dynokit

2 nov 2007
82
0
Lelystad
Hee luitjes,
Vraagje: is een dynokit zelf te monteren op een suzuki gsx-r600 srad en zo ja waar moet ik opletten.
En waar kan ik me motor daarna het beste laten afstellen.
 
Hee luitjes,
Vraagje: is een dynokit zelf te monteren op een suzuki gsx-r600 srad en zo ja waar moet ik opletten.
En waar kan ik me motor daarna het beste laten afstellen.

Waarom zou je de moeite doen,het zelf te monteren,om het elders weer uit elkaar te laten halen om het af te stellen?

Ps voor meer vermogen zul je ook een ander filter moet laten monteren :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een ander filter van k&n en een yoshymura uitlaatsysteem dus vandaar,dat zit denk ik wel goed.
Maar jij zegt dus dat ik ook de naaldgeleiders moet vervangen? Zit dat meegeleverd bij zo,n dynojet kit?
 
Volgens mij wel,dat is nl de zgn "jet",dacht ik,voor je iets koopt zoek eens een dynojet/dynostar bedrijf op en leg hun je vraag eens voor.

Deze zit uit de buurt maar er zijn er tientallen in nederland :www.hilltech.nl
 
Laatst bewerkt:
Even gekeken kit bestaat hieruit dus :


Onderdelen Dynojet-kit voor 4-cyl. motoren bestaan uit:


4 gasnaalden

4 gasschuifveren

2, 3 of 4 hoofdsproeiersets

remlucht of correctiesproeiers

slidehole boor
 
als je toch naar een dynojetbank wil, waarom laat je de mensen daar die kit er niet op zetten of de boel gelijk laten afstellen, voordat je een kit koopt.
is volgens mij alleen maar dubbel werk.
 
als je toch naar een dynojetbank wil, waarom laat je de mensen daar die kit er niet op zetten of de boel gelijk laten afstellen, voordat je een kit koopt.
is volgens mij alleen maar dubbel werk.

Lijkt me logisch. Eerst Dynokit er in (kun je ev ook zelf), zo goed mogelijk afstellen, dan dynorun.
 
zelf al ervaring mee? martell?

Wat heeft TS aan jouw vraag? Sorry, ja, maar waarom wil je het weten?

edit: ben nu lekker aan het zoeken naar een dynokitje voor mijn eigen ZR, icm performance luchtfilter en rvs 4-1 uitlaat (die zit er al op). Dynokitje zet ik er zelf in (idd al vaker gedaan ja, luchtfilter ook, hoe spannend -O- ). Dan ga ik de motor/carbs zo goed mogelijk afstellen en synchroniseren. Waarom? Omdat ik zo min mogelijk runs wil maken als ik klaar ben. Erg zonde als uit de eerste run blijkt dat de standaard afstelling nog moet gebeuren, voordat je naar het interessante werk gaat. Kwestie van tijd en centjes...

ps, wie weet er goedkope adressen voor dynokit voor gangbare modellen? Ben altijd benieuwd of er nog betere adressen te vinden zijn voor hetzelfde product.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al een ander filter van k&n en een yoshymura uitlaatsysteem dus vandaar,dat zit denk ik wel goed.
Maar jij zegt dus dat ik ook de naaldgeleiders moet vervangen? Zit dat meegeleverd bij zo,n dynojet kit?

Ik ken de Srad niet van buiten, maar volgens mij zit ik aardig in de buurt als de hoofdsproeier ook de naaldzitting is.

Ik ga ff kijken...
 
Welk bouwjaar heeft je SRAD? De modernere hebben injectie.

Dynokits hebben alles dat nodig is, ook de naaldzittingen en nieuwe naalden. Dus als je het juiste kitje voor je model besteld, dan heb je in principe alles dat je ook nodig hebt (naast je performance luchtfilter en uitlaat).

Er zit ook gewoon een handleiding bij, dus als niet te onhandig bent, kun je zelf de onderdeeltjes vervangen en de boel terugzetten.
 
Losse zitting en hoofdsproeier:

carburetor-gsx-r600-w-1992-1993-usa_bigSUUSA97684.gif


Is van ouder type, met carbs.
 
ja klopt ik heb een srad uit het bouwjaar 1999 dus met caberateurs
en ik dacht alleen als ik het zelf doe scheelt het me ook in de kosten, maar ik weet niet of dat een nadeel is voor het afstellen ervan?

Hangt er van af.

Enkel en alleen de onderdelen vervangen kun je in principe zelf. Scheelt natuurlijk monteur uren.

En ik zou, voordat je de bank op gaat, zoveel mogelijk zelf al zo goed mogelijk afstellen.

Van vlotterbakhoogte tot aan synchroniseren, en alles daartussen. Maar dan moet je wel weer weten wat je doet en de gereedschappen in huis hebben.

Kijk anders eens even op de site van dynojet.com en andere sites met uitleg over dynokitjes. Daar staat best al veel info over wat je wel en niet doen voor en na het vervangen van de sproeiers, zittingen, naalden, enz.

En als je toch aan het zoeken bent: zoek wat bedrijven bij jou in de buurt die een dyno bank hebben, en zoek dan naar ervaringen van anderen bij deze bedrijven. Ik heb al gemerkt dat de ervaring en manier van werken van de persoon bij de dynobank een grote factor is in het succes van het tunen van je fiets.

Ik heb wel een tipje voor je, maar het is behoorlijk ver bij jou vandaan.
 
Hier staat de handleiding die bij het setje wordt geleverd die jij nodig hebt. Het is een PDF.

Je hebt al een aftermarket uitlaat en performance filter; de daarbij behorende naalden zitten er ook bij.
 
Klinkt allemaal ingewikkeld maar ik ga er mee aan de slag.
Zit er trouwens nog verschil in merk en kwaliteit van de dynokits?

En welk tipje heb jij dan? zelf zat ik te denken aan hoegee motoren.
Ik heb al een yoshimura uitlaatsysteem en k&n open luchtfilter.
 
Klinkt allemaal ingewikkeld maar ik ga er mee aan de slag.
Zit er trouwens nog verschil in merk en kwaliteit van de dynokits?

En welk tipje heb jij dan? zelf zat ik te denken aan hoegee motoren.
Ik heb al een yoshimura uitlaatsysteem en k&n open luchtfilter.

Dynojetkitjes zijn van de firma Dynojet. Daar hoef je je dus al niet druk over te maken.

Ik ken Hoegee motoren niet, anderen wellicht wel.

En zo ingewikkeld is het ook weer niet hoor. Zoek maar eens op Hoegee (klik), en op carburateur revisie oid. Dan kom je er wel achter hoe je de boel het beste kunt aanpakken.

En zorg voor een werkplaatshandoek voor je type motor. Daarin staat veel uitgelegd en staan tekeningen en foto's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt allemaal ingewikkeld maar ik ga er mee aan de slag.
Zit er trouwens nog verschil in merk en kwaliteit van de dynokits?

En welk tipje heb jij dan? zelf zat ik te denken aan hoegee motoren.
Ik heb al een yoshimura uitlaatsysteem en k&n open luchtfilter.

Ik heb me fiets laten afstellen bij hoegee doch da's een injectie,hij heeft een dynostar bank.
 
2 maten van mij komen altijd bij hoegee (hebben beide hier de motoren gekocht, nu al 3 in totaal) en een van hun heeft daar z'n gsx-r 750 af laten stellen met nieuwe yoshi uitlaat. Hun zijn er zeer tevreden over. Zelf ben ik een keer mee geweest, is een kleine maar mooie moderne zaak en erg vriendelijk personeel die zeker wel verstand van zaken hebben.
Dus als je naar hoegee zou kunnen gaan, zou ik het zeker doen!
Succes en we verwachten natuurlijk wel foto's e.d. he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan