Ducati-Topic deel 48 "PUPPIE POWER"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ken Frank goed; staat in ons topic als de MFA-huisleveranciert en heeft vlak voor ons vertrek naar de Dolomieten nog ca. 10 bandjes mogen steken, waaronder die van mij.

Hij adviseerde mij alleen de Roadsmart en ik ben daar niet helemaal tevreden mee, vooral wanneer de band verder wordt gepushed bv bij gas erop bij het uitkomen van de bocht.

En ik ben benieuwd naar specifieke Ducati-ervaringen; dat koppel wat jij eerder noemde is niet eens zo'n rare gedachte waarom ik deze problemen ondervind, zelfs met m'n 900.

Een goed advies is een persoonlijk advies. Ik had je Uniroyal geadviseerd. Die zijn het beste onder extreem natte omstandigheden. :+ :+ :+ ;)

inkoppertje/karpertje en vanaf nu hou ik er echt over op O-) 8-)
 
en toch wordt die Continental 'het' niet voor mijn gevoel.

Zal wel iets met vroeger te maken hebben toen de VW-dealer standaard Conti's onder de Passat monteerde (die bij mij platte vlakken kregen) en ik Michelins wilde vanwege dat euvel.
Is gezeik geweest toen...


@GS: proficiat kerel.
Zat er iets moois van Ducati (Corse) bij je morning-gifts?

had en heb hetzelfde gevoel met de autobanden van Conti, toch op aanraden van toine en Jan de road-attack gemonteerd en vanaf het 1e moment super tevreden. Reed met de SS op Assen met veel gemak een 2:17
dit jaar met de 999 met race-attack een officieuze 2:02 gereden zonder de limiet van de band te vinden ( okee behalve een kleine powerlide bij uitkomen strubben) maar was heel gecontroleerd.

Bij een koude Race-attack voelde je hem in het eerste rondje uitkomen strubben een beetje protesteren maar geen gevaarlijke toestanden.
 
@DME als je kijkt op www.ducati999.nl/motor-banden.html kom je ook in belgië dandendepot tegen. Heb daar een laptimer gekocht ( iets heel anders dan een motoband) kwam heel goed op mij over.

Misschien kun je hem bellen met de vraag of de combi mogelijk is. ( toch meer belgen onder elkaar _O-
 
had en heb hetzelfde gevoel met de autobanden van Conti, toch op aanraden van toine en Jan de road-attack gemonteerd en vanaf het 1e moment super tevreden. Reed met de SS op Assen met veel gemak een 2:17
dit jaar met de 999 met race-attack een officieuze 2:02 gereden zonder de limiet van de band te vinden ( okee behalve een kleine powerlide bij uitkomen strubben) maar was heel gecontroleerd.

Bij een koude Race-attack voelde je hem in het eerste rondje uitkomen strubben een beetje protesteren maar geen gevaarlijke toestanden.

da's toch raar niet, dat jij hetzelfde denkt over de Conti-autobanden?
Als je 's wist hoeveel gezeik ik over die autobanden heb gehad (dealer bleef volhouden dat het niet kon gebeuren) |(
Enfin, zal de Conti's meenemen in m'n overwegingen; heb nog even de tijd :)

@: van jou kan ik het hebben, mien jong ;)
 
da's toch raar niet, dat jij hetzelfde denkt over de Conti-autobanden?
Als je 's wist hoeveel gezeik ik over die autobanden heb gehad (dealer bleef volhouden dat het niet kon gebeuren) |(
Enfin, zal de Conti's meenemen in m'n overwegingen; heb nog even de tijd :)

@: van jou kan ik het hebben, mien jong ;)

een hoop ellende gezien met conti's

gordelbreuken, enorm irrtant cuppen e.d.

Ga bij de auto ook voor michelin, prima grip en levensduur die de meerprijs ruimschoots geod maakt.

VW ( pon dus) is importeur van conti en alle importauto's van pon worden in Barneveld eerst van alle niet contibanden ontdaan, dan op conti's gezet en naar de dealer verscheept ( alleen bij de Audi A8 bleven er ( spreek over 2004) bridgestones onder zitten, waarschijnlijk omdat ze dat specifieke type niet konden leveren.

Zo creeert Conti een eigen afzetmarkt in NL en de verijderde banden worden elders in de werled weer verkocht aan handelaren.
 
da's toch raar niet, dat jij hetzelfde denkt over de Conti-autobanden?
Als je 's wist hoeveel gezeik ik over die autobanden heb gehad (dealer bleef volhouden dat het niet kon gebeuren) |(
Enfin, zal de Conti's meenemen in m'n overwegingen; heb nog even de tijd :)

@: van jou kan ik het hebben, mien jong ;)

Ken eigenlijk maar 2 merken wat ze ook zeggen.

Pirelli.. gaf mij altijd het beste gevoel, ook in de regen.
Michelin... gaf mij het beste gevoel als het erg warm was...

Beide banden bij koud weer niet super.

Had onder de SSie Dunlops maar moet zeggen dat hij mijn banden niet zijn. Was een goedkoop setje zodoende.
Had liever Pirelli's eronder.
Nu Michelins onder de MTS en ze bevallen best... nog een halve centimeter schaamrand over _O- Stukken minder dan afgelopen zondag in ieder geval... O-)

Maar als ze op zijn prop ik er gewoon weer Pirelli's onder... is gewoon een kwestie van gevoel.

BT's heb ik wel eens onder een andere fiets gehad maar :N ook niet mijn band.
 
met circuitbanden, rij ik nog rustig op de weg door tot ze op zijn, dat gaat prima. Je gebruikt ze toch een stuk minder intensief.

wel heb ik nu geleerd niet meer dan 2 dagen met een setje circuitbanden op het circuit te rijden....


omdat ik nu twee fietsen me dezelfde velgen heb kan ik lekker rouleren, altijd verse bandjes op de circuitfiets.....

nu nog een setje extra velgen vinden voor de regenbanden...



owja, voor op straat, all round PP *O* prima band vooral ook in de regen
 
Vandaag een tweede schijf erbij gezet op de 750ss en gelijk stalen hel remleidingen en rode spiegels.
Staat een stuk beter vind ik.
Wat een pokke werk dat ontluchten.
750dubbel.jpg
 
da's toch raar niet, dat jij hetzelfde denkt over de Conti-autobanden?
Als je 's wist hoeveel gezeik ik over die autobanden heb gehad (dealer bleef volhouden dat het niet kon gebeuren) |(
Enfin, zal de Conti's meenemen in m'n overwegingen; heb nog even de tijd :)

@: van jou kan ik het hebben, mien jong ;)

;)

Ik rijd met de BT-016. Is eigenlijk best vergelijkbaar voor de Monster 900.
Ben er zeer content mee, maar het vereist best behoorlijk doorknallen om het op temperatuur te krijgen en te houden. Heb het idee dat de band onder machines met meer gewicht beter zal presteren. Daarom de bandenspanning met 2 tiende verlaagd ten opzichte van het advies en dat helpt een hoop. Ten opzichte van de Metzeler zijn ze veel beter, en ook beter dan de Bridgestones die onder de 750 zaten.
In de regen vind ik de BT016 dramatisch slecht, zo ook onder koude omstandigheden.
Maar voor het gebruik, mooi weer en droog, bevallen ze erg goed.
 
Ken eigenlijk maar 2 merken wat ze ook zeggen.

Pirelli.. gaf mij altijd het beste gevoel, ook in de regen.
Michelin... gaf mij het beste gevoel als het erg warm was...

Beide banden bij koud weer niet super.

Had onder de SSie Dunlops maar moet zeggen dat hij mijn banden niet zijn. Was een goedkoop setje zodoende.
Had liever Pirelli's eronder.
Nu Michelins onder de MTS en ze bevallen best... nog een halve centimeter schaamrand over _O- Stukken minder dan afgelopen zondag in ieder geval... O-)

Maar als ze op zijn prop ik er gewoon weer Pirelli's onder... is gewoon een kwestie van gevoel.

BT's heb ik wel eens onder een andere fiets gehad maar :N ook niet mijn band.
Ja dat is helemaal waar, éch wel!!!

_O- _O- })
 
Laatst bewerkt:
omdat we toch bijna ten einde zijn aan dit deel:

Je zou maar als Rus teveel geld hebben:
Russian-Flag-Bike2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foggy heeft het stukje muur gedaan, er zijn ook dingen waar ik niet voor in de wieg ben gelegd, het voorwerk ten spijt is het niet mooi geworden, foggy moppert iets van loslatend stucwerk. Heb wat staan vloeken B| B| B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan