Dynorun Aprilia SL Mille

MarK©

Die hard MF'er
19 mei 2004
911
0
Amsterdam
Heb van de week ff een Dynorun gedaan met mijn fiets. Het is een Aprilia Falco, waarvan de begrenzingen reeds verwijderd zijn.
Nu kwam er uit deze run een maximaal vermogen van 104,7 awpk's en een maximaal koppel van 88,5 Nm. B| Eerlijk gezegt stelde me dit een beetje teleur. Ik hoorde dat je zonder begrenzingen op de Falco toch tot zo'n 120 awpk's kunt komen. :9

De grafieken zien er trouwens verder prima uit, kleine dip bij de 5 rpm, maar verder niets bijzonders. Ook de air-fuel ration is niet verkeerd.
Ik heb de grafieken helaas (nog) niet digitaal dus ik kan ze er niet bij posten.

Kan iemand me zeggen of ik de lat te hoog leg of dat ik eens ff de fiets onder handen moet nemen.....? :?
 
Het lijkt mij wel te kloppen, mijn '00 Mille haalt 116 Pk op het achterwiel, bij 128 krukas pk's. Volgens mij heeft een Falco zo rond de 120 krukas pk's.
 
Uitgaande van 12% verlies ten opzichte van het krukas vermogen kom je uit op z'n 117 pk. Iets te weinig dus als hij 120 aan de krukas moet hebben, maar niets wat een ander chippie icm met dempers niet kan oplossen. Lijkt mij dus ook vrij normaal voor deze motor. Het is geen RSV mile he, ook al is het hetzelfde blok.

Mijn TL heeft 112 (SAE) pk's en 99 Nm aan de krukas wat precies de beloofde 125 pk is. maar dat was nog zonder Powercommander en K&N filter, zal er nu wel iets meer hebben.
 
Ik had met een versleten kettingset op mijn Mille 123 achterwiel PK (Aprilia/Akrapovic SBK 2in2 systeem met eprom, BMC filter etc...). Jouw 1000 doet het dus echt niet slecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan