echte motorpraat

Op vrijdag 28 december 2001 19:34 schreef Mustang Sally het volgende:En buiten dat vind ik het te makkelijk om gewoon 30 mille neer te tellen en dan rond te gaan bazuinen dat je snel bent. Zoals ook jij heel goed weet is het veel leuker om met een \"mindere\" fiets, een vette sportbak zoek te rijden.
Zeker fun en ook goed mogelijk met de juiste veranderingen... Chef reed een paar jaar geleden op z\'n Guzzi met gemak een (toch niet supertraag) groepje bikers op YZF 750-jes finaal zoek... Het is dus zeker geen beroerde basis...

Ik ga dan wel voor de tig-mille methode (niet 30, maar toch) en toch ben ik (nog) niet snel... Een snelle fiets is niet alles... je moet er ook nog een snelle rijder op zetten om goed vooruit te komen... Het mooiste blijft toch als je puur op rijderskwaliteit een snellere fiets eruit rijdt, gewoon omdat de machine als het ware een verlengstuk van jezelf wordt...

ach, die (denken) dat status er standaard bij zit... little do they know....
Dat is toch ook zo? Wie wordt eerder aangehouden voor te hard rijden door onze vrienden i/h blauw: Iemand op een R6 (supersport) of iemand op een V-Max (vaak chopper genoemd door agentjes)? Wie wordt door de doorsneebevolking (dus niet alleen motorrijders)eerder geacht sneller te zijn: iemand op een R1 of iemand op een Div 900, om maar eens twee fietsen te noemen? Bij een bepaalde fiets zit een bepaalde reputatie cq status... Daar kan je gewoonweg niet omheen... Of die status terecht is, is vraag twee... En je moet al helemaal niet denken dat je door de aanschaf van een snelle fiets ook de bijbehorende rijderkwaliteiten bezit...

En daar gaat het mis. Er zijn nog altijd motorrijders die denken dat ze met de aanschaf van een supersport direct ook snelle rijders zijn. Dat zijn dus die typen die op een klaverblad alle hoeken gebruiken en dan nog midden in de bocht vol van het gas afgaan of die zo hard remmen voor de bocht dat je er net omheen kan en je daarna op het rechte stuk weer met 200+ voorbij blazen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan