Dyna Electronische ontsteking i.p.v. puntjes

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.508
1
53
Den Haag
Bezoek site
Help !!!!!!

Weet iemand misschien hoe het zit met het vervangen van puntjes voor Dyna ontsteking en of daar inderdaad de gewone bobines voor gebruikt kunnen worden?
Ik had begrepen dat dat in principe moest kunnen. Heb ik dus gedaan maar nu vonken er nog maar twee bougies en dan ook nog maar heel magertjes, dus rijden, ho maar!!

Wat nu ?????????

0-)

GreetZ
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Ik zou er nieuwe bougie-kapjes opzetten, tamelijk goedkoop en baat het niet dan schaadt het niet.

Als er zelfs maar 1 bougie-kapje inwendig rottig is (zelden meetbaar) dan krijg je met een CDI of misschien zelfs maar transistor/ triac-ontsteking met veel hogere vonkspanning dan conventioneel, meestal de boel niet meer lopend.

De typen die ik in de 60-70-er jaren zag voor dit doel brachten in ieder geval de spanning op de bougie-electroden tot dik boven 20kV maar tegen een kwaadwillige bougie of slecht KAPJE begin je weinig, behalve vervangen.
 
Laatst bewerkt:

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Bij mijn brik werkt het ook prima, ik heb nog nooit zo'n goede vonk uit de standaard boubines zien komen.

Heb je er geen papieren bij? Over welk type ontsteking gaat het en welke motor praten we over?
 

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.508
1
53
Den Haag
Bezoek site
Kawasaki Z1000 '77, blok uit '83
Ontsteking van Dyna type S en volgens aansluitschema dus direct aan te sluiten op geschakelde 12V
 
Laatst bewerkt: