Ik ben van mening dat sommige dealers een neus hebben voor "de 2 linker handen , en tevens onzekere klanten" , dus die kunnen ze rekenen wat ze willen....
Mijn buurman en achterbuurman weten beide dat ik nogal wat sleutel, en de ene zweert bij de toyota garage, en de andere bij opel....
De opelman:
Zijn vrouw komt bij me vragen of ik de distributieriem kan vervangen, want de vorige APK waren ze 2400 euro kwijt voor aan grote beurt en remmen plus schijven rondom voor een 6 jaar oude auto, en daar was ze toch wel een beetje boos om geworden...
Nou is een distributie met waterpomp 1 1/2 uur plus wat KVS , dus ik deed ze een prijsopgave van 325 euro, maar hij twijfelde want de garage was over de 700 euro, dus hoe kon ik dat zo goedkoop, en kon dus niet goed zijn...
Afspraak gemaakt, afgezegd...
nieuwe afspraak, weer afgezegd...
vrouw afspraak gemaakt...en krijg de auto...
Begin met de auto, en hij komt binnen een half uur drie keer de garage ingelopen, om te kijken wat ik aan het doen was, dan ligt de zijkant open, motor hangt in een takel omdat een steun er af is, en hij krijgt bijna een paniek aanval of ik dat wel weer in elkaar krijg....
Op een gegeven moment jaag ik hem de garage uit en zeg dat ik een pakking moet gaan halen...
Heb de auto afgemaakt, en de deur tot 2 uur smiddags dichtgehouden, en toen de auto naar buiten gereden..
"Waar was je, ben wel 4 x aan de deur geweest, maar je was er niet?"
Jawel Druk , radio aan, vergeten deur weer open te maken...
Oh , maar het is goed gekomen, dus bedankt....
Is nooit meer terug gekomen, en gaat weer steevast naar de dealer...
Toyota buurman..
Rijdt zijn hele leven toyota, en denkt dat hij de koning van de klanten is, dus alleen de dealer mag er naar kijken....
Auto valt regelmatig stil, dus naar de dealer...
* brandstoffilter verstopt, dus nieuwe erin...135 euro....
* weer stil...brandstofpomp defect...nieuwe in de tank 515 euro...
* weer stil...leiding vervangen...weer niets...165 euro ( met coulance)
nog 3-4 x terug, en steeds hetzelfde probleem...
Hij vraagt mij er naar te kijken, geef aan dat de antennering in het stuurslot het probleem is, maar dat kon niet volgens hem...
Uiteindelijk gaat ie met dat verhaal terug, wordt vervangen, en daarna geen problemen meer, dus ik vraag en al die nutteloze reparatie's , daar nog iets van terug gekregen....
Nope, maar gaat gewoon weer trouw naar de dealer...
ze doen maar, maar ze worden er volgens mij bewust onderdoor getrokken
Lees even de prijzen die Femme in de openingspost zet. Dat is al beduidend goedkoper als jouw Suzuki schijven en inclusief blokken.
Het is gewoon het logo op de gevel, de glazen pui de training van de monteur en de verplichtte vooraad aan materiaal en gereedschap deat de BMW dealer in huis moet hebben.
Bovendien klinkt "de volgende beurt is een dure" bijna hetzelfde als "moet je hem niet inruilen?".
Misschien adaptertje maken voor montage op BMW. Gat in de markt.Dat snap ik wel, dat ding lijkt wel geknipt uit een vel aluminiumfolie!
Helaas, BMW verlangt dat de dealers in een representatief pand zitten. De kleine zaakjes, Ottenhof, Moto Dick zijn er uit gewerkt. Alleen die dealers zijn nog over die een hypotheek voor een nieuw pand afsloten, de galazen pui. Daarnaast zijn de dealers verplicht een bepaalde voorraad van de nieuwste modellen in te kopen en de kledinglijn aan te bieden.Ik weet dat je geen fan bent van dealers, maar dit slaat nergens op.
3 schijven, 3 sets blokken en 15 boutjes zit je al aan de €850-900. Dat heeft niets te maken met de monteur, de pui of de voorraad, en alles met de prijs die BMW rekent voor die onderdelen.
Aftermarket is het veel goedkoper te krijgen. Zelfs Brembo schijven in een brembo ipv bmw doosje scheelt het al bijna €200. Maar mensen vergeten voor het gemak ook even dat de dealer contractueel verplicht is om onderdelen af te nemen bij BMW, danwel bepaalde andere 'beloningen' misloopt. Het is niet zo zwart-wit helaas.
Ehhhhh, hoeveel geld heb je er inmiddels al tegenaan gegooid bij die remtrommel van je?????
Ehhhhh, hoeveel geld heb je er inmiddels al tegenaan gegooid bij die remtrommel van je?????
Ehhhhh, hoeveel geld heb je er inmiddels al tegenaan gegooid bij die remtrommel van je?????
Zo zie ik het ook. Naast de dealer moeten ook het representatieve pand van de importeur en fabriek plus andere overheadkosten worden betaald en dat wordt doorberekend in de onderdelenprijzen. Iemand die zelf het onderhoud doet had gewoon die brembo schijven besteld en gemonteerd. Voor wie dat niet wil zijn er ook andere mogelijkheden. Bedrijven zoals in de Jordaan die je noemt sleutelen dagelijks aan oudere en jongere BMW's. Als die niet een paar schijven kunnen vervangen hoe weet je dan zeker dat het bij de dealer wel goed gebeurd.Helaas, BMW verlangt dat de dealers in een representatief pand zitten. De kleine zaakjes, Ottenhof, Moto Dick zijn er uit gewerkt. Alleen die dealers zijn nog over die een hypotheek voor een nieuw pand afsloten, de galazen pui. Daarnaast zijn de dealers verplicht een bepaalde voorraad van de nieuwste modellen in te kopen en de kledinglijn aan te bieden.
Daar betaal je voor. Niet alleen als je een motor komt kopen maar ook als je onderhoud laat doen. Orginal teile is inderdaad ook een deel van de prijs. Het zijn gewoon Brembo schijven en blokken in een BMW doosje, daar betaal je ook voor en de dealer mag je geen Brembo verkopen.
Als het al Brembo is want de remklauwen waar BMW op staat zijn van Tokico.
Ga je naar Motormarkt Jordaan of Oscars motorservice dan zie je dat je veel minder betaald voor hetzelfde werk. Geen duur pand, geen verplichtte voorraad.
Misschien zijn die wel beter dan Brembo, waar ik veel slechte ervaringen mee heb.Zo even snel via Ebay..
EBC Pro lite is $ 103,16 per stuk + shipping approx. US $17.38.
Dan ben je wel volhardend. Na 10 keer slechte ervaringen met brembo ben je de 11e keer maar overgestapt op een ander merk?Misschien zijn die wel beter dan Brembo, waar ik veel slechte ervaringen mee heb.
Nee, maar ik heb diverse Ducati's en een Aprilia gehad waarbij de remschijven steeds krom trokken en onder garantie vervangen werden.Dan ben je wel volhardend. Na 10 keer slechte ervaringen met brembo ben je de 11e keer maar overgestapt op een ander merk?
Nee, maar ik heb diverse Ducati's en een Aprilia gehad waarbij de remschijven steeds krom trokken en onder garantie vervangen werden.
Dat is een steeds weer terugkerend fabeltje. Zelfs mijn dealer gelooft er niet in.Als je zo vaak je remschijven krom krijgt dan is het misschien een idee bij de verkeerslichten je rem te lossen.
Dat is een steeds weer terugkerend fabeltje. Zelfs mijn dealer gelooft er niet in.
Ik betwijfel of hij met garantieclaims populair wordt bij de importeur.Natuurlijk gelooft hij het niet, hij verkoopt steeds een vers setje schijven
Ik betwijfel of hij met garantieclaims populair wordt bij de importeur.
Helaas, BMW verlangt dat de dealers in een representatief pand zitten. De kleine zaakjes, Ottenhof, Moto Dick zijn er uit gewerkt. Alleen die dealers zijn nog over die een hypotheek voor een nieuw pand afsloten, de galazen pui. Daarnaast zijn de dealers verplicht een bepaalde voorraad van de nieuwste modellen in te kopen en de kledinglijn aan te bieden.
Daar betaal je voor. Niet alleen als je een motor komt kopen maar ook als je onderhoud laat doen. Orginal teile is inderdaad ook een deel van de prijs. Het zijn gewoon Brembo schijven en blokken in een BMW doosje, daar betaal je ook voor en de dealer mag je geen Brembo verkopen.
Als het al Brembo is want de remklauwen waar BMW op staat zijn van Tokico.
Ga je naar Motormarkt Jordaan of Oscars motorservice dan zie je dat je veel minder betaald voor hetzelfde werk. Geen duur pand, geen verplichtte voorraad.
Die populariteit zal hem worst wezen, poen scheppen is belangrijker! Zijn uren worden toch wel betaald denk ik.