Een crossmotor kopen


Hmmmm.... Geloof me, ik ben overtuigd van je goede bedoelingen, maar de motor op deze foto is een model '89 en toch echt geen model '91 (Op jouw model werd Jean Michel Bayle in 1989 wereldkampioen). Ten opzichte van jouw motor is in modeljaar '90 qua uiterlijk de kleur veranderd (lichter rood), al het plastic gewijzigd (a'spatbord, zijschilden, luchtfilterkast, tank, radiateurkappen, zadel enz.), en het frame wit gespoten. Verdere (technische) details buiten beschouwing gelaten, maar model '90 was een totaal vernieuwd model. In '91 zijn daar o.a. nog witte radiateurkappen bijgekomen. Jouw motor ('89) moet dus voor die prijs echt in nieuwstaat verkeren :X .
 
Laatst bewerkt:
zou idd ook kunnen, mij is verteld dat ie van 91 is vandaar
en om nou over dat ene jaartje te gaan zeiken vind ik ook weer zo kinderachtig dus laten we daar maar over ophouden dan issie dus van 1990
 
jaja, nu kijk je wel ff anders bij je motor, nu blijkt dat hij uit '89 komt ipv '91.
:+

89 model heeft geen upsd, 1990 model wel
kheb et nagekeken
maja ik bied gewoon iets aan, en dat iedereen dat altijd af moet zeiken vind ik nogal jammer en vooral kinderachtig
blijkt tog wel weer dat het hier niet veel beter is dan op het gemiddelde scooterforum :r
 
89 model heeft geen upsd, 1990 model wel
kheb et nagekeken
maja ik bied gewoon iets aan, en dat iedereen dat altijd af moet zeiken vind ik nogal jammer en vooral kinderachtig
blijkt tog wel weer dat het hier niet veel beter is dan op het gemiddelde scooterforum :r

Precies... ook hier vind je oplichters die hun afgetrapte reanimatie bak proberen te slijten :+
 
ga anders eens kijken bij van der vegt in oudleusen (vlakbij zwolle), die heeft er denk ik wel 1000 staan, kan je je een beetje orienteren............
 
Aha, Dus op t scooterforum is men ook reeds bekend met jouw 'praktijken'.

Gast, Je valt gewoon door de mand! face it!

ik had het over het kinderachtige gedrag op de menige scooterfora
en trouwens als het je niet intereseerd waar bemoei je je dan mee?
je weet niet eens hoe dat ding van mij eruit ziet en hoe die loopt dus ik snap jullie niet
 
Voor de duidelijkheid:
CR250 '89 (dus met usd vork!)
110388

CR250 '90
110387

CR250 '91
110386


Duidelijk te zien is dat model '89 en model '90 totaal verschillen. Model '90 was een nieuwe generatie en daardoor een verkoopsucces. Model '90 en '91 zijn op kleine verschillen in kleur en technische details na gelijk.
 
Dus Chef,
Weet je t nou al?
A,B of C?
heb jij de Hoofdprijs? ..of 't Troostprijsje. :+
Ik had em al wel eens vertelt dat het een 89er was (@ brommerforum waar mijn verhaal vrolijk verwijderd is...)
Maargoed ik zag op marktplaats laatst iemand die een 2003 yamaha aanbood die uit 2000 komt :+
 
kijk ik kan natuurlijk simpel zeggen:
'Ja jij ook, aan dat wrak te zien!'
Maar nee, ik vind dat je motor er goed uitziet en was serieus bereid om een bod te doen. Zelfs na je 'onzin' verhaal over de bouwjaar van jouw motor.
Maar als je dan ZO gaat lopen doen...

laat ik het anders zeggen
aan jou WIL ik deze motor niet eens verkopen
je heb totaal geen vertrouwen in die motor dus waarom zou je uberhaupt een bod willen doen?
en waarom ik zo doe? lees dan eerst je replies maar es, dan snap je ook waarom ik een btje pissig wordt
 
laat ik het anders zeggen
aan jou WIL ik deze motor niet eens verkopen
je heb totaal geen vertrouwen in die motor dus waarom zou je uberhaupt een bod willen doen?
en waarom ik zo doe? lees dan eerst je replies maar es, dan snap je ook waarom ik een btje pissig wordt
Als ik jou was, dan zou ik niet al te kieskeurig zijn met aan wie je de motor verkoopt. Als ik zie wat je dat ding durft te vragen. Voor hetzelfde geld koop je er een die half zo oud is.
 
nah.. en dan nog de boel oplichten wat het bouwjaar betreft!!
Wat een mannetje!!.

geef gewoon toe dat ie uit 89 komt!
Wat moet men nu wel niet van je denken?
..betrouwbare jongen die Rick Vernooij?

Ik vind het nogal triest om hem zo te behandelen.. , veel mensen zien die bouwjaren niet (en kijk op marktplaats , ik denk dat van60% vd motoren het bouwjaar niet klopt ;) ). We zouden eens een werdstrijden moeten houden wie in 10 minuten de meeste kan vinden :X .
Ik zou mijn eigen yamaha zo kunnen verkopen als 03 model , zit namelijk geen zak verschil tussen het 02 en 03 model... Volgens mij gebeuren dat soort dingen heel vaak. Maargoed zoals ook jij wel zal weten staat het gewoon in de velgen :9

Als ik jou was, dan zou ik niet al te kieskeurig zijn met aan wie je de motor verkoopt. Als ik zie wat je dat ding durft te vragen. Voor hetzelfde geld koop je er een die half zo oud is.

Tja als hij hem voor dat geld verkocht krijgt ;) , rudy die 4 jaar geleden voor zijn 93 cr125 hetzelfde betaalde :+
 
Laatst bewerkt:
nah.. en dan nog de boel oplichten wat het bouwjaar betreft!!
Wat een mannetje!!.

geef gewoon toe dat ie uit 89 komt!
Wat moet men nu wel niet van je denken?
..betrouwbare jongen die Rick Vernooij?

moet je mij es uit gaan leggen wat betrouwbaarheid van de motor met het bouwjaar te maken heeft :?
en denk wat je wil denken want het maakt me geen fuck uit
de prijs verandert er tog niet door en de prestaties ook niet
 
Ja maar natuurlijk heb je ook gelijk in.
Het is logisch te verwachten dat een '02ér meer naar de klote zou kunnen zijn dan de jouwe(die kans zit er in. kleintje, maar toch een kans). De 'vaste prijs' mag jij ook zelf bepalen, Maar wel is het zo dat dat je eerlijk moet zijn wat betreft het bouwjaar(ongeacht de staat van de machine).

Ik bedoel waar ligt de grens?
Mag je wel liegen over het feit dat ie eigenlijk 2 jaar ouder is, maar niet over het feit dat ie 6 jaar ouder is...
Waar ligt de grens dat jij t nog acceptabel vindt?
voorbeeldje: Jij hebt interesse in mijn motor. Mijn motor komt uit '92 maar ik vertel jou(zelf nadat ik al van andere heb gehoord dat ie hoogstwaarschijnlijk veel ouder is) dat ie uit '96 komt(verschil van 4 jaar). Nu heb jij hem al een weekje en komt erachter dat hij uit '92 komt.
Eigenlijk mag jij dan volgens jouw eigen theorie niet boos worden, omdat 'de motor in goede staat verkeerd', etc.

Nog een keer voor de duidelijkheid..
Waar ligt de grens?
liegen over het feit dat ie eigenlijk 1,2,3,4,5,6,7 etc jaren ouder is dan is verteld. Ikzelf vind dat je bij een verkoop gewoon het werkelijke bouwjaar moet vertellen.

Dus als we t omdraaien:
Jij vindt het geen probleem dat jouw net gekochte motor eigenlijk veel ouder blijkt dan waarvoor je hem gekocht hebt.

Er zijn niet voor niets talloze artikellen in het BW opgenomen tegen mensen zoals jij. Heb geen zin om ze over te tikken. Je zoekt ze zelf maar op mocht je serieuze twijfels hebben bij jouw verkoop strategie.

ja natuurlijk want hij is misschien ook VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ouder dan wat ik opgeeef natuurlijk, weet je ik kots gewoon op van die jaloerse homofielen als jou, ga bij iemand anders mierenneuken ofzo
en mij is verteld dat ie van 91 is dat ik em kocht, so what als ie dan misschien wat ouder is, mij boeit het geen fuck want hij rijdt goed
en dat jij hierover begint te zeiken terwijl jij niet eens interesse hebt in mijn motor, tot hoever kan je daarin gaan dan?
hou gewoon je smoel en ga je met je eigen zaken bemoeien
ik bied gewoon iets aan, en je koopt et of je koopt et niet, en verder geen gezeik dan zoek je maar lekker verder
 
Het vervelende is als het normale motoren waren met kenteken en geen paralel of eigen import , is het kenteken een behoorlijk stukje bewijs....
somige merken kan je het aan chasis nummer het zien of bij een dealer opzoeken.....
ben je gelijk uit geluld :(

En al die mensen als iemand een 2003 fiets heeft met een 98 kenteken .... dan wil je gewoon bel~zerd worden of je moet de 98 prijs dan is het niet erg....

Tuurlijk zou ik als ik bv een Yamaha XT 600 E uit 1994 en ik zou bv aan ander zadel en uitlaat bv van 98 omdat die "beter"zijn als argument gebruiken om een betere prijs te kunnen krijgen maar de vraag is of dat kan ,,,,, wie gaat er de helft of meer van de dagwaarde spanderen om je fiets te verjongen ,,,,, als je goedkoop aan kan komen ??,,, maar anders toch niet ??? je zou beter je huidige fiets kunnen verkopen op je gemakt tot je prijs heb,,, en dan het geld wat je anders uit gaf aan "upgraden" erbij doen en kijk dan naar die orginele jongere fiets.....
 
Het is een hele kleine moeite om even een hondadealer te bellen, die kan aan de hand van het famenr. precies zien van welk jaar je motor is.
Het maakt jou misschien niet uit van welk jaar hij is, maar als jij opgeeft dat hij 2 jaar jonger is als hij werkelijk is dan zegt dat niet zoveel over de betrouwbaarheid van de motor, maar wel over die van de verkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan