nu. heeft inmiddels nieuwe olie, nieuw olie filter en nieuwe tandwielen. morgen verder schoonmaken. wiel er weer in en ketting erop. morgen even langs startwin bougies halen (weet niet of dat standaard vervangen moet worden bij plus minus 5k beurt? even in men haynes kijken :P ).

en een poging wagen om de scot oiler te monteren.

dsc02694__small__205.jpg
 
Tja, zoveel 8xx motoren zijn er niet meer..................houwen zo........ ;)

Ach...maat van me heeft naast zijn 900SS (zie Moeselfoto) ook een 888.....
Maar ik denk niet dat we meemogen: te oud, te westers en de Autobahn is niet ons ding.
En geen interesse in je dochter....(ik heb er zelf drie....da's al erg genoeg)dus ik kan je ego niet strelen met hanige opmerkingen.
Bovendien zal ik wel moeten werken, zoals bij de meeste evenementen.

O ja...en nog reuze irritant ook!
 
Nou, duurt nog een paar maand hoor. Ik neem aan dat je niet zoveel tijd voor dat klein beetje onderhoud nodig hebt...... ;). Maar goed, ben blij de sappen rijkelijk vloeien tijdens de jaarwisseling.


Maar voor de mensen hier, ik heb de route in gpx formaat omgezet en die kun je inlezen in google earth voor een simulatie van de rit. Nadeel is wel dat google earth rechte lijnen trekt 'vliegt' tussen de route punten maar al met al krijg je een behoorlijk goede beeld van de omgeving.

Heb je Motorrad Tourenplaner of het Nederlandse Promotor Onroute niet????

Dat heb ik gebruikt tijdens de Moezelritten.
Er staan iets van 700 routes in en je kan ook eigen routes laten bedenken en die dan in je Navigon, TomTom of Garmin schieten.
Allemaal speciaal voor de brommer.
Werkt makkelijk snel en goed.

(informatief en niet irritant...dacht ik...ongelooflijk....een mooi begin van het nieuwe jaar)
 
yes!!
skoeddies heeft weer tien pagina's bij te lezen..

lekker oud en nieuw gevierd hier, oudjaarsdag eerst nog gewerkt, daarna bij thuiskomst mezelf helemaal volgepropt met de oliebollen/appelflappen/ananasflappen die mijn pa altijd zelf maakt *O*
om twaalf uur de hele buurt rond gegaan, veel lawaai gemaakt met een paar matjes/siervuurwerk en daarna met vrienden tot 10 uur doorgegaan..
thuisgekomen de hele straat aangeveegd, en helemaal munt naar me nest gegaan..

het nieuwe jaar is weer goed ingeluid
 
Nee gelukkig niet hey, meteen ff de tekst in die reactie aangepast... :+

Maar mensen deze magnetron mag gewoon niet overleden zijn! Schrijf net ff de gegevens van dat ding op voor de lokale techno-magnetronboer en wat leest Goof daar; het is de Wirlpool Vip27 Crispseries type M-916.
Een magnetron met een dergelijk typenr. kan- en mag gewoon niet zomaar aan de goden overgeleverd worden... :} _O-

Da's ook toevallig ik heb er ook zoeentje maar dan een Vip34 (en de mijne deed het net nog)
 
Geen kater was vanochtend alleen een beetje dizzy toen ik opstond. Mocht niet eens meer achter het stuur van me moeder.

Duc998: Nou ma ik had maar 1 blik(je) op O-) :+
pa: nee Duc998 zoiets heet een vaatje geen blikje
ma: en dat is nu nog niet uitgewerkt :(
Duc998: -O-


Heeft iemand hier trouwens enige ervaring met van Velde motoren in Heerde
 
Heb je Motorrad Tourenplaner of het Nederlandse Promotor Onroute niet????

Nee, nog niet. Ik heb me de afgelopen periode meer verdiept in Mapsource en op internet via www.gpstracks.nl de routes gedownload. Ook via allerlei links kom je al heel wat routes tegen die geschikt zijn voor de garmin.
Voorlopig heb ik al genoeg aan de tot nu opgescharrelde links. Ik zie me nog niet een meerdaagse reis naar het 'echte' zuiden maken. Er zijn nog steeds plannen om bijv de Eiffel met de motor de verkennen maar daar blijft het (helaas) bij.
Vroeger zijn we vaak genoeg op vakantie geweest met de motor maar ik krijg mijn vrouw nu echt niet mee op de 888. Hoogstens mijn zoon wil nu nog een keertje mee maar die keren kun je ook op 1 hand tellen.

Ach, we hebben hier ook genoeg te zien en 'te verkennen'. Trouwens ook de Veluwe is leuk zoals Vierhouten eo dus mr. X ik hou me aanbevolen...............
 
Geen kater was vanochtend alleen een beetje dizzy toen ik opstond. Mocht niet eens meer achter het stuur van me moeder.

Duc998: Nou ma ik had maar 1 blik(je) op O-) :+
pa: nee Duc998 zoiets heet een vaatje geen blikje
ma: en dat is nu nog niet uitgewerkt :(
Duc998: -O-


Heeft iemand hier trouwens enige ervaring met van Velde motoren in Heerde
Geen ervaring mee, maar zover bekend koopt hij vooral motoren in Duitsland, voert ze hier in, laat ze evt. een beurt geven en verkoopt ze weer.
 
Zojuist een potje geschaakt tegen mijn buurjongetje, en damn wat is dat knaapje goed!
Gelukkig wel gewonnen na een pot van bijna twee uur :X

Mooi, dat begint erop te lijken, ook qua prijs want voor een leuke transparante ben je al gauw 30 of meer euro kwijt.....
Joh, blijf nou gewoon bij carbonlook..
Vind ik persoonlijk veel en veel leuker dan zo’n aparte kleur of transparant.. staat gewoon stoerder en robuuster

Idd, na 1 jan. gaan we volop in training voor het aankomende seizoen. Nu heb geen gewichtsprobleem maar wat sporten, in mijn geval fietsclub, zit ik toch beter in mijn koeievel op de duc. Na een leuke toertocht van pak en beet 80km op een zondagochtend, douchen en daarna een stuk op de duc met een vriend van me is mijn zondag weer helemaal goed.
Laat het leuke (lees warme weer) aankomen...............
Edit: ik zie dat goof zijn zaterdag ook nuttig besteed is. Tis hier een beetje achtergebleven gebied. We hebben nl hier geen motozaak, zeker een duc dealer, in de buurt. de 1098 gaat een echte topper worden voor 2007 als ik de verhalen zo lees.
Skoeddies zal zeker niet proberen af te vallen..
Met mijn 2 meter lengte en een gewicht van 74 kilo moet ik eigenlijk juist aankomen van de dokter..
En hoeveel ik ook eet, het lukt niet..
Ik noem het een luxe probleem :+

Waar ik wel last van het op de motor is dus die lengte, ik vang nogal wat wind..
Als ik bij me neefje achterop zit krijg je ook regelmatig reacties als “als je de bocht niet haalt, hoeft sjoerd alleen maar rechtop te gaan zitten en dan rem je wel genoeg af”
Eigenlijk ziet het er ook niet uit als ik op me duccie zit, lijkt net een brommertje.. maar het rijd wel heerlijk en ik heb een goede zitpositie dus who cares :z

En voor zij die het niet wisten, deze letters zijn dus niets meer of minder dan het weglaten van de rode lak........... :9~
[afbeelding]
Bij safe staat er zo’n kuip in de vitrinekast..
Ziet er echt meesterlijk uit!!

Tja, tegenwoordig heb ik het gemakkelijk in de vakantie; dochterlief kruipt achter het stuur en pa kan ook lekker genieten van de omgeving tijdens de 'afdaling' na de Gotthardtunnel, oftwel ik word ook een dagje ouder.......... ;)
[afbeelding]
Nu weten we dus dat we op zoek moeten naar een volvo met een brunette erin..
Bedankt voor de aanwijzingen swetty! Wij gaan op jacht :+

plaatjes maar weer dan wordt zoveel gelult hier :P eej mensen mag ik iedereen een bijzonder goede en veilige jaarwisseling toewensen met veel bier!!! volgend jaar moeten we echt vaker ff gaan rijden met het ducati topic!!! en vindt dat dit ons gezamelijke goede voornemen moet zijn :]
oh ja voor de skieers/snowboarders hier, na jaren afzweren van dit soort dingen ben ik gister voor het eerst 3 uur lang wezen snowboarden en vondt het vreselijk vet }) heb alleen een beetje pijn nu maar wel tof, en na 2 uur gewoon boven aan die berg staan van shit toch wel hoog ah what the f... lol echt vet man!!!
[afbeelding]
Snowboarden blijft leuk!!
Het is wel even doorzetten de eerste dagen, leren gebeurt echt met vallen en opstaan maar als je daar niet bang voor bent dan heb je het zo onder de knie!!
En ook met pijn moet je gewoon verder gaan, je word er hard van en daarbij is er het voordeel dat als je blijft bewegen dat het allemaal niet zo snel stijf word..
Ideaal om te leren vind ik trouwens tsjechië, relatief goede pistes voor de beginner. Voor de verder gevorderden zijn er wat minder kilometers te maken, maar als beginnen heb je al die kilometers niet nodig, het duurt dan namelijk sowieso wel even voor je beneden bent :P

En over dat rijden, mee eens!
Lekker samen door het land crossen, wat is er nou mooier dan met een groepje duc’s over landwegen te razen, bochtige dijkjes te bedwingen en het geluid van al die open dempers te horen galmen op de krappe straten van mooie kleine dorpjes..

- Hij gebruikt de achterzijde van de boor (en die's idd stomp)
- Verschil tussen witte (oude) riemen en rode (nieuwe) is volgens mij KEVLAR - versterkt en dat maakt naast prijsverschil ook dat ze tegenwoordig pas om 20Dkm hoeven...
- Ik knip de ouwe riemen idd ook altijd door om dezelfde redenen (en daarna weg ermee)
Ik heb ook de riemen vervangen, en heb ze in een door liggen in de garage.. in diezelfde doos liggen ook de overige spullen die ik vervangen heb.
Omdat ik zoveel mogelijk zelf wil doen, kan je daarmee toch nog een beetje aantonen dat ze inderdaad vervangen zijn.

Ach het is ook niet meer als vroegah.
5 Jaar gelden kwam ik om 14:00 's middags thuis. Dan werdt er in een vol cafe nog de polonaise op tafel gedaan terwijl er buiten al volop mensen hun hond uit aan het laten waren. Dit bewuste cafe ging al om 07:00 's ochtends open (en daar kon je dan ook meteen ontbijten) terwijl anderen dan hun deuren begonnen te sluiten, dus iedereen uit alle cafe's naar dat ene cafe. Zat het meteen weer vol. Gezellig weer nieuwe mensen die je nog niet gezien had en we konden weer een uur of 5 door.
Maar Mr. McDuc moet dit jaar nog zien of hij het ontbijt haalt. Eerst maar eens bij de fam. Oudejaar gaan vieren.
Toen ik om tien uur thuis kwam was het ontbijt al verorberd..
Hier idd ongeveer dezelfde taferelen, alleen dan niet in de stad van kroeg naar kroeg, maar gewoon van huis naar huis.. huis één was mijn huis, daar ging iedereen gelukkig nog behoorlijk rustig weg, scheelt weer opruimen. Huis 2 was bij een goede vriend van mij, met twintig man proberen de gehuurde tap leeg te krijgen, en daarna de zekerheidsvoorraad flesjes ook maar omgekieperd. Toen ook de salade’s, frituur, pizza’s en natuurlijk oliebollen op waren richting huis 3 gegaan.

Ik heb de afgelopen dagen zitten rommelen met het programma MapSource en ik heb de volgende Duitsland Route (~225 km) in elkaar 'gehackt'.
[afbeelding]
Swetty, ik weet niet hoeveel functies dat apparaat van jou heeft, maar mischien is het makkelijk om ook te zien waar het geschikte moment is om te tanken?
(moet je wel leuk vinden om te doen, anders gaat er mischien wel erg veel tijd in zitten..)

vandaag om een uur of twaalf ontwaakt nadat ik gister met een maat van me een krat bier en een fles champagne heb leeg gezopen + de nodige biertjes op het nieuwjaarsfeest daaro in het dorp.
daarna verder gegaan met men schatje. staat er zielig bij nu. heeft inmiddels nieuwe olie, nieuw olie filter en nieuwe tandwielen. morgen verder schoonmaken. wiel er weer in en ketting erop. morgen even langs startwin bougies halen (weet niet of dat standaard vervangen moet worden bij plus minus 5k beurt? even in men haynes kijken :P ).
en een poging wagen om de scot oiler te monteren.
[afbeelding]
Martijn is toch niet stiekem aan het zoeken naar het schroefje van zijn begrenzing he..
Dan kan ik hem niet meer bij houden.. :P

En ik had nog erens een dijkenroute liggen..
Hmz, waar heb ik dat ding nou toch gelaten :?
 
~[kwoot] skoeddies citeert ook op 01 januari 2007 weer een Olympisch record bij elkaar
[/einde kwoot]

Sommige mensen leren ook nixs uit voorgaande jaren hè...?!? :Y :N |( :P }) ;) :+
_O- _O- _O-
 
Spuit 11 hier wenst jullie ook een geweldig 2007 met boel veel heerlijke kilometers.
En nee, ik heb geen kater maar wel een heel erg duf konijn!
 
Spuit 11 hier wenst jullie ook een geweldig 2007 met boel veel heerlijke kilometers.
En nee, ik heb geen kater maar wel een heel erg duf konijn!

Same2you, maar Damn Dukaiiiiiiiiiiti, ik moet wel een kater hebben, die gebruikers afbeelding van je flits me ineens voor de ogen,,,! :Y ;)
 
\[kwoot] skoeddies citeert ook op 01 januari 2007 weer een Olympisch record bij elkaar
[/einde kwoot]

Sommige mensen leren ook nixs uit voorgaande jaren hè...?!? :Y :N |( :P }) ;) :+
_O- _O- _O-
:j
wil ze ook wel allemaal apart posten hoor, alleen dan gaat het wel rommelig worden naar mijn mening :P

binnenkort nog ff naar me neefje toe, me pleegzus de duc laten zien..
benieuwd hoe ze reageerd, ze is van mijn vader een tourmotor gewend :+
 
Kijk dat zijn er dan toch al 2, maar zo te zien is ie hier net gewassen. En da's bij mij ook zo. Is het normaal ook bij jou.

Gaatje boren in onderkant van licht lijkt mij eigenlijk ook geen verkeerd idee (Tip van DCN)

Is bovenkant niet beter? vanwege de warmke lucht die opstijgt? Wel een los iets overheen plakken tegen eventueel inregenen....heb je anders toch weer aan de onderkant een gaatje nodig ;)
 
Zooow ben ook weer in het land van de levende *O*

pff wat is zo'n nieuwjaarsdag toch mind killing B| een hele dag die famillie bezoeken en handjes schudden, lachen en nieuwjaar wensen...man als ik dat toch over kon slaan!

heb weer een hoop bij gelezen :Y

Ik heb ook last van matglas, geen idee hoe het komt maar ik prop er wel een doek in(pluisvrij) en met een botte schroevedraaier het doekkie alle hoeken van de koplamp laten zien en klaar is kees :Y

Er staan best interessante dingen in dat desmoquattro performance handboek wat ik heb :Y voor het eerst in jaaaaren dat ik weer in een boek lees _O- _O-

en verders heb ik een electrische takel gekocht die ik aan het dak van de schuur monteer zodat ik de duc op elke gewenst hoogte kan tillen. een hefbrug is mij net wat te duur en zo houd ik vloer oppervlakte over.


@ 750 sexxie, mail me anders ff met alles wat je graag gedaan zou willen hebben. dan blijft het wat overzichterlijker :)
 
Same2you, maar Damn Dukaiiiiiiiiiiti, ik moet wel een kater hebben, die gebruikers afbeelding van je flits me ineens voor de ogen,,,! :Y ;)

Vet he / irritant he*

Zaterdag weer wat nieuws uitgevogeld met Adobe Image Ready. Leuk speeltje...


* Doorhalen wat niet van teopassing is.
 
Is bovenkant niet beter? vanwege de warmke lucht die opstijgt? Wel een los iets overheen plakken tegen eventueel inregenen....heb je anders toch weer aan de onderkant een gaatje nodig ;)

Nou de lampen die wij (vanuit het werk) leveren voor buitenmontage hebben ook altijd het gaatje onder zitten. Daar zal wel over nagedacht zijn denk ik.

gelukkig is de kater hier uitgebleven..
mischien komt dat omdat ik alweer ontnuchterd was toen ik thuiskwam.. :z

Of je was gewoon nog steeds zat, dat zou natuurlijk ook kunnen! :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan