dure afleverbeurt en niks gedaan

louis2m

MF'er
13 feb 2005
54
1
ENKHUIZEN
IK heb bij een off. BMW dealer een bijna nieuwe BMW gekocht. Helemaal glad afgeleverd en later kwamen wat technische dingen aan het licht. Vlgs de BMW specificaties waren dingen dus versleten! Maar de simpele dingen waarvoor ik geld heb afgedragen waren ook niet gedaan! PAS dus GOED OP waarvoor je Euro's gaat uitgeven!!

En hoe kun je verhaal halen? Wie heeft hier ervaring mee? :(
 
Laatst bewerkt:
gewoon met geladen geweer die tent binnen stappen,alles en iederen vet pwnen en de kassa leegtrekken!!!!


nee ff serieus ik zou even terug gaan naar die zaak en je probleem uitleggen en als dat niet werkt de bovag geschillen commissie in lichten
 
bovag.gif


Welke werkzaamheden waren er dan niet verricht? Wellicht wat meer specifieke informatie dus.
 
Denk je dat die motor door kabouters uit het krat word gehaald, en word opgebouwd?
(vaak zitten ze in het krat zonder voorwiel, en sommig kuipwerk en schemrmpjes ontbreken. Spiegels en knippers moeten gemonteerd worden)
En hij word ook niet vanzelf afgetankt en de bandenspanning gechekt :z
 
Denk je dat die motor door kabouters uit het krat word gehaald, en word opgebouwd?
(vaak zitten ze in het krat zonder voorwiel, en sommig kuipwerk en schemrmpjes ontbreken. Spiegels en knippers moeten gemonteerd worden)
En hij word ook niet vanzelf afgetankt en de bandenspanning gechekt :z

waar reageer jij op dan?
 
Heb het zelfde meegemaakt,maar dat met een gsxr 750,veel bla bla maar ik moest overal achteraan toen ik merkte dat de motor niet de toegezegde kleine beurt had gehad stond ik roodgloeiend in de zaak,smoesjes van vergeten tot afschuiven op de monteur.Ik moet nu nog 1.5 jaar later een tankdop krijgen.mij zien ze daar nooit meer :(
 
Waarschijnlijk nieuwe olie en filters etc beloofd, maar toch dode olie in je carter vinden etc.
 
Als je een bijna nieuwe BMW koopt (jonger dan 5 jaar, minder dan 50.000 op de teller), dan valt ' ie hoogstwaarschijnlijk in de huisselectie en valt er het nodige onder de garantie. Maar wat let je, je kunt het toch gewoon navragen bij je dealert?
Een heleboel handelingen bij de off. dealer hebben vaste prijzen, dat kunnen ze je zo laten zien. Niet dat het er goedkoper door wordt ;) , maar dan is het in ieder geval inzichtelijk waar je voor betaalt.

we horen het nog wel (hoop ik)
 
Denk je dat die motor door kabouters uit het krat word gehaald, en word opgebouwd?
(vaak zitten ze in het krat zonder voorwiel, en sommig kuipwerk en schemrmpjes ontbreken. Spiegels en knippers moeten gemonteerd worden)
En hij word ook niet vanzelf afgetankt en de bandenspanning gechekt :z

Welk deel van "bijna nieuw" begrijp je niet?
 
Bovag:
Gebruikt
Ook bij aankoop van een gebruikte motorfiets kan bovenstaand lijstje helpen bij de keuze. Bij alle bij BOVAG aangesloten motorbedrijven kunt u terecht voor gebruikte motorfietsen. Deze zijn uiteraard goed onderhouden en veelal voorzien van de complete onderhoudshistorie. Voor verkoop van motorfietsen wordt er altijd nog een volledige onderhoudsbeurt uitgevoerd en worden slijtagegevoelige delen zoals de banden, ketting, tandwielen, remschijven en blokken extra nagekeken. Zo weet u zeker dat u op een zo goed als nieuwe motorfiets wegrijdt.

Bovag:
Geschillencommissie Voertuigen
De praktijk van het ANWB/BOVAG Bemiddelingsbureau en de Auto Ombudslijn wijst uit dat interventie van een neutrale "derde" in de meeste gevallen succesvol is. Een interventie overigens waaraan normaal gesproken geen kosten zijn verbonden. Komen de partijen niet tot een vergelijk dan heeft de klant de mogelijkheid de zaak aanhangig te maken bij de Geschillencommissie Voertuigen van de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken in Den Haag. Een commissie waar in 2005 zo’n 710 klachten werden ingediend. De commissie bepaalde in 2005 dat 38 procent van de klachten gegrond was en 12.2% van de klachten deels gegrond. De gemiddelde vergoeding bedroeg 1.193 euro. De meeste klachten hadden betrekking op de distributieriem, het brandstofsysteem en de transmissie.


Ik zou dus eens contact opnemen met de leverancier. Mocht dit niet helpen, dan zou je bij de bovag terecht moeten kunnen.

Succes.
 
IK heb bij een off. BMW dealer een bijna nieuwe BMW gekocht. Helemaal glad afgeleverd en later kwamen wat technische dingen aan het licht. Vlgs de BMW specificaties waren dingen dus versleten! Maar de simpele dingen waarvoor ik geld heb afgedragen waren ook niet gedaan! PAS dus GOED OP waarvoor je Euro's gaat uitgeven!!

En hoe kun je verhaal halen? Wie heeft hier ervaring mee? :(

Ik weet niet of elke garage zulke practijken er op na houdt maar in de loop der jaren al wat spookrekeningen gehad met wazige werkzaamheden en wazige omschrijvingen van onderdelen.
Als ik ze dan erover aanspreek dan zullen ze dat nog wel met de monteur bespreken en later terugbellen. Dat wordt dan gewoon niet gedaan.
Bji de VW garage (dealer) ondervonden in Breda.
 
IK heb bij een off. BMW dealer een bijna nieuwe BMW gekocht. Helemaal glad afgeleverd en later kwamen wat technische dingen aan het licht. Vlgs de BMW specificaties waren dingen dus versleten! Maar de simpele dingen waarvoor ik geld heb afgedragen waren ook niet gedaan! PAS dus GOED OP waarvoor je Euro's gaat uitgeven!!


En hoe kun je verhaal halen? Wie heeft hier ervaring mee? :(

Ik snap eigenlijk niet waarom er mensen op deze startpost reageren.

Hier staat dus eigenlijk helemaal niets.
"Glad afgeleverd" :?
En "later kwamen wat technische dingen aan het licht" ... :?

Ik neem aan dat je je klachten hebt onderbouwd ipv zoals hier alleen maar wat te roepen en dat je met die onderbouwde klachten naar die dealer bent gegaan voordat je het hier neergooit.

Wat zei de dealer van je klacht ??
 
Laatst bewerkt:
Ik snap eigenlijk niet waarom er mensen op deze startpost reageren.

Hier staat dus eigenlijk helemaal niets.
"Glad afgeleverd" :?
En "later kwamen wat technische dingen aan het licht" ... :?

Ik neem aan dat je je klachten hebt onderbouwd ipv zoals hier alleen maar wat te roepen en dat je met die onderbouwde klachten naar die dealer bent gegaan voordat je het hier neergooit.

Wat zei de dealer van je klacht ??


:^

Ligt dus niet aan mij dat ik niet van dat verhaal snap :X
Beetje weinig info.
 
Laatst bewerkt:
Beetje lullige reactie van mij maar je bent er zelf bij als je de motor ophaalt. De oliestok er uittrekken om na te gaan in hoeverre de olie ververst is een kleine moeite.

Daarnaast officiele BMW dealers bestaan volgens mij niet in Nederland, althans ze zijn schaars. Veelal is het gecombineerd met de Japanse merken.
 
Beetje lullige reactie van mij maar je bent er zelf bij als je de motor ophaalt. De oliestok er uittrekken om na te gaan in hoeverre de olie ververst is een kleine moeite.

Daarnaast officiele BMW dealers bestaan volgens mij niet in Nederland, althans ze zijn schaars. Veelal is het gecombineerd met de Japanse merken.


Jawel, Breeman in Rotterdam is enkelt BWM auto's en motoren :Y
En zodra een algemeen motorbedrijf aangesloten is bij BWM alszijnde verkoop- of service punt kan hij zichzelf officieel een BMW dealer noemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan