duitse winter - wanneer geen winterbanden meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, niet ieder EU-land heeft dezelfde voorschriften en wetten. Type goedkeuring zit echter op het voertuig dus heeft men afgesproken om elkaars type goedkeuring te accepteren als rechtsgeldig.
Je riskeerd inderdaad een boete omdat oomagent de regels zelf niet goed kent cq toepast.
In Italie is het proefproces al gewonnen. Waarom betwijfel je ernstig dat het het gaat winnen in Belgie?

Denk dat je hier een paar dingen door elkaar haalt. Een winterbandenplicht heeft niets met typegoedkeuring te maken. Alleen maar met de verkeersregels van het land. En ook de kennis (of het gebrek aan) van oom agent veranderd hier niets aan.
Van een gewonnen proefproces in Italië heb ik geen weet, (linkje ?).
En van mij mag je uiteraard, ofwel in België tegen hesjes, of in Duitsland tegen winterbanden een proces uitlokken. Geef je op dit moment weinig kans van slagen.
Volgens jouw redenering mag ik dus ook met mijn zomerbandjes rustig rondkachelen in EU landen waar in bepaalde omstandigheden sneeuwkettingen verplicht zijn. Geloof niet dat oom agent dit met je eens zal zijn. Oom rechter ook niet vrees ik.
 
A: Dat er geen winterbanden voor jou type motor zijn zoy je in dat geval vrij moeten pleiten, zeker gezien het feit dat ze in Dld zo streng zijn op TUV.
B: als stelregel voor winterbanden kun je aanhouden dat je winterbanden moet monteren als de R in de maand zit.

@A : Dat er geen winterbanden voor je motor zijn pleit je nergens van vrij. In dat geval mag je gewoon niet de weg op. Of dit verzonnen is door een bekrompen ambtenaar doet er verder niet toe, die zitten overal. Met TüV heeft dit overigens niets te maken.

@ B : Die stelregel gaat nergens over, vandaag kan ik prima met mijn motor met standaard banden in Duitsland rijden, zou er sneeuw liggen in mei heb ik een probleem.

Overigens zou dit betekenen dat je acht maanden per jaar met winterbanden zou moeten rijden, beetje overdreven lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
'duitse winter' > 'duitse winter - wanneer geen winterbanden meer?'


Ik weet niet wat U motiveerd de titel van dit topic aan te passen maar ik heb nergens om gevraagd. Is dit toevallig een beperking van de algehele vrijheden die je hier hebt op dit forum? heb toch niemand beledigd / vervelende taal gebruikt......
 
Ik weet niet wat U motiveerd de titel van dit topic aan te passen maar ik heb nergens om gevraagd. Is dit toevallig een beperking van de algehele vrijheden die je hier hebt op dit forum? heb toch niemand beledigd / vervelende taal gebruikt......

Jankert.

En dan ook nog een beete je openingspost aanpassen :Z

Die titel is aangepast zodat andere gebruikers makkelijker kunnen zoeken, voor als ze wellicht dezelfde vraag hebben.

En jij gaat zitten zeuren om "heb nergens om gevraagd" en "beperking van vrijheden".

Bah bah... Als het je niet aanstaat, dan kun je op alle andere sites van de hele wereld terecht.
 
@ Martell: wat ben jij streng zeg. Poehee, had ik nooit achter jou gezocht ;)

On-topic: werd in december door de Polizei van de snelweg geplukt, zat in de auto die vrolijk op zomerbandjes staat. Werd door de Polizei geen seconde naar gekeken of gevraagd. Heb het idee dat in geval van schade je een probleem hebt en voor de rest...
Die winterbanden zijn alleen verplicht in winters weer maar ja, wat is winters weer?
Ik bedoel -20 en een pak sneeuw, dat is makkelijk ja maar waar leg je de grens?

Hagelbui bij 10 graden: winterbandjes of niet?
Regenbui bij 5 graden : winterbandjes of niet?
Mist zo rond het vriespunt: winterbandjes of niet?

Dus zeg het maar : wanneer gaat een agent een boete schrijven?
 
@ Martell: wat ben jij streng zeg. Poehee, had ik nooit achter jou gezocht ;)
Iemand moet het doen O-)

;)
On-topic: werd in december door de Polizei van de snelweg geplukt, zat in de auto die vrolijk op zomerbandjes staat. Werd door de Polizei geen seconde naar gekeken of gevraagd. Heb het idee dat in geval van schade je een probleem hebt en voor de rest...
Die winterbanden zijn alleen verplicht in winters weer maar ja, wat is winters weer?
Ik bedoel -20 en een pak sneeuw, dat is makkelijk ja maar waar leg je de grens?

Hagelbui bij 10 graden: winterbandjes of niet?
Regenbui bij 5 graden : winterbandjes of niet?
Mist zo rond het vriespunt: winterbandjes of niet?

Dus zeg het maar : wanneer gaat een agent een boete schrijven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan