Dutch Open Supermoto #14, Lelystad

KEMCO

Die hard MF'er
21 sep 2007
830
0
Gemert, Nederland
poster_onk_supermoto_2008_14.jpg
 
Zoals het er nu uit ziet ben ik er ook bij :]

@Harry: Vette bike man :} :9~ Btw ben al bezig met een leuke sticker voor op de bus.
 
Laatst bewerkt:
Zal er ook zijn en zeker niet dronken, begrijp nog steeds niet waarom dat de topic gesloten is.
Als ik iemand beledigd moet je het maar zeggen, en anders ....................................Gr 242
 
Uitlaatbocht beschermers verplicht gesteld in 2009, ik heb er 4 bij a.s zondag......€ 25 per stuk.gr 242
 
Zal er ook zijn en zeker niet dronken, begrijp nog steeds niet waarom dat de topic gesloten is.
Als ik iemand beledigd moet je het maar zeggen, en anders ....................................Gr 242

ha Fransje,

Wat is er gesloten? En heb je gedronken :+ of.......?
p.s.de winkels hier zijn in ieder geval zekers gesloten :Y ik zal eens een 24/7 beginnen O-)
 
Zal er ook zijn en zeker niet dronken, begrijp nog steeds niet waarom dat de topic gesloten is.
Als ik iemand beledigd moet je het maar zeggen, en anders ....................................Gr 242

Ha Frans, nee hoor, je heb niemand beledigd. Het is Baksteen, hij is een moraalridder van daar. Ik leg het je zondag wel even uit.

gr, Look.
 
Laat ze maar in de waan om het moreel te bewaken, wie tussen de regels door leest weet precies wat er in het kleine supermoto wereldje leeft. Misschien begrijpt niet iedereen de strekking van het verhaal, meng je dan gewoon niet in de discussie of wacht tot er meer duidelijkheid komt. Als er alleen maar technische onderwerpen worden aangesneden valt er weinig te lachen, maar ook deze onderwerpen zijn welkom.
 
Interview Nikki van der Spek.

Een van de dames die we dit seizoen in actie zien is Nikki van der Spek. Deze snelle dame weet overal haar punten te scoren ten komt goed mee in de mannen wereld. Het seizoen verliep goed tot de trainingen van 25 oktober in het Belgische Spa-Francorchamps, de Yamaha-rijdster ging onderuit en brak haar pols. We wensen Nikki natuurlijk veel beterschap.

Nikki01.jpg


1) Je bent nieuw in het KNMV Open Nederlands Kampioenschap Supermoto. Je rijdt bij de Nationale, hoe verliep jou seizoen?
“Als ik tot nu toe terug kijk naar de afgelopen wedstrijden ben ik aardig tevreden. Er waren ups en downs tijdens de wedstrijden maar over het algemeen heb ik wel in een stijgende lijn vooruitgang geboekt. Ik heb crosserervaring en dat was in het begin even een zware domper. Ik verlies nog wat tijd in het onverhard maar dat gaat gelukkig steeds beter. In het begin was het rijden als vrouw zijnde tussen al die mannen ook wel even wennen maar moet zeggen dat het me wel bevalt. Dit jaar was bedoeld als een trainingsjaar en het wennen aan het wedstrijd rijden en ik denk dat het toch best wel geslaagd is.”

2) Waarom rij jij Supermoto, en hoe ben je trouwens begonnen?
“Ik ben begonnen met een Supermoto cursus op de Supermotoschool van Marcel van Drunen.
M’n vriend zou met een groep collega’s een cursus volgen en vroeg of ik mee wilde gaan. Ik had pas net een aantal maanden m’n motorrijbewijs toen ik voor het eerst op een Yamaha WR450F stapte en onze eerste kennismaking ging niet zo soepel. Later die dag ging het stukken beter en ik wilde er graag mee door gaan. Wat mij trekt in Supermoto is de afwisseling in de baan, de gave circuits, de betaalbaarheid en de sfeer onderling is gewoon erg goed. Zeker als je het vergelijkt bij sommige andere takken van motorsport.”

3) Het is moeilijk om Supermoto te trainen in Nederland. Hoe is jou voorbereiding op de wedstrijden?
“De trainingsmogelijkheden zijn inderdaad helaas vrij beperkt maar m’n tijd ook. Als het even kan ga ik naar Lelystad en voor het onverhard gaan we naar de Maasvlakte en verder zo nu en dan eens meedoen aan een cursus bij Van Drunen.”

4) Ben jij tevreden over de Supermoto circuits in Nederland?
“Ondanks de beperkte mogelijkheden in Nederland vind ik de circuits tot nu toe erg leuk. De stratencircuits hebben m’n voorkeur en moet zeggen dat die er vrijwel altijd top bijliggen. Zou het wel leuk vinden om volgend jaar de hoeveelheid aantal keren Lelystad gedeeld te zien worden met Valkenswaard zodat er iets meer afwisseling blijft.”

5) Wat waren jou verwachtingen van 2008?
“Ik had voor dit jaar vrijwel nog geen verwachtingen en wilde eerst maar eens kijken hoe het allemaal zou lopen. Wilde wel dat het crossen verbeterd zou worden en proberen om aardig met de mannen mee te komen en ik denk dat dat doel aardig gelukt is.”

6) Tot slot; Wil je nog iets kwijt of mededelen? Zijn er al plannen voor 2009?
“Het plan voor 2009 is om er lekker tegen aan te gaan en weer een stapje hoger te komen.
Wat ik ook nog wil doen is m’n sponsor, Sjon van der Form van Motor Centrum West in Naaldwijk, bedanken dat hij dit voor mij mogelijk heeft gemaakt.”

Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: BK Racing
 
Tijdtraining
Inters
Race 14
Lelystad
1 Van Drunen 1.30,912
2 Van Roozendaal +1,4
3 America +2,2
4 Ponchin
5 Mesters
6 De Nooijer
7 Van den Berk
8 Klok
9 Van Teeffelen
10 Van der Horst

Door: Steven van Kempen/KEMCO
 
1e manche
1 Van Drunen
2 Van Roozendaal
3 Van den Berk
4 Mesters
5 Van Teeffelen
6 Van den Horst
7 De Nooijer
8 Klok
9 De Jong
10 Poncin
 
2e manche:
1 Van Drunen
2 Van Roozendaal
3 Van Teeffelen
4 America
5 Mesters
6 Van den Berk
7 Van der Horst
8 Klok
9 De Jong
10 Poncin
 
waarschijnlijk moest ik het verste naar huis rijden, maar ben onderhand de eerste met een reactie. Is iedereen nog aan het schoonmaken?..................
Ondanks de wisselvallige weersomstandigheden heb ik een leuk weekend gehad.

nog iemand fotos of fimpje gemaakt?
 
Eindstand ONK Inters na 14 wedstrijden:
1 Marcel van Drunen NL Yamaha 581
2 Marc Fraikin B KTM 407
3 Ruurd van Roozendaal NL Honda 400
4 Tom van Teeffelen NL Kawasaki 348
5 Peter van den Berk NL Suzuki 341
6 Mario America B Suzuki 302
7 Geoffrey Poncin B Honda 262
8 Gregroy de Nooijer NL KTM 248
9 Ron van der Horst NL KTM 245
10 Ashley Barber GB Suzuki 224
 
Terug
Bovenaan Onderaan